Stopnja: 1
Letnik: 4
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Vesna Leskošek
Sodelavci: Anže Jurček
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
- Sposobnost prepoznavanja znakov zanemarjanja in nasilja ter sprejemanja odločitev v korist otroka.
- Obvladovanje postopkov ukrepanja v korist otroka.
- Usposobljenost za organizacijo in koordinacijo. medinstitucionalnega sodelovanja.
- Usposobljenost za analitično razumevanje okoliščin, vzrokov in posledic zanemarjanja in nasilja nad otroci.
Vsebina predmeta:
- Nasilje in zanemarjanje otrok – definicije, pomeni, oblike
- Zaščita otrok – teorije in koncepti
- Ocena tveganja
- Vloga države pri zaščiti otrok – poseganje v zasebnost
- Ukrepi za zaščito
- Odvzem otroka
- Zakonski okvir javnih pooblastil
- Postopki in prakse
- Medinstitucionalno sodelovanje
- Pomoč in podpora otroku
Temeljna literatura:
Aničić, K., Hrovat Svetličič, T., Sušnik, A. (2015). Nasilje nad otroki: Strokovne smernice za delo z otroki, ki doživljajo zanemarjanje in/ali nasilje. Ljubljana: Društvo za nenasilno komunikacijo.
Leskošek, V., Kodele, T. in Mešl, N. (2019). Zaščita otrok pred nasiljem in zanemarjanjem v Sloveniji. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Pogoji za vključitev v delo:
Vključitev v tekoči letnik študija
Metode ocenjevanja:
Pisni izpit 100,00 %
Analiza primera kot pogoj k izpitu.
Delež v %:Pisni izpit (100,00 %)