Stalna ponudba seminarjev

Usposabljanje supervizorjev/supervizork v socialnem varstvu

Termini: Začetek: september 2021, podrobni datumi bodo znani avgusta (predvidoma so srečanja ob petkih (1–2-krat na mesec), od 9.00 do 17.00.

Izvajalke in izvajalci: Petra Videmšek (vodja programa), Gabi Čačinovič Vogrinčič, Lea Šugman Bohinc, Liljana Rihter, Jana Mali, Darja Zaviršek, Majda Golja

Trajanje: Eno leto

Opis:

Datumi

Začetek: 17. september 2021, podrobni datumi izobraževanja                     

Obveznosti udeležencev

Refleksije o supervizijah, intervizijah, vodenju skupin in zaključna naloga

Program je namenjen usposabljanju strokovnih delavk in delavcev za vodenje supervizije na področjih socialnega varstva, vzgoje in izobraževanja ter zdravstva. V programu usposabljanja udeleženci pridobijo ustrezno znanje in izkušnje iz supervizije. Usposabljanje omogoča poglobljeno znanje in spretnosti, ki dopolnjujejo slušateljevo osnovno znanje, pridobljeno na dodiplomskem študiju. Po uspešno opravljenem programu lahko udeleženci pridobijo licenco supervizorja na področju socialnega varstva, ki jo podeljuje Socialna zbornica Slovenije.
 

Program obsega 270 ur in je razdeljen na teoretski (80 ur) in praktični del (190 ur). Teoretske vsebine so predstavljene v obliki seminarjev z delavnicami, v okviru katerih slušatelji_ce pridobijo ustrezno znanje za uporabo temeljnih metod supervizije, v praktičnem delu pa jih tudi preizkusijo. Pomembnejše teme teoretskega programa so: pomen supervizije v socialnem varstvu in socialnem delu; opredelitev, cilji in razvoj supervizije; temeljni koncepti socialnega dela in supervizija; prispevek supervizije h kompetentnosti strokovnjakov; teorije, modeli in oblike supervizije; evalvacija dogajanja v supervizijskem procesu; metode in tehnike v superviziji; komunikacija v superviziji; obravnava etičnih dilem v superviziji; končevanje odnosa v superviziji. V prvem delu slušatelji_ce pridobijo teoretski okvir in ta je podlaga za drugi del, ki temelji na izkustvenem delu, torej na aktivnem sodelovanju v različnih supervizijskih kontekstih. Izkustveno znanje slušatelji_ce pridobivajo v različnih oblikah supervizije, ki jih vodijo izkušeni supervizorji. Slušatelji_ce v okviru izpopolnjevanja sodelujejo v supervizijskih skupinah. Preizkusijo se v vodenju supervizijske skupine in sodelujejo v različnih oblikah supervizije. Izkustveno učenje podpirajo usposobljene strokovnjakinje, ki že več let razvijajo, vodijo in izvajajo supervizijo na področju socialnega varstva. S takim učenjem, ki temelji na kombinaciji teoretskega znanja in praktičnih izkušenj, slušatelji_ce spoznajo celoten proces supervizijskega učenja ter pridobivajo splošna in specifična znanja za vodenje različnih oblik supervizije.

Cilj usposabljanja je pridobivanje splošnih kompetenc in tudi kompetenc za strokovno in raziskovalno delo v okviru supervizijskega procesa in razvijanje kritične refleksije o lastnih konceptualnih predpostavkah, pristopih, spretnostih, virih, učinkih na področju svetovalnega dela v socialnem varstvu, vzgoji in izobraževanju. Slušatelji_ce bodo vključene v aktualne projekte, ki bodo v času njihovega študija potekali na Fakulteti za socialno delo in se bodo povezovali z učnimi vsebinami. Poleg kompetenc med cilje programa sodi pridobivanje praktičnih izkušenj, ki slušateljem in slušateljicam omogoča spoznavati teorije supervizije, temeljne vrednote, koncepte, načela in metode dela v superviziji. Cilj programa je usposobiti slušateljice in slušatelje za uporabo temeljnih metod in postopkov vodenja supervizije. Usposobi jih za individualno, skupinsko ali diadno supervizijo. Na podlagi izkustvenega učenja jim omogoči ustvarjanje praktične integracije oz. sinteze konceptov, metod, spretnosti in etičnega ravnanja v praksi. Program zaradi svoje teoretsko-praktične zasnove omogoča aktivno preverjanje teoretskih spoznanj v praksi in razvoj novih možnih rešitev.

