Raziskovalni seminar


Stopnja: 1
Letnik: 4
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Liljana Rihter
1545000651255


Cilji:

Splošne kompetence:

  • Prepoznavanje, razumevanje in odzivanje na raznolikosti.
  • Sposobnost analize in sinteze.
  • Uporaba znanj, postopkov in metod.

Cilji:

  • Dopolnitev in utrditev znanja metodologije ter statistike, pridobljenega v predhodnih letnikih skozi lastno izkušnjo in priprava na diplomsko delo. -

Predmetno specifične kompetence:

  • Uporaba raziskovalnih postopkov in metod za izvajanje raziskav.
  • Kritična in samokritična presoja ter vrednotenje izvedenih raziskav.
  • Sposobnost strokovne refleksije lastne prakse.
  • Sposobnost pridobivanja novih informacij, analize podatkov in zmožnost interpretacije rezultatov.
  • Sposobnost vzdrževanja in zagovarjanja strokovne avtonomije SD v dialogu z različnimi akterji, institucijami in javnostjo.
  • Znanja in spretnosti za skupno analizo potreb in načrtovanje ter soustvarjanje ustreznih storitev.

Vsebina predmeta:

1. Izvedba raziskave in njena predstavitev. Seminarska naloga je lahko:

  • poročilo o empirični raziskavi, ki jo je izvedla študentka (lahko raziskava v pripravi na diplomsko delo, lahko del raziskave),
  • poročilo o analizi študentkinega lastnega praktičnega dela,
  • načrt empirične raziskave, ki jo študentka namerava izvesti v diplomskem delu,
  • predstavitev empirične raziskave po literaturi s kritično analizo (predstavitev objavljenega raziskovalnega poročila),
  • predstavitev posebne raziskovalne metode ali tehnike,
  • problemska razprava o kakšni metodi, metodološkem problemu ali področju,
  • predstavitev statistične metode ali tehnike (njene logike, računanja in aplikacije).

2. Kritična obravnava seminarskih nalog drugih študentk, dnevnik, ki vsebuje:

  • Temeljne bibliografske podatke o predstavljeni seminarski nalogi (avtor, naslov, datum predstavitve)
  • Kratka predstavitev vsebine (do 1/2 strani)
  • Dobre strani metodologije: kaj od predstavljene metodologije bo (bi bilo) uporabno v lastni temi (kako in zakaj)
  • Slabe strani metodologije: kaj od predstavljene metodologije bi lahko naredili drugače kako in zakaj)

Temeljna literatura:

Engel, R. J., & Schutt, R. K. (2017). The practice of research in social work. Thousand Oaks, California: SAGE.

Mesec. B. (s sodel.). (1992). Navodilo za diplomsko nalogo. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo.

Mesec. B.. (1993). Akcijsko raziskovanje med socialnim inženirstvom in revolucionarnim aktivizmom. Socialno delo, 32(1-2),. 61-.90.

Mesec B. (1998). Uvod v kvalitativno raziskovanje v socialnem delu. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo.

Mesec, B., Rape, T. (ur.), & Rihter, L. (ur.). (2009). Načrtovanje raziskave: študijsko gradivo za interno uporabo, Metodologija raziskovanja v socialnem delu 1. Ljubljana: Univ. v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo

Mesec, B. (2023). Kvalitativno raziskovanje v teoriji in praksi. Ljubljana: IRSA, Inštitut za razvojne in strateške analize.

Petz B. (2003). Osnovne statističke metode za nematematičare. 4. izdaja. Jastrebarsko: Naklada Slap.


Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v tekoči letnik študija.


Metode ocenjevanja:

Seminarska naloga 100,00 %


Delež v %:Seminarska naloga (100,00 %)