Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo
Sodelavci: Katja Povše
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
5 | 0 | 45 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
- razumevanje nastanka in razvoja lutkovne umetnosti
- razumevanje sodobne uporabe lutk v okviru pomoči z umetnostjo
- sposobnost razumevanja različnih vrst lutk in njihovih odgovarjajočih izraznosti
- sposobnost uporabe lutk v okviru psihosocialne pomoči z umetnostjo pri svojem delu
Vsebina predmeta:
- Praktično delo na področju ustvarjalne umetnostne terapije v povezavi z aktivno vlogo umetnosti v socialnem delu, njena praktična izhodišča in metode.
- Kratek pregled socialne zgodovine plesa, glasbe, likovnosti in dramske- lutkovne umetnosti.
- Ustvarjalna uporaba lutk v soc. delu.
- Magična vloga lutke v razvoju človeške kulture kot projekcija alternativnih in iracionalnih človekovih nagnenj in hotenj.
- Vloga lutke v sodobni družbi kot interpretki otroških pripovedk , odrasle satire in sredstva pomoči z umetnostjo v SD
- Izkustvene vaje iz osvajanja različnih lutkovnih tehnologij, oblikovanja in uporabe v okviru pomoči z umetnostjo v SD.
Temeljna literatura:
Okci. dober dan. Eka Vogelnik. MK.Ljubljana 2006
Puppetry and Puppets. Eileen Blumenthal. Thames & Hudson. London 2005
Trara. pesem pelja. Igor Cvetko. MK. Ljubljana 2004
Od glave do portreta. Dragica Čadež Lapajne. Debora. Ljubljana 2000
Zgodovina evropskega lutkarstva. Henryk Jurkovsky. Lutkovna knjižnica. Ljubljana 1998
Likovnost v skupini in umetnostna terapija. Mojca Vogelnik. Vita. Koper 1996
Lutka ima i srce i pamet. Zlatko Bastšić. Školska knjiga. Zagreb 1988
Lutkarstvo na Slovenskem. Helena Verdel. Knjižnica MGL. Ljubljana 1987
Ročne lutke za deževne dni. Eka Vogelnik. Založba Borec. Ljubljana 1986
Improvizacijske vaje. Viola Spolin. Knjižnica MGL. Ljubljana 1980
Play Therapy with Children in Crisis. Nancy Boyd Webb (ur.). New York. The Guilford Press 1999. 36-37. 131-163. 224-251
Short-Term play therapy for children. Heidi Gerard Kaduson. Charles E. Schaeffer (ur.). The Guilford Press. New York. London 2000. 28-34. 42-52. 53-65
Odrske pripovedke. E Vogelnik Modrijan, Ljubljana 2012
Pogoji za vključitev v delo:
Pogoj za vključitev v delo je status študenta
Pred izvajanjem projektnega dela v obliki delavnice ustvarjalne umetnostne terapije, ki se nadaljuje v uporabo lutk v socialnem delu in predstavitve rezultatov na terenu je obvezno aktivno sodelovanje na vajah, ki vključujejo samostojno delo in udeležba individualne konsultacije.
Metode ocenjevanja:
Ustni izpit 100,00 %
Delež v %:Ustni izpit (100,00 %)