Socialno delo
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Tamara Rape Žiberna
| P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
| 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
Razumevanje pomena ter praks medsektorskega, medinstitucionalnega in medpoklicnega sodelovanja pri naslavljanju kompleksnih problemov uporabnikov.
Poznavanje prispevka znanosti socialnega dela v procesih podpore in pomoči pri sodelovanju z drugimi strokami in znanostmi.
Sposobnosti za etično prakso, ravnanje z razmerji moči in delitvijo odgovornosti ter pristojnosti v praksi.
Znanje in sposobnosti za delovanje v kontekstih medpoklicnega sodelovanja – uspešno komuniciranje, krepitev strokovne samozavesti in razvidnost strokovne identitete socialnih delavk in delavcev.
Sposobnost prepoznavanja lastnega razmejevalnega dela, lastnih prispevkov in pristojnosti v procesih podpore in pomoči.
Znanje o vlogah uporabnikov v medpoklicnem sodelovanju ter sposobnosti za krepitev njihove moči, zagovorništvo in etično ravnanje z zgodbami uporabnikov.
Znanje o metodah raziskovanja medpoklicnega in medinstitucionalnega sodelovanja.
Vsebina predmeta:
- Pomen medsektorskega in medinstitucionalnega sodelovanja pri naslavljanju kompleksnih problemov uporabnikov in uporabniških skupin
- Vloge in delovne naloge socialnih delavk in delavcev ter prispevek znanosti socialnega dela v kontekstih medpoklicnega in medinstitucionalnega sodelovanja
- Pomen strokovne identitete in strokovne samozavesti v medpoklicnem sodelovanju
- Razmejevalno delo in procesi razmejevanja v praksi medpoklicnega in medinstitucionalnega sodelovanja
- Izbrane teme medpoklicnega sodelovanja (etika in vrednote, komunikacija, delitev dela in odgovornosti, razmerja moči)
- Vloge uporabnikov v praksi medpoklicnega sodelovanja in soustvarjanje skupnega znanja
- Metode raziskovanja praks medpoklicnega sodelovanja
Temeljna literatura:
- Best, S., & Williams, S. (2019). Professional identity in interprofessional teams: Findings from a scoping review. Journal of Interprofessional Care, 33(2), 170–181.
- Juhila, K., Dall, T., Hall, C., & Koprowska, J. (ur.). (2021). Interprofessional collaboration and service user participation: Analysing meetings in social welfare (izbrana poglavja str. 1-32; 225-246). Bristol: Policy Press.
- Krag-Rønne Mannsåker, I., Vågan, A., Østertun Geirdal, A., & Stenberg, U. Hospital Social Workers’ Boundary Work in Paediatric Acute Wards—Competitive or Collaborative?, The British Journal of Social Work, 52(5), 2595–2612. https://doi.org/10.1093/bjsw/bcab209.
- Pahor, M. (ur.) (2014). Zavezniki za zdravje: medpoklicno sodelovanje v zdravstvenih timih (izbrana poglavja str. 9-37). Ljubljana: ZF.
- Rape Žiberna, T., & Jurček, A. (ur.) (2025). Timsko delo v socialnem delu; (izbrana poglavja: Timsko delo v kontekstu medpoklicnega, medinstitucionalnega in medsektorskega sodelovanja; Pomen integrirane oskrbe in timskega dela na področju dolgotrajne oskrbe ljudi z demenco; Organizacijski dejavniki medpoklicnega sodelovanja in upravljanje z znanjem v timskem delu na področju socialnega dela v zdravstvu). Ljubljana: Založba Univerze v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo.
- Thomas, J., Pollard, K., & Selman, D. (ur.) (2014). Interprofessional Working in Health and Social care: Professional Perspectives. 2nd ed (izbrana poglavja str. 9-46). London: Macmillan Education UK.
- Webb, S. A. (ur.). (2017). Professional identity and social work (izbrana poglavja str. 1-18; 136-150; 183-196; 226-240). London in New York: Routledge.
- World Health Organization (WHO) (2010). Framework for action on interprofessional education and collaborative practice. New York: United Nations.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v tekoči letnik
Metode ocenjevanja:
Opravljeno terensko delo s poročilom 30,00 %
Pisni izpit 70,00 %
Delež v %:Opravljeno terensko delo s poročilom (30,00 %), Pisni izpit (70,00 %)