Duševno zdravje v skupnosti
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: 2. stopnja DZ
Nosilci: Bogdan Lešnik
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
10 | 50 | 0 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
Študent/ka ima uvodna znanja in spretnosti, potrebna za delo v skupinah v okviru različnih praks. Razvija socialne spretnosti. Poveže znanja različnih disciplin (socialnega dela, sociologije, psihologije in drugih).
Vsebina predmeta:
Skupina kot polje družboslovnega raziskovanja. Opazovanje z udeležbo. Socialno delo in psihoterapija. Foulkesova inovacija v psihoterapiji. Tehnike in koncepti skupinske analize. Sestava skupine. Gradivo v skupinski analizi. Odnosi in razmerja. Institucionalni okviri. Bionov koncept delovne skupine. Dogodki, ki manifestirajo in materializirajo skupinski proces (udejanjenje). Drop-out. Razhod skupine. Konstruktivno in destruktivno vodenje.
Temeljna literatura:
Douglas, M. (2012), How institutions think. Syracuse University Press.
Freud, S. (2007), Množična psihologija in analiza jaza. V: S. Freud, Spisi o družbi in religiji. Ljubljana: Društvo za teoretsko psihoanalizo.
Klein, M. (1998), Zavist in hvaležnost. V: Klein, M., Zavist in hvaležnost in drugi spisi. Ljubljana: Studia humanitatis (477-554).
Foulkes, S. (1965), Therapeutic group analysis. London: Allen and Unwin.
Yalom, I. D. (1985), The theory and practice of group psychotherapy. New York: Basic Books.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis na program.
Metode ocenjevanja:
Seminarsko delo. Osebno poročilo.
Ocenjevalna lestvica po pravilniku o preverjanju in ocenjevanju znanja:
1- 5 nezadostno, 6-10 pozitivno
Delež v %:Seminarsko delo 50%. Osebno poročilo 50%.