Etične dileme v socialnem delu: mednarodna perspektiva

Socialno delo


Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Ana M. Sobočan
Sodelavci: Srečo Dragoš, Luka Mišič

3030000651255


Cilji:

Cilji:

  • Prepoznavanje etičnih dimenzij socialnodelovnih situacij in ravnanj
  • Spoznavanje vrednot v socialnem delu in razumevanje konfliktov vrednot ter njihovih dejanskih implikacij v praksi socialnega dela
  • Razumevanje in kritična analiza pojmov in konceptov: etika v socialnem delu, pomoč, skrb, odgovornost, odnos v socialnem delu
  • Analiziranje socialnodelovnih situacij in razreševanja dilem skozi perspektivo etičnih načel
  • Spoznavanje in uporaba modelov za etično odločanje v praksi socialnega dela
  • Spoznavanje in razumevanje mednarodne perspektive v socialnem delu in specifičnih dilem in konfliktov vrednot, ki izhajajo iz različnih kontekstov socialnega dela
  • Samo-refleksija in kritična analiza lastnega strokovnega ravnanja in vrednotenja
  • Analiza socialnodelovnih kontekstov in vplivov na odločanje v praksi

 
Temeljne kompetence:

  • razumevanje etičnih načel, dimenzij in dilem v praksi socialnega dela
  • teoretično razumevanje področja etike v socialnem delu
  • samorefleksivnost ter ravnanje 's sabo': zmožnost razumevanja in graditve lastnega 'strokovnega jaza'
  • razumevanje za socialno delo relevantnih kategorij (kot so: pravičnost, odgovornost, skrb, pomoč, avtonomija itd.)
  • sposobnost ravnanja s kompleksnostjo situacij v socialnem delu in odzivanja na etične dileme
  • sposobnost argumentiranja in zagovarjanja strokovnih odločitev in vrednot
  • sposobnost prepoznavanja etičnih dimenzij situacij v socialnem delu, zmožnost le-te reflektirati in ubesediti (ustno in pisno), ter se nanje strokovno ustrezno odzivati
     

Vsebina predmeta:
  • etične dileme v socialnem delu
  • etika v socialnem delu: vrednote in konflikti vrednot
  • odločanje v socialnem delu: procesi in orodja
  • etične izbire v socialnem delu
  • strokovna praksa v socialnem delu: cilji in konflikti vlog
  • strokovni odnos: omejitve in dileme
  • specifične teme, vezane na projektno delo oz. naloge študentov in študentk (npr. socialnodelovne dileme na področju hendikepa, etničnosti itd.): analiza etičnih dilem in utemeljevanje predlaganih ravnanj v praksi

Temeljna literatura:

Banks, S. (2004). Ethics, accountability and the social professions. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Banks, S., Nøhr K. (ur.) (2012), Practising Social Work Ethics Around the World. Cases and Commentaries. London: Routledge.

Banks, S., Cai, T., De jonge, E., Shears, J., Shum Hei Yan, M., Sobočan, A. M., Strom-G., K., Truell, R., Perman, M. J. U., Weinberg, M. (2020). Practising ethically during COVID-19 : social work challenges and responses. International social work. 63(5):  569-583

Doyle. O. Z., Miller, S. E., Mirza, F. Y. (2009), Ethical Decision-Making in Social Work: Exploring Personal and Professional Values. Journal of Social Work Values and Ethics, 6,1.

Reamer, Frederic G. (2006). Social work values and ethics. New York: Columbia University Press.

Stanford, S. (2010), 'Speaking back' to fear: Responding to the moral dilemmas of risk in social work practice. British Journal of Social Work 40,4: 1065-1080.

White, S. (2011), Fabled Uncertainty in Social Work. V: Bondi, L., Carr, D., Clark, C., Clegg, C. (ur.), Towards Professional Wisdom. Practical Deliberation in the People Professions. Burlington: Ashgate. 177-186.

Zaviršek, D., Rommelspacher, B., Staub-Bernasconi, S. (2010). Ethical dilemmas in social work. Ljubljana: FSD.

 

Dodatno:

Pri delu na primerih v okviru posameznih tematskih sklopov, npr. hendikep, spol, etničnost itd. bomo uporabljali dela različnih relevantnih avtorjev (npr. Zaviršek, itd.). / In the framework of specific thematizations (such as disability, gender, ethnicity etc.) we will use the writings of different relevant authors.


Pogoji za vključitev v delo:

Študentke in študenti morajo biti vpisani v tekoče študijsko leto.


Metode ocenjevanja:

Projekt : zaključna naloga 50,00 %
Ustna predstavitev v predavalnici 30,00 %
Sodelovanje pri predmetu (participacija, priprava) 20,00 %
 


Delež v %:Projekt : zaključna naloga 50,00 %; Ustna predstavitev v predavalnici 30,00 %; Sodelovanje pri predmetu (participacija, priprava) 20,00 %