Individualno projektno delo in praktikum

Socialno delo


Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Ana M. Sobočan
10020010012025010


Cilji:

Cilj je, da se študent/-ka preizkusi v praktičnem delu na področju socialnega dela; da pridobljeno znanje v okviru ostalih predmetov programa uporabi v konkretni praktični situaciji in reflektira uporabo in uporabnost posameznih teoretičnih konceptov za prakso socialnega.

Predmetno specifične kompetence:

  • poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika socialnega dela;
  • povezovanje teoretskih doktrinarnih načel socialnega dela s praktičnim strokovnim delom;
  • razumevanje delovanja institucij ter odnosov med institucijo in socialnim okoljem v smeri izboljševanja institucionalnih praks na področju socialnega dela;
  • kritična refleksija strokovnih govoric (diskurzivna ali epistemološka analiza) in njihovih učinkov na področju socialnega dela;
  • uporaba temeljnih konceptov in delovnih pristopov participatornega socialnega dela v neposredni praksi;
  • poznavanje in razumevanje dejavnikov varovanja/tveganja na različnih področjih socialnega dela
  • kritična refleksij in zagovarjanje strokovne avtonomije SD v dialogu z različnimi akterji, institucijami in javnostjo;
  • sposobnost raziskovanja in refleksije osebne vpletenosti v postopke socialnega dela;
  • sposobnost kritične refleksije lastnih strokovnih postopkov in ravnanj v praksi socialnega dela na področju vzgoje in izobraževanja.

Vsebina predmeta:

Predmet je namenjen praktičnemu delu in reflektiranju izkušenj v praksi, pri čemer študent/-ka uporabi in preizkuša uporabnost znanja, pridobljenega pri vseh predmetih v programu. Predmet je tesno povezan z izvedbo predmetov v okviru modula. Predmeti programa so zastavljeni tako, da študent/-ka ves čas učnega procesa na vajah že raziskuje in uporablja pridobljeno znanje, terensko delo pa je pomemben korak za pridobitev izkušnje v konkretni praktični situaciji.

V okviru predmeta bodo potekale priprave študentov na vstop v konkretno praktično situacijo, v okviru katerih bodo študentje z mentorico izdelali načrt prakse in inovacije, nato bo na terenu potekala izvedba programa in izdelava ustreznih gradiv (pisanje dnevnika, poročilo o izvedeni inovaciji/ projektu).

Predmet je hkrati povezan z izdelavo magistrskega dela. Študenti lahko pri predmetu izvedejo empirično raziskavo ali projekt za zaključno nalogo. 


Temeljna literatura:

BANKS, Sarah, BERTOTTI, Teresa, SHEARS, Jane, SHUM HEI YAN, Michelle, SOBOČAN, Ana Marija, STROM-GOTTFRIED, Kimberly, PERMAN, Maria Jesús Uriz (2021). Pandemic ethics : a resource for social work students, educators and practitioners. Rheinfelden: International Federation of Social Workers, https://www.socialserviceworkforce.org/system/files/resource/files/Pandemic-Ethics-Resource.pdf.

ČAČINOVIČ VOGRINČIČ Gabi, KOBAL Leonida, MEŠL Nina, MOŽINA Miran (2005). Vzpostavljanje delovnega odnosa in osebnega stika. Zbirka Katalog socialnega dela. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani.

ČAČINOVIČ VOGRINČIČ Gabi, MILOŠEVIČ ARNOLD Vida, POŠTRAK Milko, STEFANOSKI Peter, UREK Mojca. (2008). Zapisovati socialno delo. Zbirka Katalog socialnega dela. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani.

DRAGOŠ Srečo, ŽNIDAREC DEMŠAR Simona (2005). Akcijski projekt v skupnosti: priročnik za izvedbo projekta in izdelavo projektne naloge. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

DRAGOŠ Srečo, LESKOŠEK Vesna, PETROVIČ ERLAH Polona, ŠKERJANC Jelka, URH Špela, ŽNIDAREC DEMŠAR Simona (2005). Krepitev moči. Zbirka Katalog socialnega dela. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani,

ŠUGMAN BOHINC Lea., RAPOŠA TAJNŠEK Pavla, ŠKERJANC Jelka (2007). Življenjski svet uporabnika. Raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov. Zbirka Katalog socialnega dela. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani.

MILOŠEVIČ ARNOLD Vida, URH Šela (2009). Terensko delo: institucionalni, javni in zasebni prostori socialnega dela. Zbirka Katalog socialnega dela. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani.

POŠTRAK Milko (2011). Refleksija metod dela z mladimi z vidika socialnega dela. V: Kuhar Metka, Razpotnik Špela, ur.. Okviri in izzivi mladinskega dela v Sloveniji: znanstvena monografija, Pedagoška fakulteta, Socialno pedagoške teme. Ljubljana.

POŠTRAK, Milko (2007). Preventivna funkcija prostega časa. V: KRISTANČIČ, Azra. Svoboda izbire - moj prosti čas. Ljubljana: AA Inserco, svetovalna družba, str. 147-166.

POŠTRAK Milko (2011). Prispevek socialnega dela pri preprečevanju opuščanja šolanja. V: Javrh Petra ur.. OBRAZI pismenosti: spoznanja o razvoju pismenosti odraslih. Ljubljana: Andragoški center Slovenije, str. 202 – 218.


Pogoji za vključitev v delo:

Pogoj za vključitev v delo je vpis v magistrski program.
 


Metode ocenjevanja:

Projektna naloga 50,00 %
Ustni zagovor 50,00 %


Delež v %:Projektna naloga (50,00 %), Ustni zagovor (50,00 %)