Stopnja: 1
Letnik: 4
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Primož Rakovec
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
25 | 25 | 0 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
Cilj: Študenti poglobijo in nadgrajujejo že osvojene osnovne spretnosti delovnega pogovora. Poudarek je na konfliktnih situacijah v socialnem delu.
Predmetno specifične kompetence: Znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod in postopkov reševanja konfliktnih situacij v socialnem delu (delo z odporom, motivacijski intervju, tehnike reševanja problemov, pogajalske tehnike). Znanja in veščine asertivne komunikacije in postavljanja meja uporabnikom. Znanja o upravljanju konfliktov. Vključevanje elementov skrbi zase v lastno prakso socialnega dela. Sposobnost etične refleksije reševanja konfliktnih situacij z uporabniki in drugimi akterji na področju socialnega dela.
Vsebina predmeta:
1. Teorije nasilja, odpora in ambivalence.
2. Čustveni, kognitivni in okoljski dejavniki neprostovoljnega sodelovanja.
3. Družbeni in dinamični hibridni model konflikta.
4. Področja socialnega dela, kjer pogosto prihaja do konfliktnih situacij.
5. Strategije sodelovanja z uporabniki (individualno in v skupini) v neprostovoljnih izmenjavah.
6. Dejavniki tveganja: toksična empatija, stres, negativni notranji dialog, sekundarna travmatizacija, nekoristno sodelovanje …
7. Teorije skrbi zase.
8. Osebne strategije skrbi zase (samozavedanje, samoregulacija, samoučinkovitost).
9. Organizacijske strategije skrbi zase.
Temeljna literatura:
ANIČIĆ, K., HORVAT SVETIČIČ, T., HORVAT, T., LAPAJNE, G., MEŠIČ, G., MIKLAVČIČ, R. (2015). Delo s povzročitelji nasilja: strokovne smernice in predstavitev dela. Ljubljana: Društvo za nenasilno komunikacijo. Str.: 13-47.
COX, K., & STEINER, S. (2013). Self-care in social work: A guide for practitioners, supervisors, and administrators. Washington, DC: NASW Press. Poglavja 1-5.
McBRIDE, P. (2017). The assertive social worker. London: Routledge.
ROONEY, R. H., & MIRICK, R. G. (Eds.). (2018). Strategies for work with involuntary clients. 3rd Ed. New York: Columbia University Press. Part II.
SHANNON, P. J., SIMMELINK-McCLEARY, J., IM, H., BECHER, E., & CROOK-LYON, R. E. (2014). Developing self-care practices in a trauma treatment course. Journal of Social Work Education, 50(3), 440-453.
ŠUGMAN BOHINC, L. (2006). Socialno delo z neprostovoljnimi uporabniki. Socialno delo, 45, (6), 345-355.
TAYLOR, B. J. (Ed.) (2011). Working with aggression and resistance in social work. Exter: Learning Matters Ltd.
TROTTER, C. (2022). Working with involuntary clients. A guide for practice. 4th Ed. London and New York: Routledge. Str.: 18-77, 125-163.
Metode ocenjevanja:
Izpit 60%,
Transkript in strokovna refleksija svetovalnega pogovora 30%,
Refleksija dela na sebi 10%
Delež v %:Izpit 60%, Transkript in strokovna refleksija svetovalnega pogovora 30%, Refleksija dela na sebi 10%