Stopnja: 1
Letnik: 4
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Jelka Zorn
Sodelavci: Ana M. Sobočan
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
20 | 30 | 0 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
TEMELJNI CILJI PRI PREDMETU:
- razumevanje pojmov in konceptov: človekove pravice, pravice otrok, pravice oviranih, pravice žensk, itd.
- analiziranje poklicno-strokovnih situacij skozi perspektivo človekovih pravic
- spoznavanje in razumevanje kompleksnosti v praksi socialnega dela in razvijanje sposobnosti za kritično in reflektirano mišljenje
- razumeti ustvarjanje družbenih neenakosti in pomen kolektivnega samozagovorništva
- razumeti emancipacijo
- razumeti notranja nasprotja socialnega dela
- pridobiti izkušnjo zagovorništva na individualni in/ali širši politični ravni
Vsebina predmeta:
Predmet je osredinjen na človekove pravice kot podstat socialnega dela. Predmet bo študentke in študente seznanil s ključnimi razpravami na področju človekovih pravic(univerzalizem in kulturni relativizem,razmerje med individuumom in skupnostjo, med državljanskimi in človekovimi pravicami itd.).
Predmet bo študentke in študente seznanil z oblikami zagovorništva (na individualni, kolektivni ravni itd.).
Temeljna literatura:
Kodeks etike socialnih delavk in delavcev Slovenije
Kodeks etičnih načel v socialnem varstvu
Splošna deklaracija človekovih pravic (ZN 1948)
Evropska konvencija o varstvu človekovih pravic in temeljnih svoboščin (Svet Evrope 1994)
Freire, Paulo (2009) Pedagogy of the oppressed. London, New York: Continuum.
Gregorčič, M. (2013). Moč pričevanja: srečanje s svetom, ki ga nismo poznali, ne doživeli. Spremna študija v knjigi: Dekle z bomboni, Ahmetaj Jasmina, Gregorčič Marta. Ljubljana: Založba *cf (Frekvence).
Staub Bernasconi, S. (2011). Od poklicnega dvojnega do profesionalnega trojnega mandata. Znanost in človekove pravice kot temelj stroke socialnega dela. Socialno delo, let. 50, št. 3
Healy, L.M., Link, R.J. (2011). Human rights, Development and the Global profession. Handbook of International Social Work. Oxford: Oxford Scholarship Online.
Dalrymple, J., Boylan, J. (2013). Effective advocacy in social work. Sage: Los Angeles. Aitken, Stuart (2014) The Ethnopoetics of Space and Transformation. Young People's Engagement, Activism and Aesthetics. Ashgate, USA Wronka, J. (2007). Human rights and social justice. London: Sage.
Ife, J. (2001). Human rights and social work: Towards rights-based practice. Cambridge: Cambridge University Press.
Pogoji za vključitev v delo:
vpis v letnik študija
Metode ocenjevanja:
Seminarska naloga in njena predstavitev
Ocenjevalna lestvica – skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja.
1- 5 nezadostno, 6-10 pozitivno
Delež v %:Seminarska naloga in njena predstavitev 100%