Socialno delo
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Jana Mali
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 20 | 0 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
Kritičen pristop do razumevanja demence kot družbenega fenomena, ki narekuje celovit pristop k načrtovanju in izvajanju pomoči za ljudi z demenco. Študenti razumejo pomen specifične vloge socialnega dela pri oskrbi ljudi z demenco in se zavedajo razvijanja novih, sodobnih pristopov do obravnavane tematike. Na tem temelji tudi metoda osebnega načrtovanja iz izvajanja storitev, pri kateri se seznanijo s specifikami na področju pomoči ljudem z demenco. Pri slednjem izhajajo iz uporabniške perspektive, zlasti izkušenj ljudi, ki imajo demenco in si pridobijo znanje za spodbujanje aktivne vloge ljudi z demenco v družbi.
Vsebina predmeta:
1. Družbene razsežnosti demence
2. Sodobni modeli razumevanja demence
3. Koncepti socialnega dela z ljudmi z demenco
4. Formalna oskrba ljudi z demenco
5. Neformalna oskrba ljudi z demenco
6. Indeks potreb in katalog odgovorov ljudi z demenco
7. Osebno načrtovanje in izvajanje storitev za ljudi z demenco
8. Specifike koncepta krepitve moči v procesu pomoči ljudem z demenco.
9. Raziskovanje demence in socialnodelovne perspektive: raziskovanje potreb, narativni pristopi, akcijsko raziskovanje
10. Tehnološka podpora za samostojno življenje ljudi z demenco
Temeljna literatura:
Brannelly, T. (2006). Negotiating ethics in dementia care. An analysis of an ethic of care in practice. Dementia, 5(2), 197 – 212.
MALI, Jana. Socialno delo v interdisciplinarnih raziskavah : primer raziskovanja socialnih razsežnosti demence. Socialno delo. jul.-dec. 2019, letn. 58, št. 3/4, str. 219-233. ISSN 0352-7956.
MALI, Jana, KEJŽAR, Anamarija. A model of integrated care of residents with dementia : a case of innovation in long-term care with accommodation in Slovenia. Ljetopis socijalnog rada. 2019, letn. 26, br. 3, str. 447-469. ISSN 1846-5412. https://hrcak.srce.hr/235350
MALI, Jana. A case for a narrative approach to research into social work perspectives on dementia. Socialno delo. sep.-dec. 2018, letn. 57, št. 3, str. 209-224. ISSN 0352-7956. https://www.revija-socialnodelo.si/mma/ACase-2018-3.pdf/2019053014445380/.
Cantley, C., Steven, K., & Smith, M. (2003). ‘Hear what I say’. Developing dementia advocacy services. Newcastle upon Tyne: Dementia North, Northumbria University . https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1471301204042331
Štabmuk, A., Rusac, S., & Skokandić, L. (2019). Profil neformalnih njegovatelja starijih osoba u gradu Zagrebu. Revija za socijalnu politiku, 26 (2), 189 206. http://www.rsp.hr/ojs2/index.php/rsp/issue/view/84
MALI, Jana, FLAKER, Vito, UREK, Mojca, RAFAELIČ, Andreja. Inovacije v dolgotrajni oskrbi : primer domov za stare ljudi. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo, 2018. 261 str., ilustr. ISBN 978-961-6569-64-4.
Thompson, N., & Thompson, S. (2001). Empowering older People. Beyond the Care Model. Journal of Social Work, 1(1): 61 – 76.
Flaker, V., Mali, J., Rafaelič, A., Ratajc, S. (2013). Osebno načrtovanje in izvajanje storitev. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo. |
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v letnik.
Pogoj za pristop k izpitu je izdelan in predstavljen seminar.
Metode ocenjevanja:
Pisni izpit 70%
Projektna naloga 30%
Ocenjevalna lestvica:
10 – odlično: izjemni rezultati z zanemarljivimi napakami
9 – prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami
8 – prav dobro: solidni rezultati
7 – dobro: dobro znanje, vendar z večjimi napakami
6 – zadostno: znanje ustreza minimalnim merilom
1 do 5 – nezadostno: znanje ne ustreza minimalnim merilom.
Delež v %:Pisni izpit 70% Projektna naloga 30%