Socialno delo z družino
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: 2. stopnja SD
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
Cilj je osvojitev predmetno specifičnih kompetenc:
- razumevanje delovanja institucij in izboljševanje institucionalnih praks na področju socialnega dela z družinami;
- znanje in razumevanje zgodovine razvoja strokovnih pojmov in praks na področju socialnega dela z družinami;
- poznavanje in sposobnost uporabe prispevka za socialno delo pomembnih drugih strok (psihološka in sociološka znanja o družini);
- sposobnost analize družbenega konteksta in spretnosti varovanja virov, podpore integrativnim procesom ter soustvarjanja sprememb v skupnosti v sodelovanju s skupnostjo;
- kritično branje strokovnih govoric (diskurzivna ali epistemološka analiza) in njihovih učinkov na področju socialnega dela z družinami;
- zmožnost argumentiranega razpravljanja in soustvarjanja želenih razpletov na področju socialnega dela z družinami;
- spretnosti prepoznavanja in obvladovanja lastnih občutkov in sposobnost iskanja pomoči zase;
- sposobnost vzdrževanja in zagovarjanja strokovne avtonomije SD v dialogu z različnimi akterji, institucijami in javnostjo;
- sposobnost strokovne refleksije lastne prakse na področju socialnega dela z družinami;
- zmožnost kritičnega vrednotenja implikacij problemov kulture, rase, spola, spolne usmeritve za socialno delo.
Vsebina predmeta:
- Odprta vprašanja definicije družine: od tradicionalnih pojmovanj k samodefiniranju v socialnem delu z družinami;
- sociologija družine: sociologija družine danes, feministične teorije družine;
- obrisi družinskih sprememb: spremembe oblik in sestave družine, maritalne spremembe, rodnostne spremembe, širše societalne in demografske spremembe;
- značilnosti postmodernosti, družbena funkcionalnost družine, vpliv družbenih sprememb na družino;
- raznolikost družinskih oblik;
- strukturne spremembe družinskega življenja: materinstvo, očetovstvo, otroštvo, alokacija družinskega dela, intimizacija družinskega življenja;
- družinski življenjski poteki
- psihologija družine: socializacija v družinski skupini, implikacije teorij o družini in družinski terapiji, soustvarjanje družine in soustvarjanje družinske kompetence, prispevek postmoderne: etika participacije;
- odnosne naloge v družini skozi faze družinskega življenjskega poteka;
- družinska skupina: razvidnost, osveščenost, zadovoljevanje potreb posameznika, družinske potrebe;
- družina kot skupina z zgodovino, struktura družine, moč in hierarhija, komunikacije,čustva, družina kot delovna skupina, progresivno predelovanje konfliktov v družini;
- družina kot mikrokultura - socialno delo z raznolikimi družinami.
Temeljna literatura:
Rener T. (et. al) (2006): Družine in družinsko življenje v Sloveniji; Koper: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Založba Annales: Zgodovinsko društvo za južno Primorsko.
Rener, T., Humer, Ž., Žakelj, T., Vezovnik, A., Švab, A. (2008): Novo očetovstvo v Sloveniji. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
Švab, A. (2001): Družina: od modernosti k postmodernosti. Ljubljana;: Znanstveno in publicistično središče.
Kuhar, R. (ur.). (2015): Stacey v Ljubljani. Gostujoče predavanje Judith Stacey s komentarji Tanje Rener, Ranke Ivelje in Mitje Blažiča. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
Ule, M., Kuhar, M. (2003): Mladi, družina, starševstvo: spremembe življenjskih potekov v pozni moderni. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
Goody, J. (2003): Evropska družina: zgodovinskoantropološki esej. Ljubljana: Založba /*cf.
Chambers, D., (2012): A Sociology of Family Life. Change and Diversity in Intimate Relations. Cambridge, Malden: Polity Press.
Seider, R. (1998): Socialna zgodovina družine. Ljubljana: Studia humanitatis.
Pogoji za vključitev v delo:
Pogoj za vključitev v delo je vpis v magistrski študij.
Metode ocenjevanja:
Ustni izpit 100,00 %
Delež v %:Ustni izpit (100,00 %)