Stopnja: 1
Letnik: 2
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Anamarija Kejžar
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
25 | 25 | 0 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
Cilji predmeta so študentke in študente seznaniti s kompleksnostjo sektorja inovacij v dolgotrajni oskrbi, pomenom meddisciplinarnega in timskega pristopa in vlogo socialnega dela na področju raziskovanja potreb starih ljudi. Predmet opredeljuje specifiko socialnega dela s starimi ljudmi v različnih oblikah dolgotrajne oskrbe, tako v domačem kot v institucionalnem okolju.
Študent ob zaključku osvoji naslednje kompetence:
- Sposobnost analize in sinteze in sposobnost prepoznati in odstraniti sistemske ovire v dolgotrajni oskrbi
- Poznavanje in razumevanje konceptov, teorij in metod socialnega dela v dolgotrajni oskrbi
- Uporaba znanj, postopkov in metod socialnega dela v socialnih inovacijah v dolgotrajni oskrbi
- Sposobnost za strateško razmišljanje in ravnanje glede na specifičnost uporabnikove situacije v dolgotrajni oskrbi
- Sposobnost soustvarjanja socialnih inovacij z upoštevanjem perspektive uporabnika
- Inovativnost na področju dolgotrajne oskrbe
- Sposobnost za timsko, skupinsko in projektno delo
- Sposobnost soustvarjanja pristop in metod dela v dolgotrajni oskrbi glede na individualne potrebe uporabnika
- Sposobnost avtonomije v izvedbi posameznih nalog socialnega dela v dolgotrajni oskrbi
- Sposobnost pridobivanja novih informacij, analize podatkov in zmožnost predstavitve rezultatov
Vsebina predmeta:
Obravnavana bodo področja
- definicija inovacij v dolgotrajni oskrbi (pomen, vrste, vloga socialnega dela pri porajanju inovacij)
- vpliv inovacij v dolgotrajni oskrbi na kakovost življenja starih ljudi
- inovacijski proces od ideje do izvedbe,
- raziskovanje potreb uporabnikov in njihova osrednja vloga v inovacijskem procesu
- krepitev moči uporabnikov v dolgotrajni oskrbi
- kultura, ki spodbuja ustvarjalnost in ideje, vodenje inovacijskega procesa
- oblike timskega dela na področju inovacij v dolgotrajni oskrbi
- vpliv inovacij na razvoj dolgotrajne oskrbe,
- novi pristopi in metode dolgotrajne oskrbe
- inovacije kot razvojni potencial dolgotrajne oskrbe
- prenos znanja in idej na primerih dobre prakse
Temeljna literatura:
Berzin, S. C., & Pitt-Catsouphes, M. (2014). A social work approach to social innovation. International Journal of Innovation, Creativity and Change, 1(4), 7–18. e-dostop
Grčar, M. (2022). Korak na poti k starosti prijaznim skupnostim–TAAFE model kot inovacija projekta TAAFE. Kakovostna Starost, 25(4), 52–58.
George, G., Baker, T., Tracey, P., Joshi, H. (2020) Handbook of Inclusive Innovation; The role of Organizations, Markets and Communities in Social Innovation. Cheltenham: Elgar Publishing.
Hlebec, V., & Mandič, S. (2021). Socialne inovacije kot nov tip kolektivnega delovanja. Teorija in Praksa, 58(1), 5–27.
Kejžar, A., Dimovski, V., & Colnar, S. (2023). The impact of knowledge management on the quality of services in nursing homes. Frontiers in Psychology, 13, 1106014. e-dostop
Mali, J. (2019). Innovations in long-term care: the case of old people's homes in Slovenia. Revija za socijalnu politiku, 26(2), 207-225.
Mali, J., & Kejžar, A. (2017). Celostna oskrba stanovalcev z demenco Primer uvajanja inovativne oskrbe v Domu Petra Uzarja Tržič. Socialno delo, 56(3), 179-195.
Slettebø, Å., Skaar, R., & Brodtkorb, K. (2021). Social Innovation Toward a Meaningful Everyday Life for Nursing Home Residents: An Ethnographic Study. Frontiers in Psychology, 2, 666079. e-dostop
Metode ocenjevanja:
Zaključna projektna naloga s predstavitvijo 70%,
Seminar (predstavitev koncepta socialne inovacije na določenem primeru/področju v dolgotrajni oskrbi) 30%
Delež v %:Zaključna projektna naloga s predstavitvijo 70%, Seminar (predstavitev koncepta socialne inovacije na določenem primeru/področju v dolgotrajni oskrbi) 30%