Projektno delo

Dodatni letnik


Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo

1515300019025010


Cilji:

Integracija in sinteza znanja. ki jih je študentke in študentje spoznajo med študijem. Uporaba konceptov  socialnega dela v praksi; Cilj predmeta je uporabiti pridobljena znanja in spretnosti za akcijsko raziskovanje in hitro oceno potreb. identificirati stiske, interese, potrebe posameznic in posameznikov ali skupin, izvedba manjše  projektne akcije v skupnosti ali organizacijskem okolju; omogočanje in lajšanje dostopa do virov in kreiranje novih pravic in storitev; razvijanje dialoga in delovnega odnosa s skupnostjo. s poudarkom na participaciji in krepitev skupnosti. Predmetno specifične kompetence: Sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci;  Znanja in spretnosti za uporabo metod in postopkov;  Znanja in spretnosti za skupno analizo potreb in načrtovanje ter soustvarjanje ustreznih odgovorov; Spretnosti in znanja za omogočanje dostopa do pomembnih virov ter sredstev; Zmožnost argumentiranega razpravljanja in soustvarjanja želenih razpletov; Zmožnost kritičnega vrednotenja; Kritična refleksija metod in postopkov in strokovnih ravnanj; Sposobnost učinkovitih in situacijsko ustreznih strokovnih odgovorov; Sposobnost oblikovanja inovativnih rešitev. Sposobnost oblikovanja strokovnih besedil.


Vsebina predmeta:

Načrtovanje in izvedba projektne naloge ali manjše inovacije v skupnostnem ali organizacijskem okvirju ob uporabi pridobljenega znanja iz teorij in konceptov socialnega dela (delo akcijskih projektnih skupin) z uporabo metode raziskovanja potreb v skupnosti (hitra ocena potreb, akcijsko načrtovanje idr.); skupnostni pristop izvajanja inovaciji; proces načrtovanja, izvajanja in evalviranja projektov - faze projektnega dela (raziskovanje v skupnosti, vzpostavljanje in razvijanje in delovnega odnosa s skupnostjo, dogovor o ciljih in strategijah, načrtovanje, izvedba, zaključek dela z evalvacijo); terensko delo, občutljivost in razumevanje družbene neenakosti (sistemske, zakonodajne in v vsakdanjem življenju), promocija in preventiva ter povezovanje in pridobivanje podpore v skupnosti, sklepanje zavezništva, krepitev moči uporabnic in uporabnikov, odkrivanje ovir, mediacija in pogajanje, zagotavljanje vpliva uporabnic in uporabnikov, poročanje o načrtih in opravljenem delu ter dosežkih.


Temeljna literatura:

1.Čačinovič Vogrinčič. G.. Kobal. L.. Mešl. N.. Možina. M. (2005). Vzpostavljanje delovnega odnosa in osebnega stika. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

2.Čačinovič Vogrinčič. G. (2006). Socialno delo z družino. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

3.Čačinovič Vogrinčič, G., Miloševič Arnold, V., Poštrak, M., Stefanoski, P., Urek, M. (2008), Zapisovati socialno delo. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

4.Dragoš, S., Leskošek, V., Petrovič Erlah, P., Škerjanc, J., Urh, Š., Žnidarec Demšar, S. (2005), Krepitev moči. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

5.Flaker, V. (1994), Analiza tveganja. Socialno delo 33, 3: 189-196.

6.Flaker, V. (1997), Timi kot način interdisciplinarnega sodelovanja. Socialno delo 36, 1: 3-13.

7.Flaker. Vito. "Intervju kot umetnost spoznavanja: etnometodološke beležke o tem. kako strokovnjaki spoznavajo uporabnike". Socialno delo 40/2001. 2-4. str. 77-103.

8.Flaker V. (2003). Oris metod socialnega dela: Uvod v katalog nalog centrov za socialno delo. Ljubljana: FSD. Skupnost CSD Slovenije.

9.Flaker, V., Grebenc, V. (interno gradivo) Analiza tveganja – kratek priročnik. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

10.Flaker, V., Nagode, M., Rafaelič, A., Udovič, N. (2011), Nastajanje dolgotrajne oskrbe: ljudje in procesi, eksperiment in sistem. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

11.Flaker, V. @Boj za (2012), Direktno socialno delo. Ljubljana: Založba /*cf.

12.Flaker, V., Mali, J., Rafaelič, A., Ratajc, S. (2013) Osebno načrtovanje in izvajanje storitev. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo. (pred izidom)

13.Flaker, V. (2015), Prispevki k taksonomiji socialnega dela in varstva, 1. del. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

14.Flaker, V., Ficko, K., Grebenc, V., Mali, J., Nagode, M., & Rafaelič, A. (2019). Hitra ocena potreb in storitev (str. 359). Fakulteta za socialno delo.

15.Grebenc, V. (2006). Needs assessment in community: what communities can tell us. V Von der Idee zur Forschungsarbeit: Forschen in Sozialarbeit und Sozialwissenschaft (str. 167–189). Böhlau Verlag.

16.Grebenc, V., Šabić, A. (2013). Ljubljanske zgodbe: biografije navadnih ljudi. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

17.Grebenc, V., Šabić, A. ( 2020). Odprta scena: zmanjševanje škode3 med brezdomnimi uporabniki drog v Ljubljani. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

18.Grebenc, V., Šabić, A.. Preprečevanje in zmanjševanje škode zaradi uživanja alkohola in tveganih življenjskih slogov mladih v Mestni občini Ljubljana – TropTNT: taktike raziskovanja in obvladovanja prihodnosti : [končno poročilo]. Ljubljana: Univ. v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo.

19.Mali, J., Grebenc, V. (2021). Strategije raziskovanja in razvoja dolgotrajne oskrbe starih ljudi v skupnosti. Ljubljana: Založba Univerze.

20.Miloševič Arnold, V., Urh, Š. (ur.), (2009), Terensko delo: Institucionalni, javni in zasebni prostori socialnega dela. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

21.Šugman Bohinc. L. (2006). Socialno delo z neprostovoljnimi uporabniki. Socialno delo 45. 6: 345-355.

22.Šugman Bohinc, L., Rapoša Tajnšek, P., Škerjanc, J. (2007), Življenjski svet uporabnika: raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov (Zbirka Katalog socialnega dela). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

23.Zaviršek. D., Zorn. J., Videmšek. P. (2002). Inovativne metode v socialnem delu: Opolnomočenje ljudi. ki potrebujejo podporo za samostojno življenje. Ljubljana: Študentska založba (Scripta).


Metode ocenjevanja:

Aktivno sodelovanje na seminarjih 10%

Poročilo o akcijskem projektu 90%


Delež v %:Aktivno sodelovanje na seminarjih 10%, Poročilo o akcijskem projektu 90%