Epistemologija socialnega dela


Stopnja: 1
Letnik: 4
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Lea Šugman Bohinc
Sodelavci: Mojca Šeme

3002000751255


Cilji:

Cilji: študent osvoji koncept epistemologije in različnih epistemologij, epistemologije znanosti in družbenih ved ter sinergetike, znanosti o kompleksnih sistemih, zna reflektirati lastno prakso, zna izvesti epistemološko analizo konkretne teorije in pristopa SD (vključno s svojo lastno teorijo in pristopom) - tudi s pomočjo vrste konceptov in postopkov za vzpostavljanje in ohranjanje učinkovite (dialoške) prakse v SD se nauči udejanjati stališče in etiko udeleženosti (konstruktivistična / hermenevtična / interpretativna epistemologija)

Predmetno specifične kompetence:

  • oznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika SD;
  • znanje in razumevanje zgodovine razvoja strokovnih pojmov in praks na konkretnem področju SD;
  • kritično branje strokovnih govoric (diskurzivna ali epistemološka analiza) in njihovih učinkov na konkretnem področju SD;
  • znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja) in vodenja pogovora v smeri želenih razpletov na konkretnem področju SD;
  • sposobnost strokovne refleksije lastne prakse na konkretnem področju SD;
  • sposobnost udejanjati stališče in etiko udeleženosti v izvirnih projektih podpore in pomoči v SD;
  • zmožnost kritičnega vrednotenja implikacij problemov kulture, rase, spola, starosti, različnih sposobnosti, spolne usmeritve za SD;
  • zmožnost prevzemanja etične in profesionalne odgovornosti biti socialna delavka, delavec

Vsebina predmeta:
  • prispevek spoznavnih znanosti k razvoju znanosti epistemologije;
  • objektivistična in konstruktivistična epistemologija - od kibernetike 1. reda do kibernetike 2. reda in kibernetike 3. reda;
  • nove etične dileme;
  • epistemologija vloge uporabnika in socialne delavke - socialno delo v neprostovoljnih interakcijah;
  • znanost o kompleksnih sistemih: sinergetika socialnega dela; 
  • sinteza: epistemologija podpore in pomoči

Temeljna literatura:

Foerster, H. von (1993). Ethics and Second-Order Cybernetics. Psychiatria Danubina, 5(1-2), 33-47.

Kordeš, U. (2004). Od resnice k zaupanju (22-118, 139-152). Ljubljana: Studia humanitatis.

Šugman Bohinc, L. (1996). Socialno delo – znanost? Socialno delo, 35(5), 403-405.

- (1997). Epistemologija socialnega dela. Socialno delo, 36(4), 289-308.

- (1998). Epistemologija socialnega dela II. Socialno delo, 37(6), 417-440.

- (2005). Epistemologija podpore in pomoči. Časopis za kritiko znanosti, 33(221), 167-181.

- (2006). Socialno delo z neprostovoljnimi uporabniki. Socialno delo, 45(6), 345-355.

- (2010). Od objektivizma h konstruktivizmu in socialnemu konstrukcionizmu v sistemski psihoterapiji. Kairos. Slovenska revija za psihoterapijo, 4(1-2), 51-65.

- (2011). Sinergetika soustvarjanja učenja in pomoči v šoli. V: L. Šugman Bohinc (ur.). Izvirni delovni projekt pomoči (36-79). Zbirka Učenci z učnimi težavami. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo. Ali:

- (2013). Sinergetika učenja in pomoči v šoli. V: T. Kodele, & N. Mešl (ur.). Otrokov glas v procesu učenja in pomoči. Priročnik za vrtce, šole in starše (98-135). Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.


Pogoji za vključitev v delo:

Pogoj za vključitev v delo je vpis v tekoči letnik študija.

 


Metode ocenjevanja:

Pisni izpit 70,00 %
Projektna naloga 30,00 %

 


Delež v %:Pisni izpit (70,00 %), Projektna naloga (30,00 %)