Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Ana M. Sobočan
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 20 | 0 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
TEMELJNI CILJI PRI PREDMETU:
- razumevanje narave in ciljev socialnega dela, predvsem vrednot, načel in idej, ki oblikujejo poklic socialnega dela
- spoznavanje zgodovine idej oz. za socialno delo relevantnih filozofskih tradicij in tradicij v socialnem delu
- razumevanje pojmov in konceptov: etika, strokovno delo, odgovornost, pravičnost, skrb
- analiziranje poklicno-strokovnih situacij skozi perspektivo etike
- spoznavanje in razumevanje kompleksnosti v praksi socialnega dela in razvijanje sposobnosti za kritično in reflektirano mišljenje
- spoznavanje in razumevanje vloge različnih normativnih sistemov v socialnem delu in ravnanje z njimi
- razumevanje in sposobnost ravnanja z etičnimi dimenzijami situacij v socialnem delu
- razumevanje etičnega in vrednotnega ozadja delovanja v socialnem delu in kritična samo-analiza delovanja
- razumevanje in sposobnost uporabe etičnih načel v praksi socialnega dela
- spoznavanje in uporaba modelov za etično odločanje v praksi socialnega dela
TEMELJNE KOMPETENCE
- teoretično razumevanje
- samorefleksivnost
- ravnanje 's sabo': zmožnost razumevanja in graditve lastnega 'strokovnega jaza'
- razumevanje etičnih načel, dimenzij in dilem v praksi socialnega dela
- razumevanje kategorij pravičnost, odgovornost, skrb
- sposobnost ravnanja s kompleksnostjo situacij v socialnem delu
- sposobnost argumentiranja in zagovarjanja strokovnih odločitev in vrednot
- sposobnost prepoznavanja etičnih dimenzij situacij v socialnem delu, zmožnost le-te reflektirati in ubesediti (ustno in pisno)
Vsebina predmeta:
Predmet je osredinjen na etiko v socialnem delu: na etična vprašanja, dileme in vrednote v socialnem delu. Predmet je namenjen temu, da študentke in študenti osvojijo kritično razmišljanje in spretnosti za identifikacijo in ravnanje z etičnimi dilemami v socialnodelovni praksi. Študentke in študenti bodo osvojili orodja in spretnosti potrebne za etično odločanje v socialnodelovnih situacijah in za razumevanje kompleksnosti socialnodelovne prakse na podlagi različnih tematizacij (kot npr. hendikep, spol, etničnost itd.). Študentke in študenti se bodo spoprijeli s svojimi lastnimi vrednotami, zakonodajnimi danostmi, organizacijskimi kulturami itd.
Temeljna literatura:
Globalni standardi izobraževanja in usposabljanja za socialno delo; Predlog etičnega kodeksa v socialnem delu (2005) (uredila in prevedla J. Zorn). FSD. Ljubljana.Kodeks etike socialnih delavk in delavcev Slovenije
Kodeks etičnih načel v socialnem varstvu
Splošna deklaracija človekovih pravic (ZN 1948)
Evropska konvencija o varstvu človekovih pravic in temeljnih svoboščin (Svet Evrope 1994)
Dragoš, S. (2003). Metaetika v socialnem delu. Socialno delo, letn. 42, št. 4/5, 283-291.
Staub Bernasconi, S. (2011). Od poklicnega dvojnega do profesionalnega trojnega mandata. Znanost in človekove pravice kot temelj stroke socialnega dela. Socialno delo, let. 50, št. 3
Banks, S. (2011). Od strokovne etike do etike v strokovnem delu: refleksije učenja in poučevanja v socialnem delu. Socialno delo, let. 50, št. 3
Sobočan, Ana M. (2011). Etika v socialnem delu: etična praksa in avtonomija socialnega dela. Socialno delo, let. 50, št. 3.
SOBOČAN, Ana Marija. Etične dileme in izzivi humanizma v socialnem delu danes. Socialno delo. apr.-jun. 2021, letn. 60, št. 2, str. 105-120.
Banks, S. (2004). Ethics, accountability and the social professions. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Hugman, Richard (2013). Culture, Values and Ethics in Social Work. New York: Routledge.
Gray, M., Webb A. S. (2010). Ethics and value perspectives in social work. New York: Palgrave Macmillan.
Zaviršek, D., Rommelspacher, B., Staub-Bernasconi, S. (2010). Ethical dilemmas in social work. Ljubljana: FSD.
Dodatna literatura:
Pri delu na primerih v okviru posameznih tematskih sklopov, npr. hendikep, spol, etničnost itd. bomo uporabljali dela različnih relevantnih avtorjev (npr. Zaviršek, itd.). / In the framework of specific thematizations (such as disability, gender, ethnicity etc.) we will use the writings of different relevant authors.
Pogoji za vključitev v delo:
Študentke in študenti morajo biti vpisani v tekoče študijsko leto.
Metode ocenjevanja:
Dva eseja 45,00 %
Seminar / zaključna naloga 30,00 %
Sodelovanje pri predmetu 25,00 %
Delež v %:Dva eseja (45,00 %), Seminar / zaključna naloga (30,00 %), Sodelovanje pri predmetu (25,00 %)
Gradiva: