Socialno delo
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Lea Šugman Bohinc
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
25 | 25 | 0 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
Cilji:
študent-ka poglablja že osvojene osnovne spretnosti dialoga s posebnim poudarkom na risanju zemljevidov narativnih praks, ki jih dopolni s poznavanjem in razumevanjem procesa samoorganizacije želenih vzorcev (sprememb); koncept različnih epistemologij podpore in pomoči v kontekstu podpore in pomoči preizkuša v konkretnih kontekstih (seminar, projektno/terensko delo na praksi, projektna/magistrska naloga) neposrednega dialoga s člani uporabniškega sistema; utrjuje in poglablja kompetenco udejanjati stališče in etiko udeleženosti v narativno vodenem pogovoru v kontekstu podpore in pomoči
Predmetno specifične kompetence:
1. Poglobljeno poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika SD
2. Sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z različnimi udeleženci v SD
3. Poglobljena znanja in spretnosti za uporabo strokovnih narativnih metod in postopkov pogovora v SD
4. Poznavanje in soustvarjanje inovacij v narativni praksi SD
5. Poglabljanje spretnosti prepoznavanja in obvladovanja lastnih občutkov in sposobnost iskanja pomoči zase v kontekstu SD
6. Znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa z udeleženci SD
7. Poglobljena znanja in spretnosti skupinskega dela v SD
8. Poglobljeno narativno znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja, načrtovanja, preverjanja), vodenja pogovora v smeri želenih razpletov v kontekstu SD
9. Poglobljena narativna znanja in spretnosti za skupno analizo potreb in načrtovanje ter soustvarjanje ustreznih rešitev v kontekstu SD
10. Znanje in sposobnost narativnega beleženja in dokumentiranja pogovora v SD
Vsebina predmeta:
razvoj sistemskih pristopov k podpori in pomoči
soustvarjanje konteksta za uspešno dialoško prakso SD
otrok v dialoški praksi SD
kontekst razvoja narativnih pristopov
epistemologija socialnega konstrukcionizma in naracija
zemljevidi narativne prakse: eksternalizirajoči pogovori, pogovori ponovnega pisanja zgodbe, pogovori ponovnega povezovanja oz. spominjanja, definicijski obredi, pogovori, ki osvetljujejo redke dogodke, pogovori, ki vzpostavljajo začasne strukture oz. okvire
politika, etika, solidarnost, moč in kultura poklicev podpore in pomoči
Temeljna literatura:
1. Freedman, J., Combs, G. (2009). Narativna terapija. Socijalna konstrukcija omiljenih stvarnosti. Novi Sad: Psihopolis institut.2.. Šugman Bohinc, L. (2000). Kibernetika spremembe in stabilnosti. Socialno delo 39, 2: 93-108.
63 - (2003). Od nezmožnosti ne komunicirati k uspešnemu komuniciranju. Emzin XIII, 3-4: 81-85.
4. - (2005). Epistemologija podpore in pomoči. Časopis za kritiko znanosti XXXIII, 221: 167-181.
5. - (2005). Kibernetika psihoterapije – razvijanje učinkovite postmoderne dialoške prakse. V: J. Bohak, M. Možina (ur.). Četrti študijski dnevi Slovenske krovne zveze za psihoterapijo, Rogla. Zbornik prispevkov. 156-163.
6. Šugman Bohinc, L., Rapoša Tajnšek, P., Škerjanc, J. (2007). Življenjski svet uporabnika: raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov. Zbirka Katalog socialnega dela. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani. 25-77.
7a. (2011). Sinergetika soustvarjanja učenja in pomoči v šoli. V: L. Šugman Bohinc (ur.). Izvirni delovni projekt pomoči. Zbirka Učenci z učnimi težavami. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo. 36-79. Ali
7b. (2013). Sinergetika učenja in pomoči v šoli. V: T. Kodele, N. Mešl (ur.). Otrokov glas v procesu učenja in pomoči. Priročnik za vrtce, šole in starše. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. 98-135.
8. White, M. (2007). Maps of narrative practice. New York, London: W. W. Norton & Company (izbrani primeri).
9. White, M. (2011). Narrative Practice. Continuing the Conversations. New York, London: W. W. Norton & Company (izbrani primeri).
Pogoji za vključitev v delo:
Pogoj za vključitev v delo je vpis v magistrski študij.
Metode ocenjevanja:
projektna naloga z zagovorom
praktične kompetence (samoocena in skupinska ocena praktičnih kompetenc, pridobljenih v okviru seminarja)
V vseh primerih se uporablja ocenjevalna lestvica, skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja
Delež v %:projektna naloga in zagovor 80%, demonstracija narativnih spretnosti pogovora (v paru študentk v razredu, v delu z družino – zapis ali transkript posnetka) pri seminarju 20%