Socialno delo
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Lea Šugman Bohinc
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
25 | 25 | 0 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
Cilji: Študent-ka poglablja že osvojene osnovne spretnosti dialoga s posebnim poudarkom na risanju zemljevidov narativnih praks, ki jih dopolni s poznavanjem in razumevanjem procesa samoorganizacije želenih vzorcev (sprememb); koncept različnih epistemologij podpore in pomoči preizkuša v konkretnih kontekstih (seminar, projektno/terensko delo na praksi, projektna/magistrska naloga) neposrednega dialoga s člani uporabniškega sistema; utrjuje in poglablja kompetenco udejanjati stališče in etiko udeleženosti v narativno vodenem pogovoru v kontekstu podpore in pomoči
Predmetno specifične kompetence:
- Poglobljeno poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika SD;
- Sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z različnimi udeleženci v SD;
- Poglobljena znanja in spretnosti za uporabo strokovnih narativnih metod in postopkov pogovora v SD;
- Poznavanje in soustvarjanje inovacij v narativni praksi SD;
- Poglabljanje spretnosti prepoznavanja in obvladovanja lastnih občutkov in sposobnost iskanja pomoči zase v kontekstu SD;
- Znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa z udeleženci SD;
- Poglobljena znanja in spretnosti skupinskega dela v SD;
- Poglobljeno narativno znanje in sposobnost vodenja pogovora (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja, načrtovanja, preverjanja) v smeri želenih razpletov v kontekstu SD;
- Poglobljena narativna znanja in spretnosti za skupno analizo potreb in načrtovanje ter soustvarjanje ustreznih rešitev v kontekstu SD;
- Znanje in sposobnost narativnega beleženja in dokumentiranja pogovora v SD
Vsebina predmeta:
- sinergetika socialnega dela (SD) (obnova za kontekst predmeta)
- postmoderno konstruktivno SD
- reflektirajoči tim
- soustvarjanje konteksta za uspešno dialoško prakso podpore in pomoči v SD
- narativni dialoški pristopi podpore in pomoči v SD: pogovori za ponovno pisanje zgodbe, eksternalizirajoči pogovori, pogovori spominjanja, povezovanja in včlanjanja, ustvarjanje skrbstvenih, negujočih skupnosti, reflektirajoči tim z zunanjimi pričevalci, pogovori grajenja prehodnih podpornih struktur za novo zgodbo
Temeljna literatura:
Anderson, H., & Gehart, D. (Eds.) (2007). Collaborative Therapy. Relationships and Conversations that make a Difference (1-19, 33-41, 43-59, 167-181). New York, London: Routledge.
Denborough, D. (2012). A storyline of collective narrative practice : a history of ideas, social projects and partnerships. The International Journal of Narrative Therapy and Community Work, 1, 40-65.
Freedman, J., & Combs, G. (1996). Narrative Therapy : The social construction of preferred realities. New York, London: W. W. Norton & Company.
Freedman, J., & Combs, G. (2009). Narrative ideas for consulting communities and organizations. Ripples from the gatherings. Family Process, 48(3), 347-362.
Madsen, W. C. (2007a). Collaborative Therapy with Multi-Stressed Families (15-45, 87-124). New York, London: The Guilford Press.
Ray, W. A., & Sutton, J. P. (2007). Befriending your problems: Metaphor with a self-mutilating young woman in transition. V: Burns, G. W. (Ed.). Healing with Stories (178-189). New Jersey: John Wiley & Sons.
Šugman Bohinc, L. (2005). Epistemologija podpore in pomoči. Časopis za kritiko znanosti, XXXIII(221), 167-181.
Šugman Bohinc, L. (2016). Sinergetični sodelovalni model socialnega dela z družino v skupnosti v družbi. V: Kodele, T., & Mešl, N. (ur.). Družine s številnimi izzivi : soustvarjanje pomoči v skupnosti (113-134). Ljubljana: FSD.
Šugman Bohinc, L. (2017). Socialno delo v uresničevanju idealov pravične družbe. Socialno delo, 55(5-6), 221-237.
White, M. (2007). Maps of narrative practice (izbrani primeri). New York, London: W. W. Norton & Company.
Pogoji za vključitev v delo:
Pogoj za vključitev v delo je vpis v magistrski študij.
Pogoj za pristop k izpitu je demonstracija narativnih spretnosti pogovora v paru študentk v razredu.
Metode ocenjevanja:
Pisna projektna naloga in ustni zagovor 50,00 %
Ustni izpit 50,00 %
Demonstracija narativnih spretnosti pogovora v paru študentk v razredu ali med seminarji
Delež v %:Pisna projektna naloga in ustni zagovor (50,00 %), Ustni izpit (50,00 %), Demonstracija narativnih spretnosti pogovora v paru študentk v razredu ali med seminarji