Socialno delo
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Liljana Rihter
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
- Poznavanje in razumevanje teorije, pristopov in metod sodobnega participatornega socialnega dela
- Poznavanje in razumevanje temeljnih in splošnih znanj posameznih področij socialnega dela
- Sposobnost sinteze poznavanja in razumevanja pravnih, ekonomskih, (socialno)političnih in kulturnih dejavnikov življenjskega konteksta ljudi in njihovega udejanjanja v praksi socialnega dela
- Uporaba projektnega načina socialnega dela
- Kritična refleksija vloge socialne politike v socialnem delu
- Kritična refleksija umeščenosti lastnega raziskovalnega ali razvojnega projekta v pravne, zgodovinske in politične okvire,
- Kritična refleksija lastnega sodelovanja v projektu in vzajemnega vpliva med raziskovalcem in raziskovanim sistemom.
- Poznavanje in razumevanje pomena evalvacij, modelov evalviranja. ki so primerni za evalvacijo programov na področju socialnega varstva in za evalvacijo socialnega dela.
- Poznavanje in razumevanje raziskovalnih metod pri evalvacijskem raziskovanju.
- Poznavanje in razumevanje meril za vrednotenje programov socialnega varstva.
- Kritična in etična (samo)refleksija že izvedenih evalvacij na področju socialnega dela v meddisciplinarnem kontekstu.
- Uporaba znanj o pristopih evalvacijskega raziskovanja za pripravo načrta evalvacije.
Vsebina predmeta:
Vloga in pomen evalvacij v socialni politiki. Strategije evalvacije.
Načrtovanje in metode evalvacij.
Modeli za evalvacijo programov socialnega varstva v Sloveniji.
Merila za vrednotenje programov in storitev socialnega varstva.
Primeri evalvacij posameznih programov.
Evalvacija prakse socialnega dela v meddisciplinarnem kontekstu.
Temeljna literatura:
Obvezna /Oblligatory
Smith. M. J.. (1990). Program Evaluation in the Human Services. New York: Springer Publishing Company.
Patton. M. Q.. (1990). Qualitative Evaluation Methods. Beverly Hills: Sage Publications. (str. 145-198).
Rihter, L. (2007). Evalvacija na področju socialnega varstva v Sloveniji. Socialno delo, 46 (4/5), 207-212.
Rode, N., Rihter, L., & Kobal, B.. (2006). Evalvacija programov v socialnem varstvu: model in postopek izvedbe. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo, Inštitut RS za socialno varstvo.
Shaw, I. (2011). Evaluating in practice, 2nd edition. Farnham Surrey, Burlington: Ashgate Publising Limited.
Priporočena / Optonal
Rossi. P. H..& Freeman. H. E. (1993). Evaluation: a Systematic Approach. 5th ed.. Newbury Park. London. New Delhi: Sage. (str. 3-54 in 261-333).
Rihter. L.. (2004). Evalvacije na področju socialnega varstva in njihov pomen za prilagajanje sodobnih držav blaginje na izzive globalizacije (doktorska disertacija). FDV: Ljubljana. (str. 83-144; 230-286).
Rihter. L. (2003). Pomen kvalitativnih metod pri evalvaciji projektov prostovoljnega dela: primer evalvacije projekta prostovoljnega dela na Šolskem centru Velenje. Socialno delo 42(1), 19-26.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v tekoči letnik.
Metode ocenjevanja:
Pisni izpit 70,00 %
Seminarska naloga (načrt evalvacije) 30,00 %
Delež v %:Pisni izpit 70,00 %; Seminarska naloga (načrt evalvacije) 30,00 %