Socialno delo z družino
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: 2. stopnja SD
Nosilci: Darja Zaviršek
Sodelavci: Bernard Stritih
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
20 | 20 | 20 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
Cilj predmeta je razumevanje vpliva travme na življenjski svet posameznika in posameznice ter učenje o oblikah podpore v procesu okrevanja. Poudarek je na razumevanju trans-genaracijske travme, ki je značilnost manjšinskih družbenih vsebin.
Vsebina predmeta:
Teorije travme s poudarkom na psihoanalitičnem razumevanju travmatičnih izkušenj.
Post-travmatični stresni sindrom.
Koncept prenašanja travme iz generacije na generacijo.
Otroštvo in travmatični dogodki ter doživljanje travme v odraslosti.
Spolna specifičnost travme.
Manjšinske skupine in travma (etnične skupine, migranti in begunci, hendikepirani, ljudje v duševni stiski).
Travma kot posledica nasilja in spolnih zlorab.
Procesi okrevanja in podpore: metode socialnega dela.
Temeljna literatura:
Bass, Ellen in Davis, Laura (1996), Pogum za okrevanje. LA in VŠSD, Ljubljana.
Bear Z., (Ur.) (1998), Good practice in counselling people who have been abused. Good practice series 4. London: Jessica Kingsley Publishers.
Gil, E., (1996), Treating Abused Adolescents. New York, London: Guilford Press.
Madanes, C. (1990), Sex, Love, and Violence: strategies for transformation. New York, London: W.W. Norton & Company.
Miller, A. (2005), Upor telesa. Ljubljana: Tangram.
Terr, L. C. (1991), Childhood traumas: An outline and overview. American Journal of Psychiatry, 148, 10-20.
Van der Kolk B. A., McFarlane A. C., Weisaeth, L. (Ur.) (1996), Traumatic Stress. New York: The Guilford Press.
Pogoji za vključitev v delo:
Navadni.
Metode ocenjevanja:
Opravljanje domačih nalog in sodelovanje pri predavanjih in vajah 50,00 %
Pisni ali ustni izpit 50,00 %
Delež v %:Opravljanje domačih nalog in sodelovanje pri predavanjih in vajah (50,00 %), Pisni ali ustni izpit (50,00 %)