Uporabniška perspektiva v raziskovanju


Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Petra Videmšek
Sodelavci: Tadeja Kodele

3020000751255


Cilji:
  • Razumevanje koncepta uporabniške perspektive.
  • Razumevanje posledic odsotnosti ljudi z osebnimi izkušnjami pri raziskovanju in delu na področju socialnega varstva.
  • Teoretsko znanje o uporabniški perspektivi s poudarkom na aktivni participaciji uporabnikov v procesih raziskovanja.
  • Pridobivanja informacij in vodenja postopkov.
  • Razvijanje in iskanje strategij vključevanja uporabnikov v procese odločanja.
  • Znanje o tem, kako vključiti uporabnike v raziskovanje, pomen uporabniške participacije.
  • Prepoznavanje različnih načinov vključevanja uporabnikov v raziskovanje.
  • Pridobivanje praktičnih izkušenj pri raziskovalnem delu z uporabniki socialno varstvenih storitev.
  • Znanje o načelih emancipatornega raziskovanja.
  • Sposobnost samorefleksivnosti v socialnem delu.
  • Izkušnje terenskega dela.

Vsebina predmeta:
  • Razvoj uporabniške perspektive.
  • Pomen aktivne participacije in posledice odsotnosti uporabnikov v procesih raziskovanja, pridobivanja informacij in vodenja postopkov.
  • Uporabniško raziskovanje kot zagotavljanje koncepta krepitve moči.
  • Mednarodne izkušnje na področju uporabniškega raziskovanja.
  • Strategije vključevanja uporabnikov v procese odločanja.
  • Načela emancipatornega raziskovanja (domorodski zorni kot, emsko-etsko, perspektiva »od spodaj navzgor«, razumevanje in poznavanje položaja uporabnikov, refleksivnost, kritičnost).
  • Usposabljanje uporabnikov.
  • Vzajemno učenje: sodelovanje strokovnjakov, raziskovalcev in uporabnikov.
  • Vrednotenje posameznikovih izkušenj.
  • Etične dileme na področju raziskovanja izključenih družbenih skupin.
  • Terensko delo.

Temeljna literatura:

Ramon. S. (ur.). (2003). Users researching Health and Social Care: An empowering Agenda.Ventura. Birmingham.

Rose, D. (2009). So what is Survivor research? In. A. Sweeney, P. Beresford, A. Faulkner, M. Nettle, D. Rose (Eds.), This is Survivor Research (pp. 38-44). Herefordshire: PCCS BOOKS Rose- on Wye.

Urek, M. (2005). Zgodbe na delu. Ljubljana: Založba/*cf. Poglavje V. Pripovedovanje kot upor (str. 221- 248) ter Poglavje VI. Pripovedovanje v raziskovanju (str. 249- 299).

McLaughlin H. (2009). Service User Research in Health and Social Care. London: SAGE.

McLaughlin, H. Duffy, J., McKeever, B., Sadd, J. (ur.). (2018). Service User Involvement in Social Work Education. Routledge. England.

Videmšek, P. (2011). Spreminjanje socialne vključenosti ljudi z osebnimi izkušnjami duševne stiske : od boja za pravice do vključenosti v raziskovanje. Socialno delo, let. 50, št. 3/4, str. 217-227.

Videmšek, P. (2012). Uporabniško raziskovanje kot produkcija znanja. Socialno delo, let. 51, št. 1/3, str. 115-125.

Videmšek, P. (2013). Vpliv družbenih gibanj na razvoj socialnega dela v Sloveniji. Socialno delo, let. 52, št. 2/3, str. 129-139.

Videmšek, P., Kodele, T. (2019). Uporabniška perspektiva v praktičnem usposabljanju na Fakulteti za socialno delo. Socialno delo. 2019. let. 58, št. 3/4, str. 255-269.

Zaviršek, D., Videmšek, P. (2009). Uključivanje korisnika usluga u istraživanje i poučavanje : ima li tome mjesta u istočnoeuropskom socijalnom radu. Ljetopis socijalnog rada, 16, br. 2, str. 189-205.


Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v tekoči letnik študija.


Metode ocenjevanja:

Izpit 90,00 %
Seminar 10,00 %

 


Delež v %:Izpit (90,00 %), Seminar (10,00 %)