Duševno zdravje v skupnosti
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: 2. stopnja DZ
Nosilci: Mojca Urek
| P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
| 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
Študent/ka pozna zakonodajo na področju duševnega zdravja in metode zagovorništva. Prepozna potrebo po zagovorništvu v različnih kontekstih. Poglobi spretnosti zagovorništva in zna izvesti zahtevnejše zagovorniške akcije.
Vsebina predmeta:
Duševno zdravje v kontekstu človekovih pravic. Oblike, metode in prakse zagovorništva v institucionalnih in vsakdanjih kontekstih. Mednarodna in evropska zakonodaja. Prakse zagovorništva v duševnem zdravju v mednarodnem kontekstu. Gibanje za dezinstitucionalizacijo kot oblika kolektivnega zagovorništva. Kolektivne tožbe. Uporabniška gibanja. Pravno varstvo in participacija otrok z intelektualnimi ovirami in duševnimi stiskami v postopkih, kjer se sprejemajo odločitve o njihovem življenju. Alternative prisilnim ukrepom in skrbništvu. Skupno odločanje.
Temeljna literatura:
Časopis za kritiko znanosti, domišljijo in novo antropologijo, ISSN 0351-4285, 2012, letn. 39 (tematska številka Iz-hod).Dostopno: http://dl.dropboxusercontent.com/u/5793244/arhiv-ckz/ckz250.pdf.
FLAKER, Vito, CIGOJ-KUZMA, Nika, GREBENC, Vera, KODELE, Tadeja, KRANJC, Bogo, PIRNAT, Tina, SMOLE, Alojz, UREK, Mojca, VIDEMŠEK, Petra, ŽNIDAREC DEMŠAR, Simona (2007), Krepitev moči v teoriji in praksi. Ljubljana: Univ. v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo.
Lamovec, Tanja. Psihosocialna pomoč v duševni stiski. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo, 1998.
Flaker, Vito. Advocatus diaboli?. Soc. delo, 1993, let. 32, št. 3-4, str. 5-10.
Flaker, Vito. Zagovorništvo v akciji - proces emancipacije. Soc. delo, 1993, let. 32, št. 3-4, str. [39]-51.
Gerenčer Pegan, Simona (2017) Ljudje z gluhoslepoto v Sloveniji. FSD: Ljubljana.
Lamovec, Tanja. Ko rešitev postane problem in zdravilo postane strup : nove oblike skrbi za osebe v duševni krizi. 2., popravljena izd. V Ljubljani: Fakulteta za socialno delo, 2006.
Russo, Jasna in Sweeney, Angela (2016), Searching for a Rose Garden: challenging psychiatry, fostering mad studies. Herefordshire : PCCS Books.Szasz, Thomas (1991), Psihiatrični testament. Čas. krit. znan., 1991, 19, št. 138/139, str. 173-180.
UREK, Mojca, LAPAJNE, Gregor, CIGOJ-KUZMA, Nika, ŠKERJANC, Jelka, BUDJA, Darja. Smernice in etična načela delovanja zastopnikov pravic oseb na področju duševnega zdravja", Vlada RS, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve. Ljubljana: Univ. v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo, 2011. 63 str. http://www.fsd.uni-lj.si/mma/Smernice/2012122619012823/.
Urek, M. (2017), Unheard voices: Researching participation in social work. European Journal of Social Work.
UREK, Mojca. The right to "Have a say" in the deinstitutionalisation of mental health in Slovenia. Social inclusion. avg. 2021, vol. 9, iss. 3, str. 190-200. ISSN 2183-2803. https://www.cogitatiopress.com/socialinclusion/article/view/4328, DOI: 10.17645/si.v9i3.4328.
UREK, Mojca, KNEŽEVIĆ HOČEVAR, Duška. Ljudje z demenco in emancipatorna perspektiva : ples antropologije in socialnega dela. V: MALI, Jana (ur.). Dolgotrajna oskrba ljudi z demenco v Sloveniji v teoriji in praksi socialnega dela. 1. izd. V Ljubljani: Založba Univerze, 2024. Str. 277-300. ISBN 978-961-297-402-2. https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/view/636/1009/10640, Repozitorij Univerze v Ljubljani – RUL, dCOBISS. [COBISS.SI-ID 212111107], [Odprti dostop]
UREK, Mojca, ZAVIRŠEK, Darja. Ljudje z ovirami in pravica do neodvisnega življenja izven institucij. V: ŠUMI, Irena (ur.), UREK, Mojca (ur.). Od dehumanizacije do diskriminacije : vztrajne socialne problematike v Sloveniji. V Ljubljani: Založba Univerze, 2024. Str. 213-240. ISBN 978-961-297-293-6. Repozitorij Univerze v Ljubljani – RUL, dCOBISS. [COBISS.SI-ID 191539203], [Odprti dostop]
UREK, Mojca. Otroci z intelektualnimi ovirami in s težavami z duševnim zdravjem : dostop do pravnega varstva. V: ŠUMI, Irena (ur.), UREK, Mojca (ur.). Od dehumanizacije do diskriminacije : vztrajne socialne problematike v Sloveniji. V Ljubljani: Založba Univerze, 2024. Str. 241-262. ISBN 978-961-297-293-6. Repozitorij Univerze v Ljubljani – RUL, dCOBISS. [COBISS.SI-ID 191730947], [Odprti dostop]
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v program.
Metode ocenjevanja:
Seminarsko delo, ki vključuje zahtevnejšo zagovorniško akcijo /praktični projekt zagovorništva ljudi v kompleksnih življenjskih okoliščinah, z refleksijo. Predstavitev seminarskega dela (zaželeno v skupini) in ustno preverjanje znanja. 100,00%
Ocenjevalna lestvica – 5 - 10, pri čemer velja, da je pozitivna ocena od 6 - 10
Delež v %:100%