Delo z družino v kontekstu ločitve in razveze

Socialno delo z družino


Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: 2. stopnja SD

Nosilci: Lea Šugman Bohinc
30200010651255


Cilji:

Cilji: Študent-ka osvoji potrebna znanja o problematiki ločitve in razveze in z njo povezanih procesov spreminjanja; integrira in poglobi že osvojene temeljne metode in spretnosti pomoči družini v omenjenih kontekstih in osvoji nekatere nove metode in spretnosti dela. Kritično in samokritično reflektira družbeno in osebno konstruirane predstave o normalni in o reorganizirani družini.

Predmetno specifične kompetence:

  • poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika socialnega dela;
  • sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci na področju socialnega dela z družinami ob razvezi in ločitvi;
  • razumevanje delovanja institucij in izboljševanje institucionalnih praks na področju socialnega dela z družinami ob razvezi in ločitvi;
  • znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod in postopkov na področju socialnega dela z družinami ob razvezi in ločitvi;
  • poznavanje in sposobnost uporabe prispevka za socialno delo pomembnih drugih strok (psihološka in sociološka znanja o družini);
  • sposobnost analize družbenega konteksta in spretnosti varovanja virov, podpore integrativnim procesom ter soustvarjanja sprememb v skupnosti v sodelovanju s skupnostjo;
  • znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa na področju socialnega dela z družinami ob razvezi in ločitvi;
  • znanje in sposobnost vodenja pogovora (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja) v smeri želenih razpletov na področju socialnega dela z družinami ob razvezi in ločitvi;
  • znanje in sposobnost beleženja in dokumentiranja na področju socialnega dela z družinami ob razvezi in ločitvi;
  • sposobnost raziskovanja in refleksije osebne vpletenosti v postopke socialnega dela;
  • sposobnost udejanjati stališče in etiko udeleženosti v izvirnih projektih podpore in pomoči v socialnem delu;
  • zmožnost razpravljanja in soustvarjanja želenih razpletov na področju socialnega dela z družinami ob razvezi in ločitvi;
  • spretnosti prepoznavanja in obvladovanja lastnih občutkov in sposobnost iskanja pomoči zase;
  • sposobnost vzdrževanja in zagovarjanja strokovne avtonomije SD v dialogu z različnimi akterji, institucijami in javnostjo;
  • sposobnost strokovne refleksije lastne prakse na področju socialnega dela z družinami ob razvezi in ločitvi

Vsebina predmeta:
  • družina v postmoderni: temeljne predpostavke o podpori in pomoči, miti in fantazije o normalni in o reorganizirani družini;
  • sprememba in stabilnost; pravni in institucionalni okvir socialnega dela z družinami ob ločitvi ali razvezi;
  • dejavniki tveganja in varovalni dejavniki v procesih spreminjanja (vzorcev) družine ob partnerski razvezi ali ločitvi;
  • vidiki in faze v procesu partnerske razveze ali ločitve ;
  • glas otroka v procesih spreminjanja ob/po razvezi ali ločitvi in k otroku usmerjena praksa podpore in pomoči družini

Temeljna literatura:

Andrejčič, A. (2014). Negativni učinki razveze staršev na otroke in mladostnike. Socialno delo, 53(1), 25-42.

Boyd Webb, N. (2003). Socal Work Practice with Children (11. Children in Divorcing and Reconstituted Families). New York, London: The Guilford Press. 235-258.

Čačinovič Vogrinčič, G., (2006). Socialno delo z družino (79-85). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

Day, R. D. (2010). Introduction to Family Processes (5th Ed.)( 104-121, 177-197). New York, London: Routledge.

Driver, J., Tabares, A., Shapiro, A., Young Nahm, E., & Gottman, J. M. (2015). Interactional patterns in marital success or failure. Gottman Laboratory Studies. V: F. Walsh (Ed.). Normal family processes: growing diversity and complexity (493-513). 5th Edition. New York, London: The Guilford Press.

Gehart, D. (2007). Creating Space for Children’s Voices: A Collaborative and Playful Approach to Working with Children and Families. V: H. Anderson, & D. Gehart (Eds.). Collaborative Therapy. Relationships and Conversations that make a Difference (183-196). New York, London: Routledge.

Nemetschek, P. (2020). Sistemska družinska terapija z otroki, mladostniki in s starši. Model reke življenja in analogne metode. Ljubljana, Dunaj: Sigmund Freud University Press.

Šugman Bohinc, L. (2013). Sinergetika učenja in pomoči v šoli. V: T. Kodele, N. Mešl (ur.). Otrokov glas v procesu učenja in pomoči. Priročnik za vrtce, šole in starše. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. 65-78.

Walsh, F. (2017). Strengthening Family Resilience (284-305). New York, London: The Guilford Press.

Walsh, F. (Ed.) (2003). Normal family processes: growing diversity and complexity (96-175, 399-423). New York, London: The Guilford Press.


Pogoji za vključitev v delo:

Pogoj za vključitev v delo je vpis v magistrski študij.


Metode ocenjevanja:

Skupinska seminarska naloga (skupinska predstavitev in esejska naloga) 40,00 %
Pisni ali ustni izpit 60,00 %


Delež v %:Skupinska seminarska naloga (skupinska predstavitev in esejska naloga) 40,00 %; Pisni ali ustni izpit 60,00 %