Tip projekta: Projektno delo s študenti
Datum začetka: 16.01.2023
Datum konca: 15.06.2023
Financer: Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije
Sodelujoče organizacije:
Pedagoška fakulteta UL,
FAMNIT UP,
Didakta založništvo in izobraževanje d.o.o. Radovljica
Nosilna organizacija: UL, Fakulteta za socialno delo
Nosilec/ka: doc. dr. Anamarija Kejžar
Sodelavke/ci:
10 študentov z večih fakultet
Ključne besede:
Inkluzija, šolsko svetovalno delo, ADHD, motnje pozornosti v sodobni družbi
Povzetek:
Cilj projekta je bil povečati znanje na področju motnje pozornosti za učence in dijake ter ponuditi ustrezen priročnik tako staršem kot učiteljem, s katerim bodo lažje pomagali učencem in dijakom pri premagovanju učnih težav, iskanju ustreznih virov moči, organizacije prostega časa in tako k večji samostojnosti. Glede na preobremenjen sistem pomoči svetovanja učencem je čakalna doba v Svetlovalnem centru trenutno 1 do 2 leti. Priročnikov, ki bi celostno pristopili k motnji pozornosti, prej ni bilo. V priročniku smo skozi predstavitev motnje pozornosti, vzrokov in znakov poskušali predstaviti tudi osebne zgodbe staršev, učiteljev in strokovnjakov ter izpostaviti njihove izkušnje. S tem smo prispevali k večjemu znanju in bolj inkluzivnemu okolju za drugačnost. Ker smo sodelovali z založbo, so imeli študenti možnost spoznavanja celotnega procesa založništva – od ideje, vsebine, pisanja, do same izdaje. Mentorice so usmejrale in nudile stalno pomoč pri nastajanju gradiva, hkrati pa tudi skrbele za ustrezno navajanje in pomoč pri izvedbi pogovorov ter zbiranju izkušenj ljudi, ki so se soočili z motnjo pozornosti.
S povečanjem znanja tako za učitelje kot starše smo prispevali k bolj ustreznemu ravnanju z otroki in mladostniki z ADHD ter sprejemanju njihove drugačnosti.