Stopnja: 1
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Nina Mešl
Sodelavci: Gaja Černe
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
20 | 0 | 30 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
Cilj je, da se študent/-ka nauči vzpostaviti in vzdrževati delovni odnos v socialnem delu, ki zagotovi soustvarjanje dobrih izidov v procesih pomoči. Cilj je tudi, da študent/-ka usvoji jezik socialnega dela, ki ga zna v pogovoru - v osrednjem prostoru, v katerem se dogaja proces pomoči v socialnem delu - z gotovostjo uporabiti.
Predmetno specifične kompetence:
poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika socialnega dela;
znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa;
sposobnost soustvarjanja izvirnih delovnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci na področju socialnega dela;
znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod in postopkov na področju socialnega dela;
znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja) in vodenja pogovora v smeri želenih razpletov na področju socialnega dela;
znanje in sposobnost beleženja in dokumentiranja;
sposobnost raziskovanja in refleksije osebne vpletenosti v postopke socialnega dela;
sposobnost udejanjati stališče in etiko udeleženosti v izvirnih delovnih projektih podpore in pomoči v socialnem delu;
sposobnost analize družbenega konteksta in spretnosti varovanja virov, podpore integrativnim procesom ter soustvarjanja sprememb v skupnosti v sodelovanju s skupnostjo.
Vsebina predmeta:
Vzpostavljanje delovnega odnosa in osebnega stika je temeljni koncept ravnanja v socialnem delu. Gre za konceptualno metodični predmet temeljnih znanj in izkušenj za procese soustvarjanja pomoči v socialnem delu.
Tematski sklopi so:
jezik socialnega dela; zgodovina spreminjanja koncepta pomoči; uporabnik kot strokovnjak iz izkušenj; koncept delovnega odnosa soustvarjanja; vzpostavljanje in vzdrževanje izvirnega delovnega projekta pomoči; spoštovanje otroštva, otrokov glas v procesu podpore in pomoči; uporaba Lüssijevih konceptov v delovnem odnosu in izvirnem delovnem projektu pomoči; vzpostavljanje osebnega stika; razreševanje motenj v delovnem odnosu; pogovor v delovnem odnosu; zapisovanje procesa in dogovorov o želenih izidih v jeziku socialnega dela.
Temeljna literatura:
- Čačinovič Vogrinčič, G. Kobal, L., Mešl, N., Možina, M. (2011). Vzpostavljanje delovnega odnosa in osebnega stika. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani.
- Čačinovič Vogrinčič, G. (2010). Soustvarjanje pomoči v jeziku socialnega dela. Socialno delo, 94, 4: 239-246
- Mešl, N. (2008). Razvijanje in uporaba znanja v socialnem delu z družino (Procesi soustvarjanja teoretskega znanja v praksi) (izbrana poglavja). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani.
- Kodele, T., Mešl, N. (ur.) (2016). Družine s številnimi izzivi: soustvarjanje pomoči v skupnosti (izbrana poglavja). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
- Kodele, T., Mešl, N. (ur.) (2013). Otrokov glas v procesu učenja in pomoči: priročnik za vrtce, šole in starše (izbrana poglavja). Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
- Šugman Bohinc , L. (ur.) (2011). Učenci z učnimi težavami. Izvirni delovni projekt pomoči (izbrana poglavja) . Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani.
- Pennac, D. (2010). Šolske bridkosti. Ljubljana: Modrijan.
- Saleebey. D. (ed.). (1997). The Strenght Perspective in Social Work Practice; Longman. New York.
- Lüssi. P. (1990). Sistemski nauk v socialnem delu; Socialno delo. 29. št. 1-3: str. 81-94.
- Parton, N. in O´Byrne (2000). Constructive Social Work: towards a new practice. New York: Palgrave.
Pogoji za vključitev v delo:
pogoj za vključitev v delo je vpis v tekoči letnik študija
Metode ocenjevanja:
Ocena opravljenih vaj 30,00 %
Pisni izpit 70,00 %
Delež v %:Ocena opravljenih vaj (30%), Pisni izpit (70%).
Gradiva: