Evalvacijske raziskave v socialnem delu v meddisciplinarnem kontekstu

Socialno delo


Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Liljana Rihter
3030000651255


Cilji:
  • Poznavanje in razumevanje teorije, pristopov in metod sodobnega participatornega socialnega dela
  • Poznavanje in razumevanje temeljnih in splošnih znanj posameznih področij socialnega dela
  • Sposobnost sinteze poznavanja in razumevanja pravnih, ekonomskih, (socialno)političnih in kulturnih dejavnikov življenjskega konteksta ljudi in njihovega udejanjanja v praksi socialnega dela
  • Uporaba projektnega načina socialnega dela
  • Kritična refleksija vloge socialne politike v socialnem delu
  • Kritična refleksija umeščenosti lastnega raziskovalnega ali razvojnega projekta v pravne, zgodovinske in politične okvire,
  • Kritična refleksija lastnega sodelovanja v projektu in vzajemnega vpliva med raziskovalcem in raziskovanim sistemom.
  • Poznavanje in razumevanje pomena evalvacij, modelov evalviranja. ki so primerni za evalvacijo programov na področju socialnega varstva in za evalvacijo socialnega dela.
  • Poznavanje in razumevanje raziskovalnih metod pri evalvacijskem raziskovanju.
  • Poznavanje in razumevanje meril za vrednotenje programov socialnega varstva.
  • Kritična in etična (samo)refleksija že izvedenih evalvacij na področju socialnega dela v meddisciplinarnem kontekstu.
  • Uporaba znanj o pristopih evalvacijskega raziskovanja za pripravo načrta evalvacije.

Vsebina predmeta:

Vloga in pomen evalvacij v socialni politiki. Strategije evalvacije.
Načrtovanje in metode evalvacij.
Modeli za evalvacijo programov socialnega varstva v Sloveniji.
Merila za vrednotenje programov in storitev socialnega varstva.
Primeri evalvacij posameznih programov.
Evalvacija prakse socialnega dela v meddisciplinarnem kontekstu.


Temeljna literatura:

Obvezna /Oblligatory

Smith. M. J.. (1990). Program Evaluation in the Human Services. New York: Springer Publishing Company.

Patton. M. Q.. (1990). Qualitative Evaluation Methods. Beverly Hills: Sage Publications. (str. 145-198).

Rihter, L. (2007). Evalvacija na področju socialnega varstva v Sloveniji. Socialno delo, 46 (4/5), 207-212.

Rode, N., Rihter, L., & Kobal, B.. (2006). Evalvacija programov v socialnem varstvu: model in postopek izvedbe. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo, Inštitut RS za socialno varstvo.

Shaw, I. (2011). Evaluating in practice, 2nd edition. Farnham Surrey, Burlington: Ashgate Publising Limited.

 

Priporočena / Optonal

Rossi. P. H..& Freeman. H. E. (1993). Evaluation: a Systematic Approach. 5th ed.. Newbury Park. London. New Delhi: Sage. (str. 3-54 in 261-333).

Rihter. L.. (2004). Evalvacije na področju socialnega varstva in njihov pomen za prilagajanje sodobnih držav blaginje na izzive globalizacije (doktorska disertacija). FDV: Ljubljana. (str. 83-144; 230-286).

Rihter. L. (2003). Pomen kvalitativnih metod pri evalvaciji projektov prostovoljnega dela: primer evalvacije projekta prostovoljnega dela na Šolskem centru Velenje. Socialno delo 42(1), 19-26.


Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v tekoči letnik.


Metode ocenjevanja:

Pisni izpit 70,00 %
Seminarska naloga (načrt evalvacije) 30,00 %


Delež v %:Pisni izpit 70,00 %; Seminarska naloga (načrt evalvacije) 30,00 %