Socialno delo
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Vesna Leskošek
Sodelavci: Maša Filipovič Hrast
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
Cilji: Poglobitev znanja o odnosu sodobne družbe do staranja in starosti in o umestitvi socialnega dela na področje skrbstvenih sistemov in politik in analitičnih sposobnosti aplicirati ta znanja na konkretno delo v skupnosti.
Kompetence:
- Razumevanje družbenih vplivov na življenje starih ljudi,
- Poznavanje strukturnih značilnosti delovanja skupnosti in institucij,
- Poznavanje in razumevanje izvorov in učinkov socialnih problemov starih ljudi,
- Znanja in sposobnosti za ustvarjanje pogojev in organizacijo podpore v skupnosti in
- razumevanje skrbstvenih spolnih vlog in pričakovanj ter pomena etike skrbi.
Vsebina predmeta:
Teme predavanj:
- skrbstveni režimi: definicije, pomeni, koncepti
- skrbstveno delo: privatno/javno
- etika skrbi in politike skrbi
- spolni skripti in feminizacija skrbi
- med skrbjo in oskrbo v skrbstvenih službah
- demografske spremembe v sodobnih družbah;
- kakovost življenja starejših - revščina, materialna deprivacija;
- stanovanjska problematika;
- socialna politika in pokojninski sistem;
- medgeneracijski odnosi – solidarnost in omrežja opor;
- kulturno specifično razumevanje starosti:
- nasilje nad starejšimi;
Temeljna literatura:
Filipovič Hrast, M. & Hlebec, V. (2015). Staranje prebivalstva: oskrba, blaginja in solidarnost. Univerzitetni učbenik. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, Založba FDV.
Leitner, S. (2003). Varieties of familialism: the caring function of the family in comparative perspective. European societies 5, 4
Osterle A. (2010). Long term care in central and south-eastern Europe: challenges and perspectives in addressing new social ris. Social policy and Administration, 44, 4.
Daly M. (2002). Care as a good for social policy. Journal of social policy, 31.
Timonen, V. (2016). Beyond successful and active ageing. Bristol: Policy press.
Hrženjak,M. (2010). (Neformalno) skrbstveno delo in družbene neenakosti. Teorija in praksa, 47(1), 156-171.
Leskošek, V. (2019). Poverty of older women in Slovenia. Revija za socijalnu politiku, 26(2), 227-240.
Primc, T., & Lobnikar, B. (2019). Nasilje nad starejšimi v domovih za starejše in v domačem okolju. Kakovostna starost, 22(1), 2-20.
Šadl, Z. (2018). Družinski oskrbovalci ostarelih staršev in ustvarjanje spola. Družboslovne razprave, 34(87), 7-33.
Sevenhuijsen, S. (2003). Prostor za skrb: pomen etike skrbi za socialno politiko. V S. Sevenhuijsen & Švab, A. (ur.), Labirinti skrbi. str. 13-39. Ljubljana Mirovni inštitut.
Pogoji za vključitev v delo:
Pogoj za pristop k izpitu je izdelan in predstavljen seminar
Metode ocenjevanja:
Pisni izpit z oceno 6-10 (pozitivno), 1-5 (negativno) - 100,00 %
Delež v %:Pisni izpit 100,00 %