Socialnodelovni model razumevanja demence

Socialno delo


Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Jana Mali
3020000751255


Cilji:

Kritičen pristop do razumevanja demence kot družbenega fenomena, ki narekuje celovit pristop k načrtovanju in izvajanju pomoči za ljudi z demenco. Študenti razumejo pomen specifične vloge socialnega dela pri oskrbi ljudi z demenco in se zavedajo razvijanja novih, sodobnih pristopov do obravnavane tematike. Na tem temelji tudi metoda osebnega načrtovanja iz izvajanja storitev, pri kateri se seznanijo s specifikami na področju pomoči ljudem z demenco. Pri slednjem izhajajo iz uporabniške perspektive, zlasti izkušenj ljudi, ki imajo demenco in si pridobijo znanje za spodbujanje aktivne vloge ljudi z demenco v družbi.


Vsebina predmeta:

1. Družbene razsežnosti demence

2. Sodobni modeli razumevanja demence

3. Koncepti socialnega dela z ljudmi z demenco

4. Formalna oskrba ljudi z demenco

5. Neformalna oskrba ljudi z demenco

6. Indeks potreb in katalog odgovorov ljudi z demenco

7. Osebno načrtovanje in izvajanje storitev za ljudi z demenco

8. Specifike koncepta krepitve moči v procesu pomoči ljudem z demenco.

9. Raziskovanje demence in socialnodelovne perspektive: raziskovanje potreb, narativni pristopi, akcijsko raziskovanje

10. Tehnološka podpora za samostojno življenje ljudi z demenco


Temeljna literatura:

Brannelly, T. (2006). Negotiating ethics in dementia care. An analysis of an ethic of care in practice. Dementia, 5(2), 197 – 212.

 

MALI, Jana. Socialno delo v interdisciplinarnih raziskavah : primer raziskovanja socialnih razsežnosti demence. Socialno delo. jul.-dec. 2019, letn. 58, št. 3/4, str. 219-233. ISSN 0352-7956.

 

MALI, Jana, KEJŽAR, Anamarija. A model of integrated care of residents with dementia : a case of innovation in long-term care with accommodation in Slovenia. Ljetopis socijalnog rada. 2019, letn. 26, br. 3, str. 447-469. ISSN 1846-5412. https://hrcak.srce.hr/235350

 

MALI, Jana. A case for a narrative approach to research into social work perspectives on dementia. Socialno delo. sep.-dec. 2018, letn. 57, št. 3, str. 209-224. ISSN 0352-7956. https://www.revija-socialnodelo.si/mma/ACase-2018-3.pdf/2019053014445380/.

 

Cantley, C., Steven, K., & Smith, M. (2003). ‘Hear what I say’. Developing dementia advocacy services. Newcastle upon Tyne: Dementia North, Northumbria University . https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1471301204042331

 

Štabmuk, A., Rusac, S., & Skokandić, L. (2019). Profil neformalnih njegovatelja starijih osoba u gradu Zagrebu. Revija za socijalnu politiku, 26 (2), 189  206. http://www.rsp.hr/ojs2/index.php/rsp/issue/view/84

 

MALI, Jana, FLAKER, Vito, UREK, Mojca, RAFAELIČ, Andreja. Inovacije v dolgotrajni oskrbi : primer domov za stare ljudi. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo, 2018. 261 str., ilustr. ISBN 978-961-6569-64-4.

 

Thompson, N., & Thompson, S. (2001). Empowering older People. Beyond the Care Model. Journal of Social Work, 1(1): 61 – 76.

Strategija obvladovanja demence v Sloveniji do 2020 (2016). Ljubljana: Ministrstvo za zdravje.

 

Mali, J. (2013). Dolgotrajna oskrba v Mestni občini Ljubljana. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

 

Bryden, C. (2005). Dancing with Dementia: My Story of Living Positively with Dementia. London, Philadelphia: Jessica Kingsley.

 

 

Flaker, V., Mali, J., Rafaelič, A., Ratajc, S. (2013). Osebno načrtovanje in izvajanje storitev. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

 
Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v letnik.

Pogoj za pristop k izpitu je izdelan in predstavljen seminar.


Metode ocenjevanja:

Pisni izpit 70%

Projektna naloga 30%

Ocenjevalna lestvica:

10 – odlično: izjemni rezultati z zanemarljivimi napakami

9 – prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami

8 – prav dobro: solidni rezultati

7 – dobro: dobro znanje, vendar z večjimi napakami

6 – zadostno: znanje ustreza minimalnim merilom

1 do 5 – nezadostno: znanje ne ustreza minimalnim merilom.


Delež v %:Pisni izpit 70% Projektna naloga 30%