Dodatni letnik
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Nina Mešl
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
25 | 0 | 25 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
Študent_ka osvoji kompetence vzpostavljanja delovnega odnosa soustvarjanja in ravnanja v sodelovalnih procesih pomoči, ki jih zagotovi delovni odnos. Obvladati mora jezik socialnega dela in vse elemente pogovora, ki je usmerjen k rešitvam. Razumeti mora tudi kompleksnost vzpostavljanja delovnega odnosa z družinami. Osvoji kompetence za pomoč družini, ki je učinkovita le kot skrbno soustvarjen proces, v katerem se spoštuje in upošteva kompetentnost družine in njenih članov.
Vsebina predmeta:
Kratka zgodovina koncepta pomoči: od medicinskega modela k procesom soustvarjanja.
Koncept pomoči v socialnem delu: soustvarjanje pomoči; delovni odnos kot varen prostor za dogovore v procesu soustvarjanja izvirnega delovnega projekta pomoči.
Jezik socialnega dela. D. Saleebey: perspektiva moči, leksikon krepitve moči. L. Hoffman: etika udeleženosti. Koncept odpornosti F. Walsh. P. Lussi: sistemsko socialno delo: načela in načini ravnanja v socialnem delu.
Soustvarjanje pogovora, ki je usmerjen k rešitvam.
Doktrina socialnega dela v procesih pomoči družinam: sodelovanje z družinami na prvi, instrumentalni in drugi, odnosni ravni.
Temeljna znanja iz sociologije in psihologije družine.
Temeljna literatura:
Čačinovič Vogrinčič, G., Kobal, L., Mešl, N., Možina, M. (2005). Vzpostavljanje delovnega odnosa in osebnega stika. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani.
Mešl, N. (2008). Razvijanje in uporaba znanja v socialnem delu z družino (Procesi soustvarjanja teoretskega znanja v praksi). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani (od str. 22-26, 37-48).
Čačinovič Vogrinčič, G. & Mešl, N. (2018). Socialno delo z družino: soustvarjanje želenih izidov in družinske razvidnosti. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani (izbrana poglavja).
Čačinovič Vogrinčič, G. (2006). Socialno delo z družino. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo. (kopija v fotokopirnici, str. 39-48, 49-59).
Čačinovič Vogrinčič, G., (1998). Psihologija družine: prispevek k razvidnosti družinske skupine; Znanstveno in publicistično središče, Ljubljana. (kopija v fotokopirnici, str. 50-72, 82-89).
Čačinovič Vogrinčič, G. (2010). Soustvarjanje pomoči v jeziku socialnega dela. Socialno delo, 94, 4: 239-246.
Mešl, N.& Kodele, T. (2016). Udejanjanje sodobne doktrine socialnega dela. Od obravnavanja strank k sodelovanju z ljudmi. Socialno delo, 55 (3), 39-54.
Bouwkamp, R., Bouwkamp, S. (2014). Blizu doma: Priročnik za delo z družinami. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Pedagoška fakulteta, Inštitut za družinsko terapijo. Str. 203-241.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v program.
Metode ocenjevanja:
Pisni izpit 60,00 %
Terenska naloga 40,00 %
Delež v %:Pisni izpit (60,00 %); Terenska naloga (40,00 %)