Stopnja: 1
Letnik: 4
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Srečo Dragoš
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 20 | 0 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
Razlikovanje fenomena različnih transcendenc, vernosti, religij.
Razvoj kritičnega mišljenja. prednosti in slabosti religijskih sistemov.
Zavedanje socialno-integrativnih ter dezintegrativnih funkcij verskih in religijskih osmislitev.
Spoznavanje problematike katoliške vere in RKC v Sloveniji.
Predmetno specifične kompetence:
- razumevanje teorij oz. njihovega dometa.
- sposobnost kritične refleksije teoretskih argumentacij.
- sposobnost dedukcije na konkretne probleme v organizacijskih.
- interakcijskih in psihičnih sistemih.
- Sposobnost analize družbenega konteksta in podpora integrativnim procesom v skupnosti.
Vsebina predmeta:
- Razmejitve znanstvenih ved: religiologija, sociologija religije, socialna antropologija, teologija, socialno delo.
- Osnovni teoretični pristopi k preučevanju religij (marksizem, funkcionalizem, simbolični interakcionizem, Webrov pristop, fenomenologija, psihologistični pristopi).
- Različne teoretske opredelitve in oblike transcendence, vere in religije.
- Tipi verskih skupnosti.
- Povezave med vernostjo, religijo in drugimi pojavi (družbeno razslojenostjo, etničnostjo, moralo, solidarnostjo in socialnim kapitalom, politiko, socialno politiko, vojnami, oblastjo, fundamentalizmom).
- Religijska sekularizacija in verska revitalizacija.
- Ljudska religioznost.
- Novodobna religioznost.
- »Praznoverje«.
- Empirični podatki o veri in religioznosti na Slovenskem, v evropskem prostoru.
- Družbena funkcija katoliške karitas.
- Povezava s socialnim delom.
Temeljna literatura:
S. Flere. M. Kerševan (1995). Religija in (sodobna) družba. Ljubljana: ZPS.
S. Dragoš (1998). Katolicizem na Slovenskem: socialni koncepti do druge svetovne vojne. Ljubljana: Krtina (str. 210-243).
R. Stark. W. S. Bainbridge. Teorija religije. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
R. Bocock, ed. (1985), Religion and ideology. Manchester University Press.
Pogoji za vključitev v delo:
Pogoj za vključitev v delo je vpis v tekoči letnik študija oz. status študenta.
Pogoj za pristop k testu znanja je opravljena seminarska naloga.
Metode ocenjevanja:
Pisni izpit 100,00 %
Delež v %:Pisni izpit (100,00 %)