Socialno delo
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 375 | 375 | 15 |
Cilji:
Cilji: Študent z magistrskim delom predstavi in zaokroži svoje (praviloma empirično utemeljeno) magistrsko raziskovanje, s čimer izkaže svoje poglobljene kompetence znanstvenega raziskovanja, analize in sinteze rezultatov do ustrezne ravni njihove teoretske in praktično uporabne posplošitve.
Predmetno specifične kompetence:
1. Poznavanje in razumevanje
- metodologije raziskovanja, ki se uporablja v socialnem delu
2. Sposobnost sinteze
- različnih raziskovalnih metod v praktične raziskovalne načrte
- teoretskih doktrinarnih načel socialnega dela s praktičnim strokovnim delom na izbranem področju socialnega dela (vzgoja in izobraževanje, razvoj teorij in metod, supervizija)
3. Uporaba
- kvalitativnih metod raziskovanja
- metod akcijskega raziskovanja
- IKT pri iskanju, izbiranju, obdelavi, predstavitvi in posredovanju informacij
4. Kritična refleksija:
- vloge raziskovalca in lastnih raziskovalnih postopkov
- osebne vpletenosti v postopke socialnega dela
- avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost
- strokovnih govoric (diskurzivna ali epistemološka analiza) in njihovih učinkov na področju socialnega dela (v vzgoji in izobraževanju, superviziji, organizaciji)
5. Zmožnost etičnega ravnanja v raziskovanju
6. Sposobnost soustvarjanja inovativnih rešitev
- pri raziskovanju in uporabi raziskovalnih izsledkov za inovacije v praksi
- skozi postavljanje hipotez, sestavljanje raziskovalnih načrtov v partnerskem sodelovanju z raziskovanimi sistemi na področju vzgoje in izobraževanja, organizacije, supervizije, raziskovanja
- s spodbujanjem uporabnikov k raziskovanju in pridobivanja uporabniškega znanja
Vsebina predmeta:
Magistrsko delo se z metodološkega vidika navezuje na predmet Raziskovanje v socialnem delu, z vsebinskega pa na določene predmetne vsebine znotraj ostalih predmetov programa, zlasti izbranega modula. Kanididat-ka v teoretskem delu predstavi in razloži ter smiselno sintetizira oz. integrira za magistrsko temo ključne znanstvene in strokovne koncepte in postopke, nato pa v (praviloma) empiričnem delu opredeli problem ter tezo, razisko-valna vprašanja in/ali hipoteze, vzorec in raziskovalne metode ter rezultate z razpravo, v sklepnem delu pa strne svoje ugotovitve do ustrezne ravni posplošitve (npr. poskusna teorija v primeru kvali-tativne analize) in oblikuje predloge, povezane s sklepi. Kandidat-ka v konzultacijah z mentorjem (somentorjem) oz. mentorico (somentorico) soustvari magistrsko delo v skladu z opisano strukturo in ustreznimi drugimi elementi (povzetki, seznamom literature, bibliografskimi opombami, grafičnimi predstavitvami podatkov, dodatki, slikovnimi gradivi, video posnetki idr.).
Temeljna literatura:
Temeljna literatura se določi na podlagi izbrane teme magistrskega dela v okviru konzultacij z mentorjem, mentorico oz. somentorjem, somentorico.
Pogoji za vključitev v delo:
Pogoj za vključitev v delo so opravljene vse študijske obveznosti po vpisanem programu in prijava teme magistrskega dela.
Metode ocenjevanja:
- Ocena je sestavljena iz dveh delov: a. magistrsko delo, b. zagovor magistrskega dela
- ocenjevalna lestvica – skladno s Pravilnikom FSD o preverjanju in ocenjevanju znanja ter statutom UL (od 6 do 10 – pozitivno; od 1 do 5 – negativno)
- zagovor magistrskega dela kandidat-ka opravi pred komisijo, ki jo sestavljajo mentor-ica (ter somentor-ica) in vsaj še dva učitelja oz. učiteljici z ustreznega habilitacijskega področja