POGOJI ZA VPIS: V program se lahko vpišejo vsi, ki imajo končano izobrazbo po 69. členu Zakona o socialnem varstvu in opravljen strokovni izpit iz socialnega varstva in vsaj štiri leta delovnih izkušenj. Kandidatke, ki so končale najmanj višjo ali visoko šolo, ki izobražuje za socialno delo. Kandidatke, ki so končale višjo ali visoko šolo psihološke smeri, pedagoške smeri in njenih specialnih disciplin, upravne, pravne, sociološke, zdravstvene smeri – smer delovne terapije in teološke smeri z ustrezno specializacijo. In kandidati in kandidatke, ki so končali višjo ali visoko šolo pedagoške, socialnopedagoške, psihološke in defektološke smeri in so opravili strokovni izpit s področja socialnega varstva. Program je akreditirala Nacionalna agencija za kakovost v visokem šolstvu. Slušatelji_ce pridobijo potrdilo o zaključku usposabljanja. Na podlagi potrdila lahko pri Socialni zbornici Slovenije zaprosijo za licenco supervizorja/supervizorke na področju socialnega varstva.

Kandidatke morajo ob prijavi oddati življenjepis in dokazila o delovnih izkušnjah ter motivacijsko pismo, zakaj so se odločile za vpis v program.

ŠTEVILO VPISNIH MEST: 12

Vsebine seminarjev z izvajalkami:

Tema: Razvoj supervizije s prikazom spreminjanja metod dela v superviziji

Izvajalki: zasl. prof. dr. Gabi Čačinovič Vogrinčič, doc. dr. Petra Videmšek

Tema: Sodelovalna dialoška praksa supervizije

Izvajalki: doc. dr. Lea Šugman Bohinc

Tema: Spremljanje in evalvacija supervizijskega procesa

Izvajalka: doc. dr. Liljana Rihter

Tema: Supervizija reflektirajočega praktika

Izvajalka: doc. dr. Lea Šugman Bohinc

Tema: Evalvacija v superviziji

Izvajalka: doc. dr. Liljana Rihter

Tema: Supervizija za ranljive skupine uporabnikov

Izvajalka: red. prof. dr. Darja Zaviršek

Tema: Supervizija za delo z družinami

Izvajalka: zasl. prof. dr. Gabi Čačinovič Vogrinčič

Tema: Razvoj supervizije s prikazom spreminjanja metod dela v superviziji

Izvajalke: izr. prof. dr. Jana Mali, doc. dr. Lea Šugman Bohinc, Majda Golja, univ. dipl. psih., specialist za supervizijo

Spremljevalna oblika dela: Izkustveno učenje supervizijskega procesa. Meta supervizija

Izvajalki: Majda Golja, univ. dipl. psih., specialist za supervizijo, doc. dr. Petra Videmšek

Tema: Predstavitev in zagovor zaključnih nalog.

Izvajalci si pridržujemo pravico do manjših sprememb v predvidenem urniku. Točni datumi bodo znani do 15. 9. 2021.

Druge oblike učenja

V okviru usposabljanja za supervizorje/supervizorke v socialnem varstvu bo učenje potekalo na več ravneh in bo vključevalo veliko izkustvenega učenje. Supervizorka za vodenje skupine poleg lastnih delovnih izkušenj namreč potrebuje tako lastno izkušnjo udeleženosti in sodelovanja v skupinah kot tudi spretnosti za vodenje skupine v različnih kontekstih. Takšni načini učenja so se pokazali kot učinkovit model za oblikovanje lastnih slogov vodenja in ne nazadnje za pridobivanje kompetenc, ki jih kot prihodnje supervizorke potrebujete za samostojno vodenje.

Izkustveno učenje je razdeljeno na štiri dele:

1. Udeležba v supervizijski skupini, ki jo vodi izkušena supervizorka

2. Učenje vloge supervizorke: vodenje skupine pod mentorstvom

3. Vodenje skupine med kolegi – intervizija

4. Demonstracija vodenja skupine pod mentorstvom – metasupervizija

Želimo si, da kot prihodnje supervizorke/supervizorji razvijete svoj slog vodenja, metode dela prožno uporabljate glede na kontekst in se odzivate na potrebe udeležencev supervizijske skupine.

 

Prijavnica: https://visfsd.uni-lj.si/razpis_vnos_SUP.asp#

Kotizacija:

2.650,00 EUR