Tip projekta: \'Po kreativni poti do znanja\'
Koda: 11081-27/2018
Datum začetka: 01.02.2019
Datum konca: 30.04.2019
Financer: Evropski socialni sklad
Sofinancerji:
MIZŠ
Sodelujoče organizacije:
Hatha joga, Julija Bonai s.p.,
Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za psihologijo,
Ozara, Nacionalno združenje za kakovost življenja
Nosilna organizacija: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo
Nosilec/ka: izr.prof.dr. Mojca Urek / dr. Julija Bonai
Sodelavke/ci:
mag. Tanja Velkov
Ključne besede:
joga, duševno zdravje, preventivni ukrepi, psihoterapija
Povzetek:
Projekt je bil osredotočen na psihološki vidik joge, natančneje na raziskovanje vpliva izvajanja joge na duševno zdravje. Učiteljica joge je pripravila prilagojen program vadbe joge in ga izvajala z uporabniki društva Ozara. S pomočjo profesorjev in študentov treh sodelujočih fakultet je med vadbo program sproti prilagajala in izpopolnjevala. Kot rezultat te dejavnosti je nastal izpopolnjen program jogijske vadbe za ljudi s težavami z duševnim zdravjem. Opravljen je bil tudi intervju z vadečimi uporabniki o pozitivnih vplivih joge. Hkrati s praktičnim delom je potekala tudi poglobljena teoretska raziskava s profesorji in študenti na področju psihologije joge in jogijske terapije, usmerjenje v duševno zdravje. Rezultata teoretskega dela sta članek v angleškem jeziku in zloženka s praktičnimi nasveti, namenjena ljudem s težavami z duševnim zdravjem in vsem, ki se poklicno ali drugače ukvarjajo s tem področjem.
Publikacije:
Drugo:
Inovacije:
Izpopolnjen program jogijske vadbe za ljudi s težavami z duševnim zdravjem.
Članek o psihologiji joge in njenih terapevtskih učinkih na duševno zdravje.
Prispevek k znanosti
Projekt je spodbudil poglobljeno razumevanje pozitivnih vplivov joge na duševno zdravje – tako z vidika vnaprejšnjega preprečevanja psihičnih težav kot z vidika zdravljenja.
Sodelovanje študentov:
V projektu je bilo vključenih osem študentov: s Fakultete za socialno delo, Oddelka za psihologijo Filozofske fakultete in Socialne pedagogike Pedagoške fakultete. Študentje so sodelovali tako pri praktičnem kot teoretičnem delu projekta.