Vloga socialnega dela v medpoklicnem in medinstitucionalnem sodelovanju

Socialno delo


Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Tamara Rape Žiberna
3030000651255


Cilji:

Razumevanje pomena ter praks medsektorskega, medinstitucionalnega in medpoklicnega sodelovanja pri naslavljanju kompleksnih  problemov uporabnikov.
Poznavanje prispevka znanosti socialnega dela v procesih podpore in pomoči pri sodelovanju z drugimi strokami in znanostmi.
Sposobnosti za etično prakso, ravnanje z razmerji moči in delitvijo odgovornosti ter pristojnosti v praksi.
Znanje in sposobnosti za delovanje v kontekstih medpoklicnega sodelovanja – uspešno komuniciranje, krepitev strokovne samozavesti in razvidnost strokovne identitete socialnih delavk in delavcev.
Sposobnost prepoznavanja lastnega razmejevalnega dela, lastnih prispevkov in pristojnosti v procesih podpore in pomoči.
Znanje o vlogah uporabnikov v medpoklicnem sodelovanju ter sposobnosti za krepitev njihove moči, zagovorništvo in etično ravnanje z zgodbami uporabnikov.
Znanje o metodah raziskovanja medpoklicnega in medinstitucionalnega  sodelovanja.

 


Vsebina predmeta:
  • Pomen medsektorskega in medinstitucionalnega sodelovanja pri naslavljanju kompleksnih problemov uporabnikov in uporabniških skupin
  • Vloge in delovne naloge socialnih delavk in delavcev ter prispevek znanosti socialnega dela v kontekstih medpoklicnega in medinstitucionalnega sodelovanja
  • Pomen strokovne identitete in strokovne samozavesti v medpoklicnem sodelovanju
  • Razmejevalno delo in procesi razmejevanja v praksi medpoklicnega in medinstitucionalnega sodelovanja
  • Izbrane teme medpoklicnega sodelovanja (etika in vrednote, komunikacija, delitev dela in odgovornosti, razmerja moči)
  • Vloge uporabnikov v praksi medpoklicnega sodelovanja in soustvarjanje skupnega znanja
  • Metode raziskovanja praks medpoklicnega sodelovanja

Temeljna literatura:
  • Best, S., & Williams, S. (2019). Professional identity in interprofessional teams: Findings from a scoping review. Journal of Interprofessional Care, 33(2), 170–181.
  • Juhila, K., Dall, T., Hall, C., & Koprowska, J. (ur.). (2021). Interprofessional collaboration and service user participation: Analysing meetings in social welfare (izbrana poglavja str. 1-32; 225-246). Bristol: Policy Press.
  • Krag-Rønne Mannsåker, I., Vågan, A., Østertun Geirdal, A., & Stenberg, U. Hospital Social Workers’ Boundary Work in Paediatric Acute Wards—Competitive or Collaborative?, The British Journal of Social Work, 52(5), 2595–2612. https://doi.org/10.1093/bjsw/bcab209.
  • Pahor, M. (ur.) (2014). Zavezniki za zdravje: medpoklicno sodelovanje v zdravstvenih timih (izbrana poglavja str. 9-37). Ljubljana: ZF.
  • Rape Žiberna, T., & Jurček, A. (ur.) (2025). Timsko delo v socialnem delu; (izbrana poglavja: Timsko delo v kontekstu medpoklicnega, medinstitucionalnega in medsektorskega sodelovanja; Pomen integrirane oskrbe in timskega dela na področju dolgotrajne oskrbe ljudi z demenco; Organizacijski dejavniki medpoklicnega sodelovanja in upravljanje z znanjem v timskem delu na področju socialnega dela v  zdravstvu). Ljubljana: Založba Univerze v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo.
  • Thomas, J., Pollard, K., & Selman, D. (ur.) (2014). Interprofessional Working in Health and Social care: Professional Perspectives. 2nd ed (izbrana poglavja str. 9-46). London: Macmillan Education UK.
  • Webb, S. A. (ur.). (2017). Professional identity and social work (izbrana poglavja str. 1-18; 136-150; 183-196; 226-240). London in New York: Routledge.
  • World Health Organization (WHO) (2010). Framework for action on interprofessional education and collaborative practice. New York: United Nations.

Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v tekoči letnik


Metode ocenjevanja:

Opravljeno terensko delo s poročilom 30,00 %
Pisni izpit 70,00 %


Delež v %:Opravljeno terensko delo s poročilom (30,00 %), ​Pisni izpit (70,00 %)