Stopnja: 1
Letnik: 4
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Milko Poštrak
Sodelavci: Marko Mesec
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
5 | 0 | 135 | 0 | 0 | 110 | 250 | 10 |
Cilji:
- zaključevanje še nedokončanih nalog in projektov
- dopolnjevanje in poglabljanje kompetenc, ki jih ni osvojil v zadostni meri, ali jih še želi izpopolniti
- pogled naprej – razvijanje spretnosti za iskanje zaposlitve, načrtovanje poklicne kariere
- iskanje priložnosti za zaposlitev, načrtovanje inovacije, povezane z možnostjo zaposlitve, s poudarkom na udejanjanju uporabniške perspektive pri raziskovanju potreb, načrtovanju in izvajanju storitev
- zaključna evalvacija poteka, izkušenj in dosežkov celotne prakse
Predmetno specifične kompetence:
- Poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika SD
- Sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci na konkretnem področju SD
- Razumevanje delovanja institucij in izboljševanje institucionalnih praks na konkretnem področju SD
- Znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod in postopkov na konkretnem področju SD
- Poznavanje in sposobnost uporabe prispevka za SD pomembnih drugih strok (sociologija, psihologija, antropologija, pedagogika, pravo idr.)
- Sposobnost strokovne refleksije lastne prakse na konkretnem področju SD
- Sposobnost raziskovanja in refleksije osebne vpletenosti sodelujoče-ga v postopke SD
- Sposobnost udejanjati stališče in etiko udeleženosti v izvirnih projektih podpore in pomoči v SD
Vsebina predmeta:
- inovativni pristopi pri raziskovanju potreb in načrtovanju storitev
- udejanjanje spretnosti etike udeleženosti z uporabniško perspektivo
- evalvacijske spretnosti metode in tehnike intervizije
- epistemološka perspektiva v socialnem delu
- spolna perspektiva in nasilje v praksi socialnega dela
- specifični problemi socialnega dela - v skladu s programom izbirnega modula
- načrtovanje poklicne kariere
- načrtovanje lastne poklicne kariere
Temeljna literatura:
Čačinovič Vogrinčič, G., Kobal, L., Mešl, N., & Možina, M. (2005). Vzpostavljanje delovnega odnosa in osebnega stika. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Čačinovič Vogrinčič, G., Mešl, N. (2019). Socialno delo z družino: soustvarjanje želenih izidov in družinske razvidnosti. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Flaker, V., Mali, J., Rafaelič, A., & Ratajc, S. (2013). Osebno načrtovanje in izvajanje storitev. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Dragoš, S., Leskošek, V., Petrovič Erlah, P., Škerjanc, J., Urh, Š., & Žnidarec Demšar, S. (2005). Krepitev moči. Zbirka Katalog socialnega dela. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Društvo socialnih delavk in delavcev Slovenije. (1998). Kodeks etike socialnih delavk in delavcev Slovenije. Pridobljeno 1.10.2019 s https://dsdds.splet.arnes.si/kodeks-etike/
Leskošek, V. (1994). Kontrola in pomoč v socialnem delu. Socialno delo, 33(2), 83-91.
Mali, J. (2008). Od hiralnic do domov za stare ljudi. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Mesec, B. (2006). Očarani z močjo. Socialno delo, 45(3-5), 235-247.
Mešl, N. (2008). Razvijanje in uporabna znanja v socialnem delu z družino. Procesi soustvarjanja teoretskega znanja v praksi. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Socialna zbornica Slovenije. (2014). Kodeks etičnih načel v socialnem varstvu. Pridobljeno 1.10.2019 s https://e9192261-c434-4751-8405-d838df5e9886.filesusr.com/ugd/304490_de9b37a10bd04d89a368293b4b3d5302.pdf
Šugman Bohinc, L. (2007). Dejavniki uspešnega razgovora v procesu raziskovanja življenjskega sveta uporabnika. V: Šugman Bohinc, L., Rapoša Tajnšek, P., & Škerjanc, J. (ur.), Življenjski svet uporabnika. Raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov (str. 49-69). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Šugman Bohinc, L.(2010). Od objektivizma h konstruktivizmu in socialnemu konstrukcionizmu v sistemski psihoterapiji. Kairos. Slovenska revija za psihoterapijo. 4(1-2), 51-65.
Urek, M., Čačinovič Vogrinčič, G. Miloševič, Arnold, V., Poštrak, M., & Stefanoski, P. (2008). Zapisovati socialno delo, (Zbirka Katalog socialnega dela). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Zaviršek, D., Zorn, J., & Videmšek, P. (2002). Inovativne metode v socialnem delu: opolnomočenje ljudi, ki potrebujejo podporo za samostojno življenje. Ljubljana: Študentska založba.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v tekoči letnik študija.
Metode ocenjevanja:
Praksa 40,00 %
Poročila in predstavitev nalog 20,00 %
Končno poročilo (esej) 40,00 %
Oceni se praksa v učni bazi in učna mapa. Praksa se oceni na podlagi; dnevnikov prakse, poročanja v mentorski skupini in opisne ocene mentorja v učni bazi. Učna mapa vsebuje; poročila o posameznih nalogah, končno poročilo (esej), druge dokumente, kot so; načrt prakse, dogovor z uporabnikom in drugi, s programom prakse določeni dokumenti. Ocenjevalna lestvica – skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja: 1- 5 nezadostno, 6-10 pozitivno, vsi izdelki morajo biti ustrezni za pozitivno oceno. Opisno oceno prakse poda mentorica na UB, predlog končne ocene nosilcu prakse poda mentorica FSD.
Delež v %:Praksa 40,00 %; Poročila in predstavitev nalog 20,00 %; Končno poročilo (esej) 40,00 %