Svetovalno delo v vzgoji in izobraževanju

Socialno delo


Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Lea Šugman Bohinc
Sodelavci: Tadeja Kodele

3030000651255


Cilji:

Cilji: Študent/ka utrdi in poglobi kompetence udejanjati stališče in etiko udeleženosti na dialoški, sodelovalen način v delovnem odnosu in soustvarjanju konkretnih projektov podpore in pomoči različnim akterjem znotraj kompleksnega sistema svetovalnega dela v vzgoji in izobraževanju. S pomočjo dialoške paradigme in sinergetične teorije o vzorcih zna soustvariti kontekste, v katerih imajo njeni/njegovi sogovorniki večjo možnost za uresničevanje želenih razpletov.

Predmetno specifične kompetence:

1. Poznavanje in razumevanje

  • temeljnih konceptov in delovnih (sodelovalnih) pristopov sodobnega participatornega socialnega dela na področju svetovalnega dela v vzgoji in izobraževanju;
  • metod in tehnik skupinskega dela v vzgoji in izobraževanju;
  • delovanja institucij ter odnosov med vzgojno izobraževalno institucijo in socialnim okoljem, delovanje v smeri izboljševanja institucionalnih praks v vzgoji in izobraževanju;
  • poznavanje in razumevanje dejavnikov varovanja/tveganja v vzgoji in izobraževanju;

2. Sposobnost sinteze

  • sodobnih konceptov sodelovanja v delovnem odnosu in izvirnih delovnih projektih (zapisovanja, pogovarjanja, pogajanja, organiziranja podpore in pomoči idr.) z neposredno prakso svetovalnega in pedagoško andragoškega dela v vzgoji in izobraževanju

3. Uporaba temeljnih konceptov in delovnih (sodelovalnih) pristopov participatornega svetovalnega (socialnega) dela v neposredni praksi vzgoje in izobraževanja (vzpostavljanje osebnega stika in delovnega odnosa idr.)

4. Kritična refleksija:

  • vloge svetovalne/ga delavke/ca v vzgoji in izobraževanju kot izvedenke/ca za dialoški in sodelovalni proces soustvarjanja dogovorjenih želenih razpletov;
  • lastnih konceptualnih predpostavk, pristopov, spretnosti, virov, učinkov na področju svetovalnega dela v vzgoji in izobraževanju;
  • osebne vpletenosti v postopke socialnega dela;
  • in zagovarjanje strokovne avtonomije SD v dialogu z različnimi akterji, institucijami in javnostjo;

5. Zmožnost etičnega ravnanja v svetovalnih interakcijah na področju vzgoje in izobraževanja

6. Sposobnost soustvarjanja inovativnih rešitev

  • v procesih varovanja (preventive) in krepitve moči različnih (uporabniških in strokovnih) sistemov v kontekstu vzgoje in izobraževanja;
  • v izvirnih projektih podpore in pomoči (svetovanja) v dialogu z različnimi (uporabniškimi in strokovnimi) sistemi v kontekstu vzgoje in izobraževanja



Vsebina predmeta:
  • Epistemologija svetovalnega dela v V&I  – premik od teoretičnih k neteoretičnim pristopom v dialoškem, partnerskem, sodelovalnem svetovalnem delu
  • Sinergetično razumevanje svetovalnega dela v V&I: raziskovanje dejavnikov konteksta z večjo možnostjo porajanja novih spoznavnih, čustvenih in vedenjskih vzorcev udeležencev
  • Svetovalno delo v V&I: delovni odnos soustvarjanja in izvirni delovni projekt pomoči: raziskovanje življenjskega sveta udeležencev v sistemu V&I, uspešna dialoška praksa, partnerski pristop k sodelovanju v smeri želenih sprememb, šolska mediacija, varovalni dejavniki v sistemu V&I, značilnosti bolezni otroštva, na otroka usmerjena praksa
  • Zemljevid pojmov, značilnosti in nalog svetovalnega dela v V&I: baza znanja, naloge, potrebne spretnosti, razvojni vidiki, zaposljivost, med zakonom in etiko svetovalnega dela idr.
  • VRUKS(T) – v rešitev usmerjeno kratko svetovanje v V&I
  • Narativne prakse posvetovanja v V&I

Temeljna literatura:

ČAČINOVIČ VOGRINČIČ, G. (2008). Soustvarjanje v šoli. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. Dostopno na: http:// www.mizks.gov.si/ fileadmin/mizks.gov.si/pageuploads/ministrstvo/Publikacije/ Soustvarjanje_v_soli_ucenje_pogovor.pdf

ČAČINOVIČ VOGRINČIČ, G., & MEŠL, N. (2013). Šolska svetovalna služba kot prostor varovanja soustvarjanja procesov učenja in pomoči v šoli. Šolsko svetovalno delo, 17(3/4), 15-25. Dostopno na http://dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-R24FYRY3/763602fb-8c0e-4318-be2c-9a3afdad9b01/PDF

KODELE, T., & MEŠL, N. (ur.). (2013). Otrokov glas v procesu učenja in pomoči. Priročnik za vrtce, šole in starše (str. 65-78, 98-135 in poglavja po izbiri študentke za namene seminarske naloge). Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.

MURPHY, J. J., & DUNCAN, B. L. (2007, 2nd ed.), Brief Intervention for School Problems. New York, London: The Guilford Press.

NAFZIGER, J., & DeKRUYF, L. (2013). Narrative Counseling for Professional School Counselors. ASCA Professional School Counseling, 16(51), 290-302. Dostopno na https://digitalcommons.georgefox.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1009&context=gsc

OPENSHAW, L. (2008). Social work in schools: principles and practice (1-23). New York, London: The Guilford Press.

GREGORČIČ MRVAR, P., JEZNIK, K., KALIN, J., KROFLIČ, R. idr. (2020). Šolska svetovalna služba: stanje in perspektive. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete UL7.

SKLARE, G. B. (2014). Brief Counseling that Works. A Solution-Focused Approach for School Counselors and Administrators. Thousand Oaks, CA: Corwin Press, A Sage Publications Company.8.

ŠUGMAN BOHINC, L. (2011) (ur.). Izvirni delovni projekt pomoči (15-35, 36-79, 80-94). Zbirka Učenci z učnimi težavami. Ljubljana: FSD UL. Dostopno na http://www.ucne-tezave.si/files/2016/10/UT_IzvirniDelovniProjekt Pomoci1.pdf

WHITE, M. (2007). Maps od Narrative Practice (10-23, 62-75). New York, London: W. W. Norton & Company.


Pogoji za vključitev v delo:

Pogoj za vključitev v delo je vpis v tekoči letnik študija.


Metode ocenjevanja:

Pisni izpit 60,00 %
Sinergetično dialoška analiza primera svetovalnega dela (projekt) 20,00 %
Predstavitev izbranega vira strokovne literature 20,00 %


Delež v %:Pisni izpit 60,00 %; Sinergetično dialoška analiza primera svetovalnega dela (projekt) 20,00 %; Predstavitev izbranega vira strokovne literature 20,00 %