Socialno delo
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Jana Mali
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 20 | 0 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
Znanje o dolgotrajni oskrbi kot paradigmatskem premiku na področju pomoči starim ljudem, s poudarkom na vlogi socialnega dela pri zagotavljanju formalne mreže storitev za stare ljudi. Spodbujanje in podpora neformalnih omrežij v skrbi za stare ljudi. Razvijanje inovativnih načinov delovanja pri socialnem delu s starimi ljudmi. Spoznavanje sprememb na področju socialnega varstva in razvijanje sposobnosti za učinkovito odzivanje na te spremembe.
Vsebina predmeta:
1. Socialno delo s starimi ljudmi kot specializacija stroke
2. Razvoj izobraževanja za socialno delo s starimi ljudmi
3. Socialno delo s starimi ljudmi v obdobju razpada socialne države
4. Tipologija oskrbe starih ljudi v Sloveniji
5. Dolgotrajna oskrba in dezinstitucionalizacija na področju pomoči starim ljudem
6. Spretnosti in metode socialnega dela pri delu s starimi ljudmi
7. Raziskovanje potreb in odgovorov nanje v procesu pomoči starim ljudem
8. Specifična področja socialnega dela s starimi ljudmi: demenca, nasilje, pomoč umirajočim
9. Socialno delo v obstoječih oblikah skrbi za stare ljudi v Sloveniji
10. Inovativni pristopi na področju socialnega dela s starimi ljudmi
Temeljna literatura:
1. MALI, Jana. Old age: the prime and neglect of social work. Dialogue in praxis, ISSN 2232-3953, 2016, vol. 5 (18), spec. Iss., pp. 62-67.
2. Leichsenring, K., Billings, J., Nies, H. (eds.) (2013), Long - term care in Europe: improving policy and practice. Basingstoke: Palgrave Macmillan
3. MALI, Jana, ŽITEK, Nina. Narativni pristopi v procesu poučevanja za socialno delo : zgodbe sorodnikov ljudi z demenco kot didaktični pripomoček = Narrative approaches in the process of teaching in social work : stories of relatives of people with dementia as didactic instrument. V: AŠKERC, Katarina (ur.), et al. Izboljševanje kakovosti poučevanja in učenja v visokošolskem izobraževanju : od teorije k praksi, od prakse k teoriji = Improving the quality of teaching and learning in higher education : from theory to practice, from practice to theory. Ljubljana: Center RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja, 2016, str. 239-2464.
4. MALI, Jana, LESKOŠEK, Vesna. The impact of austerity measures and disintegrating welfare state on social work with older people in Slovenia = Vpliv varčevalnih ukrepov in razpadajoče države blaginje na socialno delo s starimi ljudmi v Sloveniji. Dialogue in praxis, ISSN 2232-3953, 2015, vol. 4 (17), iss. 1/2 (28/29), pp. 1-22.
5. MALI, Jana. The role of social work in the epoch of intergenerational solidarity in society. Revija za socijalnu politiku, ISSN 1330-2965, jul. 2014, god. 21, br. 2, str. 111-131.
6. MALI, Jana. Social work in residential care facilities for older people as a protagonist of changes in community care for older people in Slovenia. V: ARNOLD, Eva Nicole (ur.). Social work practices : global perspectives, challenges and educational implications, (Social issues, justice and status). New York: Nova Science Publishers, 2014, str. 133-151
7. FLAKER, Vito. Prispevki k taksonomiji socialnega dela in varstva. Del 1. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo, 2015.
8. Lynch, R. (2014), Social work practice with older people. A positive person-centred approach. Los Angeles: Sage.
9. McDonald, A. (2010), Social Work with Older People. Cambridge: Polity Press.
10. Filipovič Hrast, M., Hlebec, V., Knežević Hočevar, D., Černič Istenič, M., Kavčič, M., Jelenc-Krašovec, S., Kump, S., Mali, J. (2014), Oskrba starejših v skupnosti: dejavnosti, akterji in predstave. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
11. Österle, A. (ur.) (2011), Long-term care in Central and South Eastern Europe. Frankfurt am Main: P. Lang.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v letnik.
Pogoj za pristop k izpitu je izdelan in predstavljen seminar.
Metode ocenjevanja:
Izpit je pisni, ocenjen pozitivno z oceno od 6 do 10.
Ocenjevalna lestvica:
10 – odlično: izjemni rezultati z zanemarljivimi napakami
9 – prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami
8 – prav dobro: solidni rezultati
7 – dobro: dobro znanje, vendar z večjimi napakami
6 – zadostno: znanje ustreza minimalnim merilom
1 do 5 – nezadostno: znanje ne ustreza minimalnim merilom.
Delež v %:pisni izpit 100%