Dodatni letnik
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Amra Šabić
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
0 | 30 | 30 | 0 | 10 | 180 | 250 | 10 |
Cilji:
CILJI:
- Spoznati prakso socialnega dela.
- Intenzivno spoznati konkretno področje socialnega dela.
- Naučiti se praktičnih spretnosti.
- Narediti praktično sintezo konceptov in empiričnega znanja, sposobnost načrtovanja, analize in refleksije lastnega dela.
PREDMETNO SPECIFIČNE KOMPETENCE:
- Poznavanje področij socialnega dela
- Sposobnost sinteze praktičnih izkušenj s koncepti socialnega dela, raziskovanja, socialne politike in drugih teorij.
- Uporaba metod socialnega dela v praktičnem okolju.
- Kritična refleksija svoje vloge, mandata, odnosov moči in dosledna uporaba etike udeleženosti, krepitve moči uporabnikov.
- Spoznati temeljne spretnosti socialnega dela.
- Spoznati temeljne operacije socialnega dela in obvladati vsaj eno.
- Spoznati in preskusiti načine dela v socialnem delu: sporazumevanje, zapisovanje, timsko delo, terensko delo.
- Sposobnost načrtovanja in kritične refleksije lastnega dela. .
- Zmožnost etične ravnanja v praktični situaciji.
- Sposobnost preoblikovanja potreb v odgovore nanje.
- Sposobnost inovativnih rešitev osebnih ali kolektivnih stisk.
Vsebina predmeta:
Praktikum se začne po uvodnih predavanjih v nosilne predmete. Slušatelji spoznavajo in preskušajo temeljne metode, spretnosti in operacije socialnega dela v praksi.
Pogovarjanje, pogajanje, organizacija, etika delovanja in soudeleženosti. Vzpostavljanje delovnega odnosa, krepitev moči, analiza tveganja, raziskovanje življenjskega sveta in omogočanje dostopa do sredstev. Terensko delo, timsko delo, zapisovanje, zagovorništvo.
Z mentorji zastavijo praktične naloge in jih na seminarju povezujejo s koncepti socialnega dela.
Temeljna literatura:
Čačinovič Vogrinčič, G., Kobal, L., Mešl, N., Možina, M. (2005). Vzpostavljanje delovnega odnosa in osebnega stika (Zbirka Katalog socialnega dela). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Čačinovič- Vogrinčič, G., Miloševič-Arnold, V., Poštrak, M., Stefanoski, P., Urek, M. (2008). Zapisovati socialno delo (Zbirka Katalog socialnega dela).Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Doel, M., Shardlow, S. M. (2005). Modern Social Work Practice: Teaching and Learning in Practice Settings. Hampshire: Ashgate.
Flaker, V. (1997). Timi kot način interdisciplinarnega sodelovanja. Socialno delo, 36(1). 3-13.
Flaker, V. (1994). Analiza tveganja. Socialno delo, 33(3),189-196.
Flaker, V. (2003). Oris metod socialnega dela: Uvod v katalog nalog centrov za socialno delo. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo , Skupnost CSD Slovenije
Flaker, V. @Boj za (2012). Direktno socialno delo. Ljubljana: Založba /*cf.
Flaker, V. (2016). Prispevki k taksonomiji socialnega dela in varstva, 1. del. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Flaker, V., Mali, J., Rafaelič, A., Ratajc, S. (2013). Osebno načrtovanje in izvajanje storitev. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Grebenc, V., Šabić, A. ( 2020). Odprta scena: zmanjševanje škode3 med brezdomnimi uporabniki drog v Ljubljani.Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Miloševič Arnold, V., Vodeb Bonač, M., Erzar Metelko, D., Možina, M. (1999). Supervizija. - znanje za ravnanje (priročnik). Ljubljana: Socialna zbornica Slovenije.
Lamovec, T(1994). Zagovorništvo kot oblika svetovanja. Socialno delo, 33 (2), 107-114.
Randall, R., Southgate, Jo. (1988). Skupinska dinamika v skupnosti. Ljubljana: ZKOS, VŠSD.
Šugman Bohinc, L., Rapoša Tajnšek, P., Škerjanc, J. (2007). Življenjski svet uporabnika. Raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov (Zbirka Katalog socialnega dela). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Sharlow, M. S., Doel, M. (2002). Learning to Practice Social Work: International Approaches. London, Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers.
Žnidarec Demšar, Simona, (2005), Skupnostno socialno delo: interno delovno gradivo za študente. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v tekoči letnik študija.
Metode ocenjevanja:
Dnevnik praktičnega dela 30,00 %
Poročilo o praktičnem delu 70,00 %
Delež v %:Dnevnik praktičnega dela (30,00 %), Poročilo o praktičnem delu (70,00 %)