Tip projekta: MŠŠ-ESS: Javni razpis za izvajanje projektov za uspešno vključevanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami v vzgojo in izobraževanje za obdobje 2008-2011
Koda: 3311-08-984005
Datum začetka: 01.07.2008
Datum konca: 31.08.2011
Financer: Ministrstvo za šolstvo in šport
Sofinancerji:
Evropska unija - Evropski socialni sklad
Sodelujoče organizacije:
Fakulteta za socialno delo
Nosilna organizacija: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Nosilec/ka: izr. prof. dr. Marija Kavkler (Pedagoška fakulteta), vodja konzorcijskega partnerja; izr.prof.dr. Gabi Čačinovič Vogrinčič (FSD)
Sodelavke/ci:
mag. Mirjam Ten Veen
Drugi mejniki:
30.09.2008 (prvo poročilo)
15.01.2009 (drugo poročilo)
Ključne besede:
učne težave, soustvarjanje pomoči, soustvarjanje učenja, perspektiva moči, etika udeleženosti, sodelovanje, delovni odnos, individualni projekt pomoči, varovalni dejavniki, prikriti kurikulum, model dela
Povzetek:
V okviru projekta bomo razvili in preizkusili strokovne podlage za soustvarjanje pomoči in učenja, za prepoznavanje in odkrivanje učencev z učnimi težavami in za razvoj strategij za delo z učenci z učnimi težavami. Najprej bomo analizirali koncepte, modele, strategije in probleme na področju dela z učenci z učnimi težavami, izdelali sintezo domačih in tujih dosedanjih konceptov ter načrtovali nadaljnji razvoj teoretičnih konceptov, modelov in strategij dela v Sloveniji. S pomočjo kvalitativnih in kvantitativnih metod raziskovanja bomo oblikovati načrt preizkušanja modelov in strategij (s pomočjo devetih inkluzivnih timov in predvidene mreže petinpetdesetih osnovnih šol). Oblikovali bomo raziskovalne skupine članov inkluzivnih timov v podporo preizkušanju strokovnih podlag, pripravili gradiva, pripomočke in internetne strategije.
Publikacije:
Objavljeni članki, knjige:
Čačinovič Vogrinčič, G. (2008), Soustvarjanje v šoli: učenje kot pogovor. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
Magajna, L., Pečjak, S., Peklaj, C., Čačinovič Vogrinčič, G., Bregar Golobič, K., Kavkler, M., Tancig, S. (2008), Učne težave v osnovni šoli, problemi, perspektive, priporočila. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
Magajna, l., Kavkler, M., Čačinovič Vogrinčič, G., Pečjak, S., Bregar Golobič, K. (2008), Koncept dela »Učne težave v osnovni šoli«. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
Spletne strani:
http://www.ucne-tezave.si