Socialna ekonomija in socialno podjetništvo


Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Bojana Mesec
Sodelavci: Anže Jurček

20201500701255


Cilji:

Cilj predmeta je študentkam in študentom približati pojem socialne ekonomije in socialnega podjetništva kot področja, ki vse bolj vpliva tudi na delovanje nepridobitnih in drugih organizacij. Skozi spoznavanje temeljnih teoretskih konceptov ter prispevka različnih znanstvenih disciplin bodo spoznavali stopnjo in načine prepletenosti pridobitnega in nepridobitnega sektorja znotraj različnih držav in zakonodajnih ureditev.

Področje socialne ekonomije bo slušateljicam in slušateljem približan skozi zgodovinsko perspektivo ter ekonomske in politične diskurze, ki so jo krojili.  Fenomen socialnega podjetništva bodo spoznavali skozi zakonodajno ureditev, temeljne teoretske in praktične koncepte, ki vodijo delovanje teh organizacij ter kritično raziskovali prakse, ki se v Sloveniji na tem področju razvijajo.

Študentke in študenti bodo pridobili naslednje kompetence:

 

  • Zmožnosti analitičnega mišljenja in povezovanja teoretskih in praktičnih konceptov s področja socialne ekonomije in socialnega podjetništva v odnosu do različnih institucij, trga, zaposlenih in stroke socialnega dela.
  • Zmožnost razumevanja kompleksnega odnosa med pridobitnimi in nepridobitnimi aktivnostmi socialnih podjetij, razmerij in odnosov do deležnikov in vlogo v družbi.
  • Veščine pridobivanja ustreznih podatkov in informacij ter interpretacije pridobljenega v kontekstu socialnega podjetništva, socialnega dela in drugih pomembnih področij.
  • Spoznali temeljne veščine vodenja in upravljanja socialnih podjetij.
  • Raziskovanje in razumevanje različnih praks socialnega podjetništva v kontekstu teorij socialnega dela. 
  • Družbeno odgovorne in trajnostno naravnane podjetniške veščine.

Vsebina predmeta:

Študentke in študenti bodo pri predmetu obravnavali naslednje vsebine:

  • Socialna ekonomija v odnosu do tržne ekonomije
  • Zgodovinski pregled ter prispevek različnih strok k razvoju socialne ekonomije
  • Socialna ekonomija danes: definicija, oblike, prostor, prakse v EU in širše
  • Socialno podjetništvo: definicija, prakse, razmerje do socialne ekonomije
  • Načrtovanje, organiziranje, vodenje in spremljanje dela v socialnih podjetjih
  • Razvoj produktov in storitev v socialnih podjetjih
  • Prepoznavanje deležnikov, njihovih vlog, potreb in potencialnega prispevka v socialnih podjetij
  • Komunikacija v socialnih podjetjih in delavska participacija pri menedžmentu socialnih podjetij
  • Marketing v socialnih podjetjih
  • Finančni menedžment v socialnih podjetjih
  • Inovacije in spremembe v socialnih podjetjih
  • Spremljanje in merjenje družbenih učinkov socialnih podjetjih

Temeljna literatura:

 

    Strategija razvoja socialnega podjetništva za obdobje 2013 – 2016

 

http://www.srce-me-povezuje.si/UserFiles/File/sticisce/Novice/Strategija_socialnega_podjetnistva_2013-16_sprejeta_na_vladi.doc

 

    Aplikativna analiza stanja na področju socialne ekonomije v republiki Sloveniji (s smernicami za pripravo dolgoročne Strategije  razvoja socialne ekonomije v Sloveniji 2010 – 2029 ter Programom kratkoročnih ukrepov -Akcijski načrt 2019 -2020)

 

http://socialnaekonomija.si/wp-content/uploads/Analiza_stanja_na_podrocju_socialne_ekonomije_v_Sloveniji.pdf

 

 

 


Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v tekoči letnik študija


Metode ocenjevanja:

Pisni izpit (50%), poslovni načrt za neprofitno organizacijo socialne ekonomije (50%). Opravljen seminar in prisotnost na vajah sta pogoj za pristop k izpitu. Ocenjevalna lestvica – skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja. 1- 5 nezadostno, 6-10 pozitivno


Delež v %:Pisni izpit (50%), poslovni načrt za neprofitno organizacijo socialne ekonomije (50%).
Gradiva:

 

  • Anheier, H. K. (2005), Nonprofit organizations: theory, management, policy. Abingdon, New York: Routledge.
  • Crutchfield, L. R., McLeod Grant, H. (2008), Forces for good: the six practices of high-impact nonprofits. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Dees, J. G., Emerson, J., Economy, P. (2001), Enterprising nonprofits: A toolkit for Social Entrepreneurs. New York, Chichester, Weinheim, Brisbane, Singapore, Toronto: John Wiley & Sons, Inc..
  • Harvard Business School (1999) Harvard Business Review on Nonprofits. Harvard: Harvard Business School Press.
  • Leroux Miller, K. (2010), The nonprofit marketing guide: high-impact, low-cost ways to build support for your good cause. San Francisco: The Jossey-Bass.
  • Moulaert, F., Ailenei, O. (2005), Social economy, third sector and solidarity relations: a conceptual synthesis from history to present. V: Urban Studies, 42 (11): 2037–53.
  • Pearce, J. (2003), Social Enterprise in Anytown. London: Calouste Gulbenkian Foundation.
  • Pestoff, V., (1998), Beyond the Market and State. Social enterprises and civil democracy in a  welfare society. Aldershot, Brookfield, Sidney & Singapore: Ashgate.
  • Social Enterprise Alliance (2010), Succeeding at social enterprise : hard-won lessons for nonprofits and social entrepreneurs, 1st edition. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Seaman, A. B., Young, D. R. (eds.) (2010), Handbook of Research on Nonprofit Economics and Management. Cheltenham, Northampton: Edward Elgar Publishing Ltd., Inc..