Dodatni letnik
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Nina Mešl, Lea Šugman Bohinc
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
60 | 60 | 0 | 0 | 0 | 130 | 250 | 10 |
Cilji:
Študent_ka osvoji koncept epistemologije podpore in pomoči in sinergetike – znanosti o kompleksnosti, tako da si ustvari širok konceptualni okvir razumevanja in znanja. Pridobiti mora kompetence vzpostavljanja in ravnanja v soustvarjalnih procesih pomoči, ki jih zagotovi delovni odnos. Obvladati mora jezik socialnega dela in vse elemente pogovora, ki je usmerjen v rešitve. Razumeti mora, da je pomoč družini učinkovita le kot skrbno soustvarjen proces, ki spoštuje in upošteva kompetentnost družine in njenih članov.
Vsebina predmeta:
Epistemologija socialnega dela: opredelitev premikov v temeljnih predpostavkah sistemskih pristopov pomoči v 20. st. in posledic za prakso. Znanosti o kompleksnosti v socialnem delu. Dejavniki uspešne psihosocialne podpore in pomoči. Soustvarjanje konteksta za uspešno dialoško prakso socialnega dela. Kratka zgodovina koncepta pomoči: od medicinskega modela k procesom soustvarjanja. Koncept pomoči v socialnem delu: soustvarjanje pomoči; delovni odnos kot varen prostor za dogovore v procesu soustvarjanja individualnega delovnega projekta pomoči. Soustvarjanje pogovora, ki je usmerjen krešitvam. Jezik socialnega dela. D. Saleebey: perspektiva moči, leksikon krepitve moči. L. Hoffman: etika udeleženosti. Koncept odpornosti F. Walsh. P. Lüssi: sistemsko socialno delo: načela. K. Healy: teorije za prakso socialnega dela: postmoderno socialno delo. N. Parton in P. O'Byrne: konstruktivno socialno delo. Doktrina socialnega dela v procesih pomoči družinam na prvi in drugi ravni
Temeljna literatura:
Čačinovič Vogrinčič, G. & Mešl, N. (2018). Socialno delo z družino: soustvarjanje želenih izidov in družinske razvidnosti. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani (izbrana poglavja).
Čačinovič Vogrinčič, G. (2006). Socialno delo z družino. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo. (kopija v fotokopirnici, str. 39-48, 49-59).
Čačinovič Vogrinčič, G., (1998). Psihologija družine: prispevek k razvidnosti družinske skupine; Znanstveno in publicistično središče, Ljubljana. (kopija v fotokopirnici, str. 50-72, 82-89).
Čačinovič Vogrinčič, G. (2010). Soustvarjanje pomoči v jeziku socialnega dela. Socialno delo, 94, 4: 239-246
Mešl, N.& Kodele, T. (2016). Udejanjanje sodobne doktrine socialnega dela. Od obravnavanja strank k sodelovanju z ljudmi. Socialno delo, 55 (3), 39-54.
Bouwkamp, R., Bouwkamp, S. (2014). Blizu doma: Priročnik za delo z družinami. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Pedagoška fakulteta, Inštitut za družinsko terapijo. Str. 203-241.
Šugman Bohinc, L. (1997). Epistemologija socialnega dela. Socialno delo, 36(4), 289-308.
- (2010). Od objektivizma h konstruktivizmu in socialnemu konstrukcionizmu v sistemski psihoterapiji. Kairos. Slovenska revija za psihoterapijo. 4(1-2), 51-65.
Šugman Bohinc, L., Rapoša Tajnšek, P., Škerjanc, J. (2007). Življenjski svet uporabnika. Raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov (str. 49-69). Zbirka Katalog socialnega dela. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v program.
Metode ocenjevanja:
Izpitni esej - ocenjevalna lestvica – skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja (6-10)
Delež v %:Ocena opravljenih vaj 40% Pisni izpit 60%