Socialno delo z družino
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: 2. stopnja SD
Nosilci: Nina Mešl
Sodelavci: Tadeja Kodele
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
0 | 20 | 20 | 0 | 80 | 130 | 250 | 10 |
Cilji:
Cilj je, da se študent/-ka preizkusi v praktičnem delu na področju socialnega dela z družinami; da pridobljeno znanje v okviru ostalih predmetov programa uporabi v konkretni praktični situaciji in reflektira uporabo in uporabnost posameznih teoretičnih konceptov za prakso socialnega dela z družino.
Predmetno specifične kompetence:
- poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika socialnega dela;
- sposobnost soustvarjanja izvirnih delovnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci na področju socialnega dela z družino;
- razumevanje delovanja institucij in izboljševanje institucionalnih praks na področju socialnega dela z družino;
- kritično branje strokovnih govoric (diskurzivna ali epistemološka analiza) in njihovih učinkov na področju socialnega dela z družino;
- znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod in postopkov na področju socialnega dela z družino;
- poznavanje in sposobnost uporabe prispevka za socialno delo pomembnih drugih strok (psihološka in sociološka znanja o družini, znanja iz družinskih terapij);
- sposobnost analize družbenega konteksta in spretnosti varovanja virov, podpore integrativnim procesom ter soustvarjanja sprememb v skupnosti v sodelovanju s skupnostjo;
- znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa na področju socialnega dela z družino;
- znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja), vodenja razgovora v smeri želenih razpletov na področju socialnega dela z družino;
- zmožnost argumentiranega razpravljanja in soustvarjanja želenih razpletov na področju socialnega dela z družino;
- sposobnost vzdrževanja in zagovarjanja strokovne avtonomije SD v dialogu z različnimi akterji, institucijami in javnostjo;
- znanje in sposobnost beleženja in dokumentiranja na področju socialnega dela z družino;
- sposobnost raziskovanja in refleksije osebne vpletenosti v postopke socialnega dela;
- sposobnost udejanjati stališče in etiko udeleženosti v izvirnih delovnih projektih podpore in pomoči v socialnem delu z družino;
- sposobnost strokovne refleksije lastne prakse na področju socialnega dela z družino.
Vsebina predmeta:
Predmet je namenjen praktičnemu delovanju na področju socialnega dela z družino in oblikovanju predloga magistrske naloge. Namenjen je pridobivanju znanja in praktičnih izkušenj za avtonomno strokovno delo na področju socialnega dela z družino. Skozi celotno leto je fokus na integraciji teoretskega znanja in praktičnih izkušenj. Študent/-ka z opravljanjem socialnega dela z družino v praksi uporabi in preizkuša uporabnost znanja, pridobljenega pri vseh predmetih v programu. Ob medpredmetnem sodelovanju, h kateremu je predmet usmerjen, se refleksija izkušenj ob podpori mentorja/-ice v okviru predmeta, nadaljuje tudi pri ostalih predmetih programa. Ostali predmeti programa so zastavljeni tako, da študent/-ka ves čas učnega procesa na vajah že raziskuje in uporablja pridobljeno znanje za ravnanje v socialnem delu z družino, terensko delo pa je pomemben naslednji korak za pridobitev izkušnje v konkretni praktični situaciji. V okviru vaj bodo potekale priprave študentov na vstop v konkretno praktično situacijo (možnost izkušnje v različnih institucionalnih okvirih socialnega dela z družino), v okviru katerih bodo študentje z mentorjem/-ico izdelali osebni načrt prakse, nato bo na terenu potekala izvedba programa in izdelava ustreznih gradiv (pisanje dnevnika, poročilo in analiza procesa podpore in pomoči v socialnem delu z družino). Delo v okviru seminarja je namenjeno oblikovanju tez, ki izhajajo iz raziskovalnega in praktičnega dela, pripravi predloga magistrske naloge in predstavitvi predloga.
Temeljna literatura:
Bouwkamp, R., Bouwkamp, S. (2014). Blizu doma: Priročnik za delo z družinami. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Pedagoška fakulteta, Inštitut za družinsko terapijo.
Čačinovič Vogrinčič, G. in Mešl, N. (2019). Socialno delo z družino: soustvarjanje želenih izidov in družinske razvidnosti. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani.
Kodele, T., Mešl, N. (ur.) (2016). Družine s številnimi izzivi: soustvarjanje pomoči v skupnosti. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Madsen, W.C. (2014). Taking it to the Streets: Family Therapy and Family-Centered Services. Family Process, X: 1-21. doi: 10.1111.famp.12089.
Mešl, N. (2008), Razvijanje in uporaba znanja v socialnem delu z družino (Procesi soustvarjanja teoretskega znanja v praksi). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani.
Mešl, N. (2018). Collaborative social work in the community with families facing multiple challenges. Ljetopis socijalnog rada, 25 (3), 343-367, doi: 10.3935/ljsr.v25i3.215.
Mešl, N., & Kodele, T. (2016). Udejanjanje sodobne doktrine socialnega dela: od obravnavanja strank k sodelovanju z ljudmi. Socialno delo, 55 (3): 109-13
Mešl, N., Polić Penavić, S., Žegarac, N., Antunes, A., Radulović, M., Martins, C. and Nunes, C. (2023). Catalogue of family support skills. EurofamNet. https://eurofamnet.eu/sites/default/files/toolbox/compendium-outputs/WG4_CatalogueFSSkills.pdf
Anderson, H., Gehart, D. (ur.) (2007), Collaborative Therapy (Relationships and Conversations that make a Difference. New York, London: Routledge.
Tematska številka revije Socialno delo (2020), l. 59 (št. 2-3).
Dodatna literatura:
Kodele, T., Mešl, N. (2023). Reflexive practice learning as the potential to become a competent future practitioner. CEPS journal : Center for Educational Policy Studies Journal. 22 str. https://cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/1445, http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-TXEKFXKG, DOI: 10.26529/cepsj.1445.
Madsen, C. W. (2007), Collaborative Therapy with Multi-stressed Families: from Old Problems to New Futures. New York: The Guilford Press.
Pogoji za vključitev v delo:
Pogoj za vključitev v delo je vpis v magistrski program Socialno delo z družino.
Metode ocenjevanja:
Redno sprotno oddajanje dnevniških zapisov 10,00 %
Zaključna izpitna naloga 90,00 %
Delež v %:Redno sprotno oddajanje dnevniških zapisov (10,00 %), Zaključna izpitna naloga (90,00 %)