Dodatni letnik
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Lea Šugman Bohinc
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
Študent_ka osvoji koncept epistemologije podpore in pomoči in se seznani z osnovami sinergetike – znanosti o kompleksnosti, tako da si ustvari postmoderni konceptualni okvir razumevanja in znanja. Pridobi in izpopolni kompetence soustvarjanja uspešne dialoške prakse podpore in pomoči v delovnem odnosu – tudi z uporabo izrazno ustvarjalnih sredstev.
Vsebina predmeta:
Epistemologija socialnega dela: opredelitev paradigmatskih premikov v sistemskih pristopih pomoči v 20. st. in posledic za prakso.
Znanosti o kompleksnosti v socialnem delu.
Dejavniki uspešne psihosocialne podpore in pomoči.
Soustvarjanje konteksta za uspešno dialoško prakso socialnega dela.
Temeljna literatura:
Kustec, K. (2017). Uporaba izrazno-ustvarjalnih medijev v socialnem delu in sorodnih poklicih pomoči. Socialno delo, 56(2), 81-98.Šugman Bohinc, L. (2013). Sinergetika učenja in pomoči v šoli. V Kodele, T., & Mešl, N. (ur.). Otrokov glas v procesu učenja in pomoči. Priročnik za vrtce, šole in starše (str. 98-135). Ljubljana: ZRSŠ.
Šugman Bohinc, L. (1997). Epistemologija socialnega dela. Socialno delo, 36(4), 289-308.
Šugman Bohinc, L. (2010). Od objektivizma h konstruktivizmu in socialnemu konstrukcionizmu v sistemski psihoterapiji. Kairos. Slovenska revija za psihoterapijo, 4(1-2), 51-65.
Šugman Bohinc, L., Rapoša Tajnšek, P., & Škerjanc, J. (2007). Življenjski svet uporabnika. Raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov (str. 49-69). Zbirka Katalog socialnega dela. Ljubljana: FSD.
Priporočena literatura/Recommended readings:
Liebmann, M. (2004). Art therapy for groups: a handbook of themes, games and exercises (poglavja po izbiri študentke(chapters of student's choice). New York: Routledge.
Siegel, D. (2020). The developing mind: How relationships and the brain interact to shape who we are (3rd ed.). Guilford Press: New York.
Toseland, R. W., & Rivas, R. F. (2022). An intruducton to group work practice. Global Edition (9th ed.). London, New York: Pearson.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v program.
Metode ocenjevanja:
Ocena opravljenih vaj 40,00 %
Pisni izpit 60,00 %
Delež v %:Ocena opravljenih vaj (40,00 %), Pisni izpit (60,00 %)