Spletna stran projekta: https://www.fsd.uni-lj.si/raziskovalno_in_razvojno_delo/projekti/aktualni_projekti/2025021811242934/
Tip projekta: CRP
Koda: V5-24058
Datum začetka: 01.11.2024
Datum konca: 30.04.2026
Financer: Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Sofinancerji:
Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije
Sodelujoče organizacije:
Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani; Pedagoška fakulteta, Univerza v Mariboru; Pedagoška fakulteta, Univerza na Primorskem
Nosilna organizacija: Fakulteta za socialno delo, Univerza v Ljubljani
Nosilec/ka: izr. prof. dr. Petra Videmšek
Sodelavke/ci:
Univerza v Ljubljani (fakulteta za socialno delo): izr. prof. dr. Petra Videmšek, izr. prof. dr. Liljana Rihter, izr. prof. dr. Nina Mešl, as. Mojca Suhovršnik
Univerza v Ljubljani (Pedagoška fakulteta): izr. prof. dr. Milena Košak Babuder, doc. dr. Mojca Poredoš
Univerza v Mariboru (Pedagoška fakulteta): izr. prof. dr. Tina Vršnik Perše, izr. prof. dr. Marta Licardo
Univerza na Primorskem (Pedagoška fakulteta): izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, as. Maja Rejc
Drugi mejniki:
Delovni sveženj 1 (Analiza obstoječe dokumentacije): oktober 2024 - december 2024
Delovni sveženj 2 (Raziskovalna stanja vključenosti): oktober 2024 - marec 2025
Delovni sveženj 3 (Nacionalna študija z vidika zaposlenih na visokošolskih institucijah): oktober 2025 - junij 2025
Delovni sveženj 4 (Fokusne skupine z zaposlenimi na posamezni članici, ki pokrivajo področje dela s študenti s posebni potrebami in posebnimi statusi): november 2024 - november 2025
Delovni sveženj 5 (Fokusne skupine s študenti s posebnimi potrebami in posebnimi statusi na posameznih univerzah): junij 2025 - september 2025
Delovni sveženj 6 (Fokusne skupine s predstavniki psihosocialne svetovalnice): september 2025 - december 2025
Delovni sveženj 7 (Predlogi in priporočila za zakonske spremembe, oblikovanje podpornih sistemov, ki zagotavljajo vključenost, izdelava kažipota možnih oblik pomoči): september 2025 - marec 2026
Ključne besede:
vključenost, dostopnost, podpora, ekspertno znanje, posebne potrebe, posebni statusi, študentke in študentje, visokošolski prostor, inkluzija, zagotavljanje enakih možnosti
Povzetek:
Brez načel vključevanja ne moremo razmišljati o univerzi prihodnosti, predvsem ne o takšni, ki z aktivacijo vseh svojih potencialov lahko ustvarja trajnostno znanje, kakovostne rezultate in inovativne dosežke. V okviru projekta želimo na eni strani odgovoriti na vprašanje o dejanskem stanju zagotavljanja vključenosti v visokošolski prostor, na drugi strani pa prepoznati ustrezne ukrepe, ki bi pripomogli k še večji zastopanosti prikrajšanih skupin v visokošolskem izobraževanju.
S kvantitativnimi in kvalitativnimi metodami bomo preučili stanje na posameznih članicah vseh treh univerz. Zanimalo nas bo, kakšna je obstoječa praksa vključevanja študentov s posebnimi potrebami in posebnimi statusi v študijski proces, kaj so ovire, s katerimi se na tej poti vključevanja srečujejo posamezne članice.
S pomočjo raziskave bomo identificirali skupine študentov s posebnimi potrebami in posebnimi statusi, ki so slabše zastopani ali potrebujejo dodatno podporo. Posebej se bomo osredotočili na stanje študentov s psihosocialnimi težavami (ukrepi in aktivnosti, ki so jim na voljo, in ovire, s katerimi se srečujejo). Gre namreč za študente, katerih težave zunanjemu opazovalcu pogosto niso opazne, temveč je njihova prepoznavnost odvisna od pripravljenosti študenta, da jih razkrije nepooblaščenim osebam. Neprepoznavnost teh težav pogosto povzroča diskriminacijo in izločanje te skupine iz skupine prejemnikov pomoči.
V okviru projekta nas bosta zanimali dve perspektivi, in sicer perspektiva ljudi, ki imajo status študenta s posebnimi potrebami in posebnimi statusi, in perspektiva zaposlenih glede vključenosti.
Poleg nacionalne študije bomo izvedli analizo mednarodnih dokumentov glede vključenosti študentov s posebnimi potrebami in posebnimi statusi v visoko šolstvo in preučili skladnost slovenske nacionalne ureditve z mednarodnimi akti.
Cilj projekta je pregled stanja vključenosti študentk in študentov s posebnimi potrebami in posebnimi statusi, prepoznavanje potreb tako študentov kot zaposlenih za potrebe po vključenosti študentov in študentkov s posebnimi statusi in posebnimi potrebami ter priprava priporočil in predlogov glede celovite ureditve področja študentov s posebnimi potrebami in s posebnim statusom.
Konference:
Kongres socialnega dela, 21. 11. 2025 - 22. 11. 2025
Posvet ob zaključku projekta, april 2026
Drugo:
Projekta skupina se srečuje na rednih mesečnih srečanjih:
16. 12. 2024
20. 1. 2025
24. 2. 2025 ob 12.30
24. 3. 2025 ob 12.30
14. 4. 2025 ob 12.30 (predvideno v živo)
26. 5. 2025 ob 12.30
16. 6. 2025 ob 12.30