Zemljevidi narativne prakse podpore in pomoči

Socialno delo


Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Lea Šugman Bohinc
2525000751255


Cilji:

Študent-ka poglablja že osvojene osnovne spretnosti dialoga s posebnim poudarkom na risanju zemljevidov narativnih praks, ki jih dopolni s poznavanjem in razumevanjem procesa samoorganizacije želenih vzorcev (sprememb); koncept različnih epistemologij podpore in pomoči v kontekstu podpore in pomoči preizkuša v konkretnih kontekstih (seminar, projektno/terensko delo na praksi, projektna/magistrska naloga) neposrednega dialoga s člani uporabniškega sistema; utrjuje in poglablja kompetenco udejanjati stališče in etiko udeleženosti v narativno vodenem pogovoru v kontekstu podpore in pomoči
Predmetno specifične kompetence:
1. Poglobljeno poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika SD2. Sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z različnimi udeleženci v SD 3. Poglobljena znanja in spretnosti za uporabo strokovnih narativnih metod in postopkov pogovora v SD 4. Poznavanje in soustvarjanje inovacij v narativni praksi SD 5. Poglabljanje spretnosti prepoznavanja in obvladovanja lastnih občutkov in sposobnost iskanja pomoči zase v kontekstu SD 6. Znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa z udeleženci SD 7. Poglobljena znanja in spretnosti skupinskega dela v SD 8. Poglobljeno narativno znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja, načrtovanja, preverjanja), vodenja pogovora v smeri želenih razpletov v kontekstu SD 9. Poglobljena narativna znanja in spretnosti za skupno analizo potreb in načrtovanje ter soustvarjanje ustreznih rešitev v kontekstu SD10. Znanje in sposobnost narativnega beleženja in dokumentiranja pogovora v SD


Vsebina predmeta:

sinergetika SD

postmoderno konstruktivno SD

reflektirajoči tim

soustvarjanje konteksta za uspešno dialoško prakso

 

podpore in pomoči v SD

narativni dialoški pristopi podpore in pomoči v SD


Temeljna literatura:

Anderson, H., & Gehart, D. (Eds.) (2007). Collaborative Therapy. Relationships and Conversations that make a Difference (1-19, 33-41, 43-59, 167-181). New York, London:

Routledge..

Freedman, J., & Combs, G. (2009a). Narativna terapija. Socijalna konstrukcija omiljenih stvarnosti. Novi Sad: Psihopolis institut.

Freedman, J., & Combs, G. (2009b). Narrative ideas for consulting communities and organizations. Ripples from the gatherings. Family Process, 48(3), 347-362.

Madsen, W. C. (2007a). Collaborative Therapy with Multi-Stressed Families (15-45, 87-124). New York, London: The Guilford Press..

Madsen, W. C. (2007b). Working with traditional structures to support a collaborative clinical practice. The International Journal of Narrative Therapy and Community Work, (2), 51-61.

Ray, W. A., & Sutton, J. P. (2007). Befriending your problems: Metaphor with a self-mutilating young woman in transition. V Burns, G. W. (ur.). Healing with Stories (178-189). New Jersey: John Wiley & Sons.

Šugman Bohinc, L. (2000). Kibernetika spremembe in stabilnosti. Socialno delo, 39(2), 93-108. - (2003). Od nezmožnosti ne komunicirati k uspešnemu komuniciranju. Emzin, XIII(3-4), 81-85. - (2005). Epistemologija podpore in pomoči. Časopis za kritiko znanosti, XXXIII(221),167-181. - (2005). Kibernetika psihoterapije – razvijanje učinkovite postmoderne dialoške prakse. V: J. Bohak, & M. Možina (ur.). Četrti študijski dnevi Slovenske krovne zveze za psihoterapijo, Rogla (156-163). - Zbornik prispevkov..

Šugman Bohinc, L. (2000). Kibernetika spremembe in stabilnosti. Socialno delo, 39(2), 93-108.

(2011). Sinergetika soustvarjanja učenja in pomoči v šoli. V: L. Šugman Bohinc (ur.). Izvirni delovni projekt pomoči (36-79). Zbirka Učenci z učnimi težavami. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.. Ali (2013). Sinergetika učenja in pomoči v šoli. V: T. Kodele, & N. Mešl (ur.). Otrokov glas v procesu učenja in pomoči. Priročnik za vrtce, šole in starše (98-135). Ljubljana: Zavod RS za

šolstvo..

Šugman Bohinc, L., Rapoša Tajnšek, P., & Škerjanc, J. (2007). Življenjski svet uporabnika: raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov (25-77). Zbirka Katalog socialnega dela. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani..

White, M. (2007). Maps of narrative practice (izbrani primeri). New York, London: W. W. Norton & Company .


Pogoji za vključitev v delo:

Pogoj za vključitev v delo je vpis v magistrski študij.

 


Metode ocenjevanja:

projektna naloga z zagovorom
 

praktične kompetence (samoocena in skupinska ocena praktičnih kompetenc, pridobljenih v okviru seminarja)

V vseh primerih se uporablja ocenjevalna lestvica, skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja


Delež v %:projektna naloga in zagovor 80%, demonstracija narativnih spretnosti pogovora (v paru študentk v razredu, v delu z družino – zapis ali transkript posnetka) pri seminarju 20%