Gibalna pismenost za bivanje v družbi 5.0 (GIB 5.0)

Spletna stran projekta: https://www.fsd.uni-lj.si/raziskovalno_in_razvojno_delo/projekti/aktualni_projekti/2025010910404711/ https://www.uni-lj.si/projekti/gibalna-pismenost-za-bivanje-v-druzbi-5-0

Tip projekta: Pilotni projekt Univerze v Ljubljani

Koda: C3330-22-953013

Datum začetka: 01.10.2024

Datum konca: 31.08.2025

Financer: Evropska unija, Ministrstvo za znanost, izobraževanje in šport

Sofinancerji:

Sofinancira-Evropska-unija__FitWzk4MCw5ODAsIjEwOTdlZWJkZjgiXQMIZS-logo-slo-barvni-300x53-1

Sodelujoče organizacije:

Fakulteta za socialno delo, Univerza v Ljubljani; Biotehniška fakulteta, Univerza v Ljubljani; Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani; Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani; Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani; Ekonomska fakulteta, Univerza v Ljubljani

Nosilna organizacija: Fakulteta za šport, Univerza v Ljubljani

Nosilec/ka: doc. dr. Anamarija Kejžar (na FSD)

Sodelavke/ci:

na FSD: doc. dr. Anamarija Kejžar

Povzetek:

Namen projekta GIB 5.0 je oblikovati program vseživljenjskega učenja za ustrezno gibalno pismenost za bivanje v družbi 5.0 in sicer z razvojem:

a) modulov poučevanja za izboljšanje gibalne kompetentnosti različnih ciljnih skupin populacije (otroci, mladostniki, študenti, odrasli, starostniki, migranti/begunci, socialno ogroženi),

b) modulov poučevanja za gibalno bolj spodbudno okolje in

c) modulov poučevanja za zavedanje pomena o ustreznih gibalnih navadah.

 

Cilji projekta GIB 5.0 so tako:

(C1) Pripraviti module vseživljenjskega učenja za spremembe gibalnih navad, izboljšanje telesne zmogljivosti in spremembe okolja za dvig telesne dejavnosti, ki bodo povečali trajnostno mobilnost in izboljšali odnos do narave ter s tem spodbudili zeleni prehod naše družbe.

(C2) V modulih vseživljenjskega učenja praktično uporabiti pametne naprave za spremljanje 24-urnega gibalnega vedenja (24-UGV) in platformo SLOfit (ki vključuje spletno mesto, aplikacijo Moj SLOfit, več družbenih omrežij) ter tako izboljšati digitalne kompetence zlasti starejše populacije, kar bo olajšalo digitalno preobrazbo naše družbe.

(C3) Pripraviti module vseživljenjskega učenja za izboljšanje telesne zmogljivosti, s čimer bomo povečali dobro počutje in produktivnost ljudi, zmanjšali absentizem z dela ter s tem pospešili pametno, trajnostno in vključujočo rast družbe.

(C4) Pripraviti module vseživljenjskega učenja za spremembe gibalnih navad, s čimer bomo vplivali na dvig kakovosti življenja prebivalcev in znižanje javnih in zasebnih izdatkov za ohranjanje zdravja ter dolgotrajno oskrbo.

(C5) Vzpostaviti sistem mikrodokazil za vseživljenjsko učenje GIB 5.0.