Dodatni letnik
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
| P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
| 15 | 15 | 30 | 0 | 0 | 190 | 250 | 10 |
Cilji:
Integracija in sinteza znanja. ki jih je študentke in študentje spoznajo med študijem. Uporaba konceptov socialnega dela v praksi; Cilj predmeta je uporabiti pridobljena znanja in spretnosti za akcijsko raziskovanje in hitro oceno potreb. identificirati stiske, interese, potrebe posameznic in posameznikov ali skupin, izvedba manjše projektne akcije v skupnosti ali organizacijskem okolju; omogočanje in lajšanje dostopa do virov in kreiranje novih pravic in storitev; razvijanje dialoga in delovnega odnosa s skupnostjo. s poudarkom na participaciji in krepitev skupnosti. Predmetno specifične kompetence: Sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci; Znanja in spretnosti za uporabo metod in postopkov; Znanja in spretnosti za skupno analizo potreb in načrtovanje ter soustvarjanje ustreznih odgovorov; Spretnosti in znanja za omogočanje dostopa do pomembnih virov ter sredstev; Zmožnost argumentiranega razpravljanja in soustvarjanja želenih razpletov; Zmožnost kritičnega vrednotenja; Kritična refleksija metod in postopkov in strokovnih ravnanj; Sposobnost učinkovitih in situacijsko ustreznih strokovnih odgovorov; Sposobnost oblikovanja inovativnih rešitev. Sposobnost oblikovanja strokovnih besedil.
Vsebina predmeta:
Načrtovanje in izvedba projektne naloge ali manjše inovacije v skupnostnem ali organizacijskem okvirju ob uporabi pridobljenega znanja iz teorij in konceptov socialnega dela (delo akcijskih projektnih skupin) z uporabo metode raziskovanja potreb v skupnosti (hitra ocena potreb, akcijsko načrtovanje idr.); skupnostni pristop izvajanja inovaciji; proces načrtovanja, izvajanja in evalviranja projektov - faze projektnega dela (raziskovanje v skupnosti, vzpostavljanje in razvijanje in delovnega odnosa s skupnostjo, dogovor o ciljih in strategijah, načrtovanje, izvedba, zaključek dela z evalvacijo); terensko delo, občutljivost in razumevanje družbene neenakosti (sistemske, zakonodajne in v vsakdanjem življenju), promocija in preventiva ter povezovanje in pridobivanje podpore v skupnosti, sklepanje zavezništva, krepitev moči uporabnic in uporabnikov, odkrivanje ovir, mediacija in pogajanje, zagotavljanje vpliva uporabnic in uporabnikov, poročanje o načrtih in opravljenem delu ter dosežkih.
Temeljna literatura:
1.Čačinovič Vogrinčič. G.. Kobal. L.. Mešl. N.. Možina. M. (2005). Vzpostavljanje delovnega odnosa in osebnega stika. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
2.Čačinovič Vogrinčič. G. (2006). Socialno delo z družino. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
3.Čačinovič Vogrinčič, G., Miloševič Arnold, V., Poštrak, M., Stefanoski, P., Urek, M. (2008), Zapisovati socialno delo. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
4.Dragoš, S., Leskošek, V., Petrovič Erlah, P., Škerjanc, J., Urh, Š., Žnidarec Demšar, S. (2005), Krepitev moči. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
5.Flaker, V. (1994), Analiza tveganja. Socialno delo 33, 3: 189-196.
6.Flaker, V. (1997), Timi kot način interdisciplinarnega sodelovanja. Socialno delo 36, 1: 3-13.
7.Flaker. Vito. "Intervju kot umetnost spoznavanja: etnometodološke beležke o tem. kako strokovnjaki spoznavajo uporabnike". Socialno delo 40/2001. 2-4. str. 77-103.
8.Flaker V. (2003). Oris metod socialnega dela: Uvod v katalog nalog centrov za socialno delo. Ljubljana: FSD. Skupnost CSD Slovenije.
9.Flaker, V., Grebenc, V. (interno gradivo) Analiza tveganja – kratek priročnik. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
10.Flaker, V., Nagode, M., Rafaelič, A., Udovič, N. (2011), Nastajanje dolgotrajne oskrbe: ljudje in procesi, eksperiment in sistem. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
11.Flaker, V. @Boj za (2012), Direktno socialno delo. Ljubljana: Založba /*cf.
12.Flaker, V., Mali, J., Rafaelič, A., Ratajc, S. (2013) Osebno načrtovanje in izvajanje storitev. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo. (pred izidom)
13.Flaker, V. (2015), Prispevki k taksonomiji socialnega dela in varstva, 1. del. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
14.Flaker, V., Ficko, K., Grebenc, V., Mali, J., Nagode, M., & Rafaelič, A. (2019). Hitra ocena potreb in storitev (str. 359). Fakulteta za socialno delo.
15.Grebenc, V. (2006). Needs assessment in community: what communities can tell us. V Von der Idee zur Forschungsarbeit: Forschen in Sozialarbeit und Sozialwissenschaft (str. 167–189). Böhlau Verlag.
16.Grebenc, V., Šabić, A. (2013). Ljubljanske zgodbe: biografije navadnih ljudi. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
17.Grebenc, V., Šabić, A. ( 2020). Odprta scena: zmanjševanje škode3 med brezdomnimi uporabniki drog v Ljubljani. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
18.Grebenc, V., Šabić, A.. Preprečevanje in zmanjševanje škode zaradi uživanja alkohola in tveganih življenjskih slogov mladih v Mestni občini Ljubljana – TropTNT: taktike raziskovanja in obvladovanja prihodnosti : [končno poročilo]. Ljubljana: Univ. v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo.
19.Mali, J., Grebenc, V. (2021). Strategije raziskovanja in razvoja dolgotrajne oskrbe starih ljudi v skupnosti. Ljubljana: Založba Univerze.
20.Miloševič Arnold, V., Urh, Š. (ur.), (2009), Terensko delo: Institucionalni, javni in zasebni prostori socialnega dela. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
21.Šugman Bohinc. L. (2006). Socialno delo z neprostovoljnimi uporabniki. Socialno delo 45. 6: 345-355.
22.Šugman Bohinc, L., Rapoša Tajnšek, P., Škerjanc, J. (2007), Življenjski svet uporabnika: raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov (Zbirka Katalog socialnega dela). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
23.Zaviršek. D., Zorn. J., Videmšek. P. (2002). Inovativne metode v socialnem delu: Opolnomočenje ljudi. ki potrebujejo podporo za samostojno življenje. Ljubljana: Študentska založba (Scripta).
Metode ocenjevanja:
Aktivno sodelovanje na seminarjih 10%
Poročilo o akcijskem projektu 90%
Delež v %:Aktivno sodelovanje na seminarjih 10%, Poročilo o akcijskem projektu 90%