K rešitvi usmerjeno socialno delo z družino

Socialno delo z družino


Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: 2. stopnja SD

Nosilci: Gabi Čačinovič Vogrinčič
Sodelavci: Nina Mešl

20300010651255


Cilji:

Cilj je, da študent/-ka poglobi in utrdi znanje o uporabi k soustvarjanju rešitev usmerjenih pristopov za ravnanje v socialnem delu z družino in nadaljuje s poglabljanjem uporabe njenih elementov za soustvarjanje dobrih razpletov znotraj socialnodelovnega pogovora z družino.

Predmetno specifične kompetence:

  • poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika socialnega dela;
  • sposobnost soustvarjanja izvirnih delovnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci;
  • znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod in postopkov za psihosocialno podporo in pomoč družini;
  • poznavanje in sposobnost uporabe prispevka za socialno delo pomembnih drugih strok (družinska terapija);
  • znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa z družino;
  • znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja), vodenja pogovora z družino v smeri želenih razpletov;
  • znanje in sposobnost beleženja in dokumentiranja;
  • sposobnost soustvarjanja pristopov in metod dela glede na individualne potrebe uporabnikov;
  • sposobnost raziskovanja in refleksije osebne vpletenosti v postopke socialnega dela;
  • sposobnost udejanjati stališče in etiko udeleženosti v izvirnih delovnih projektih podpore in pomoči v socialnem delu z družino.

Vsebina predmeta:

Sprememba paradigme v razumevanju procesa podpore in pomoči družini: od reševanja problema h grajenju rešitev (de Shazer, Kim Berg); konstruktivno socialno delo z družino (Parton, O´Byrne).

Uporaba temeljne filozofije in elementov k soustvarjanju rešitev usmerjenih pristopov na prvi in drugi ravni dela z družino: drža »ne vedeti«, vzdrževanje radovednosti, perspektiva moči, oblikovanje ciljev z družino, raziskovanje izjem, vprašanja v lestvici, vprašanje o čudežu, koncept upanja.

Razumevanje odnosov, ki se razvijajo med socialnimi delavkami in delavci ter sogovorniki v procesih podpore in pomoči in ustrezni odzivi socialnih delavcev in delavk. Kritike k rešitvi usmerjenega pristopa.

Področja k rešitvam usmerjenega socialnega dela z družino: sodelovanje družine in šole, družine v kriznih situacijah, grajenje upanja in samomori.


Temeljna literatura:

Mešl, N. (2018). K rešitvi usmerjen pristop kot podpora soustvarjanju želenih izidov v delovnem odnosu. Socialno delo, 56 (2), 91-110.

Berg, I. K. & Miller, S. D (2020). K rešitvi usmerjena psihoterapija: kako pomagati zasvojenim z alkoholom. Ljubljana: UMco in Fakulteta za psihoterapevtsko znanost Univerze Sigmunda Freuda v Ljubljani.

Franklin, C.. Jordan, C. (1999). Family Practice: Brief Systems Methods for Social Work. USA, England, Canada: Brooks/Cole Publishing Company.

Jong, P. De, Kim Berg, I. (2002). Instructor`s Resource Manual with Test Bank for Interviewing for Solutions, 2nd ed. Pacific Grove USA: Brooks/Cole.

Sklare, G.B. (2005). Brief Counseling That Works: A Solution –Focused Approach for School Counselors and Administrators. Crowwing Press, Thousand Oaks, California.

Walsh, T. (2010).The Solution-focused Helper. Ethics and Practice in Health and Social Care. Open University Press, Th McGraw-Hill companies, Berkshire; England .

Milner, J., Bateman, J. (2011). Working with children and teenagers using solution focused approaches. London: Jessica Kingsley Publishers.

Kim Berg, I., Steiner, Th. (2003). Children`s Solution Work. New York, London: W.W. Norton and Co.

Parton, N., O´Byrne. (2000). Costructive Social Work: towards a new practice. New York: Palgrave.

Fiske, H. (2008). Hope in Action. Solution-focused conversations about suicide. New York, London: Routledge, Taylor and Francis Group.


Pogoji za vključitev v delo:

Pogoj za vključitev v delo je vpis v magistrski program na Fakulteti za socialno delo.


Metode ocenjevanja:

Pisni izpit 60,00 %
Zaključna naloga 40,00 %


Delež v %:Pisni izpit (60,00 %), Zaključna naloga (40,00 %)