Aktivno vključevanje staršev in mladostnikov v načrtovanje in izvajanje preventivnih dejavnosti na področju drog in zasvojenosti na podlagi analize potreb: »Pogovarjajmo se«

Tip projekta: MOL, javni razpis

Koda: 63-3/07-8

Datum začetka: 31.07.2007

Datum konca: 30.06.2009

Financer: Mestna občina Ljubljana

Nosilna organizacija: Fakulteta za socialno delo

Nosilec/ka: izr. prof. dr. Gabi Čačinovič Vogrinčič

Sodelavke/ci:

izr. prof. dr. Gabi Čačinovič Vogrinčič

as. dr. Ines Kvaternik Jenko

as. dr. Vera Grebenc

Amra Šabić

as. mag. Nevenka Podgornik

doc. dr. Mojca Urek

as. dr. Milko Poštrak

as. dr. Nina Mešl

doc. dr. Liljana Rihter

Drugi mejniki:

30.10.2007 letno poročilo

Ključne besede:

mladi, alkohol, droge, spolnost, prosti čas, zabava, eksperimentiranje z drogami, tvegani življenjski slogi, vrstniško svetovanje, ocena potreb, osip iz šolskega sistema, ranljivost mladih, zmanjševanje škode, nasilje, starši

Povzetek:

Z akcijsko raziskovalnim projektom želimo ugotoviti vzroke, zakaj se v obstoječo obliko preventive v obliki delavnic »Šola za starše« ne vključuje več staršev in ugotoviti, kateri načini dela bi starše učinkoviteje pritegnili k sodelovanju ter katere teme bi starše bolj zanimale. Cilj projekta je, da razvijemo model dela s starši in mladostniki v šolskem okolju. V prvem letu se bomo osredotočili predvsem na raziskovanje potreb in angažiranje zainteresiranih šolskih skupnosti. V drugem delu projekta pa bomo pilotsko preizkusili model dela v šolskem okolju. Delo bo potekalo po načelih skupnostnega pristopa, z angažiranjem vseh udeležencev in drugih ključnih oseb. Pri vsebinah bomo upoštevali teme, ki so aktualne in konkretne za skupine otrok in staršev, vključenih v projekt, in jih občutijo kot problem (oviro, težavo), npr. nemir v okolici šole, nasilje na hodnikih, uporaba alkohola, pojav preprodaje drog v šoli in podobno. Na podlagi s starši in otroki dogovorjenih načinov skupnega dela in v sodelovanju z delavci šole bomo izdelali protokole za ravnanja v konkretnih primerih, s ciljem preprečevanja in zmanjševanja škode tako za posameznike kot šolsko skupnost kot celoto.