Dolgotrajna oskrba in socialno delo

Socialno delo


Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Jana Mali
3020000751255


Cilji:

Znanje o dolgotrajni oskrbi kot paradigmatskem premiku na področju pomoči starim ljudem, s poudarkom na vlogi socialnega dela pri zagotavljanju formalne mreže storitev za stare ljudi. Spodbujanje in podpora neformalnih omrežij v skrbi za stare ljudi. Razvijanje inovativnih načinov delovanja pri socialnem delu s starimi ljudmi. Spoznavanje sprememb na področju socialnega varstva in razvijanje sposobnosti za učinkovito odzivanje na te spremembe.


Vsebina predmeta:

1. Socialno delo s starimi ljudmi kot specializacija stroke

2. Razvoj izobraževanja za socialno delo s starimi ljudmi

3. Socialno delo s starimi ljudmi v obdobju razpada socialne države

4. Tipologija oskrbe starih ljudi v Sloveniji

5. Dolgotrajna oskrba in dezinstitucionalizacija na področju pomoči starim ljudem

6. Spretnosti in metode socialnega dela pri delu s starimi ljudmi

7. Raziskovanje potreb in odgovorov nanje v procesu pomoči starim ljudem

8. Specifična področja socialnega dela s starimi ljudmi: demenca, nasilje, pomoč umirajočim

9. Socialno delo v obstoječih oblikah skrbi za stare ljudi v Sloveniji

10. Inovativni pristopi na področju socialnega dela s starimi ljudmi


Temeljna literatura:

1. MALI, Jana. Old age: the prime and neglect of social work. Dialogue in praxis, ISSN 2232-3953, 2016, vol. 5 (18), spec. Iss., pp. 62-67.

2. Leichsenring, K., Billings, J., Nies, H. (eds.) (2013), Long - term care in Europe: improving policy and practice. Basingstoke: Palgrave Macmillan

3. MALI, Jana, ŽITEK, Nina. Narativni pristopi v procesu poučevanja za socialno delo : zgodbe sorodnikov ljudi z demenco kot didaktični pripomoček = Narrative approaches in the process of teaching in social work : stories of relatives of people with dementia as didactic instrument. V: AŠKERC, Katarina (ur.), et al. Izboljševanje kakovosti poučevanja in učenja v visokošolskem izobraževanju : od teorije k praksi, od prakse k teoriji = Improving the quality of teaching and learning in higher education : from theory to practice, from practice to theory. Ljubljana: Center RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja, 2016, str. 239-2464.

4. MALI, Jana, LESKOŠEK, Vesna. The impact of austerity measures and disintegrating welfare state on social work with older people in Slovenia = Vpliv varčevalnih ukrepov in razpadajoče države blaginje na socialno delo s starimi ljudmi v Sloveniji. Dialogue in praxis, ISSN 2232-3953, 2015, vol. 4 (17), iss. 1/2 (28/29), pp. 1-22.

5. MALI, Jana. The role of social work in the epoch of intergenerational solidarity in society. Revija za socijalnu politiku, ISSN 1330-2965, jul. 2014, god. 21, br. 2, str. 111-131.

6. MALI, Jana. Social work in residential care facilities for older people as a protagonist of changes in community care for older people in Slovenia. V: ARNOLD, Eva Nicole (ur.). Social work practices : global perspectives, challenges and educational implications, (Social issues, justice and status). New York: Nova Science Publishers, 2014, str. 133-151

7. MALI, Jana. The cultural context of long-term care. V: ROGERS, Helen Cintilda (ur.). Social work : practices, perceptions, challenges, (Psychology research progress). New York: Nova Science Publishers. 2017, str. 63-90

8. FLAKER, Vito. Prispevki k taksonomiji socialnega dela in varstva. Del 1. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo, 2015.

8. Lynch, R. (2014), Social work practice with older people. A positive person-centred approach. Los Angeles: Sage.

10. McDonald, A. (2010), Social Work with Older People. Cambridge: Polity Press.

11. MALI, Jana, FLAKER, Vito, UREK, Mojca, RAFAELIČ, Andreja. Inovacije v dolgotrajni oskrbi : primer domov za stare ljudi. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo, 2018.

12. Österle, A. (ur.) (2011), Long-term care in Central and South Eastern Europe. Frankfurt am Main: P. Lang.


Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v letnik.

Pogoj za pristop k izpitu je izdelan in predstavljen seminar.


Metode ocenjevanja:

Pisni izpit 70%

Projektna naloga 30%

Ocenjevalna lestvica:

10 – odlično: izjemni rezultati z zanemarljivimi napakami

9 – prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami

8 – prav dobro: solidni rezultati

7 – dobro: dobro znanje, vendar z večjimi napakami

6 – zadostno: znanje ustreza minimalnim merilom

1 do 5 – nezadostno: znanje ne ustreza minimalnim merilom.


Delež v %:Pisni izpit 70% Projektna naloga 30%