Vseživljenjsko učenje, trajnostni razvoj in dolgoživa družba: razvoj učnih vsebin, strategij, evalvacije in sistema mikrodokazil za starejše študente

Tip projekta: Pilotni projekt za prenovo visokega šolstva za zelen in odporen prehod

Koda: C3330-22-953013

Datum začetka: 01.03.2023

Datum konca: 31.12.2025

Financer: Evropska unija

Sofinancerji:

Ministrstvo za šolstvo

Sodelujoče organizacije:

Fakulteta za socialno delo, Univerza v Ljubljani; Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Univerza v Ljubljani; Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani; Fakulteta za računalništvo in informatiko, Univerza v Ljubljani; Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani; Teološka fakulteta, Univerza v Ljubljani; Zdravstvena fakulteta, Univerza v Ljubljani; Rektorat – Univerzitetna služba za študente in alumne

Nosilna organizacija: Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani

Nosilec/ka: izr. prof. dr. Jana Mali (na FSD) in doc. dr. Anamarija Kejžar (na FSD)

Sodelavke/ci:

Anže Štrancar (mladi raziskovalec)

Ključne besede:

vseživljenjsko učenje, medgeneracijskost, dolgoživost, vključenost, aktivno staranje, starosti prijazna unverza

Povzetek:

Projekt je zasnovan interdisciplinarno, saj bo pojem dolgoživosti obravnavan kot izziv na družbenem, tehniškem, umetniškem, zdravstvenem in filozofskem področju. Cilj projekta je pripraviti načrt za razvoj prožne mreže izobraževanja starejših na UL ter razvoj novih praks za vse skupine starejših. To vključuje izobraževanje za drugo kariero, pripravo na upokojitev (tranzicijsko izobraževanje), izobraževanje za starejše po upokojitvi in za starejše v pozni starosti. Namen pilotnega projekta je tudi vzpostavitev možnosti, da UL postane območje medgeneracijskega stika, ki bo spodbujalo občutke pripadnosti in skrbnosti ter medgeneracijsko izobraževanje in sodelovanje. Načrtovan je razvoj vsaj treh oblik, in sicer medgeneracijsko svetovanje in t. i. obrnjeno mentorstvo, medgeneracijsko spoznavanje in ustvarjanje (npr. filma), medgeneracijsko projektno delo, nadgrajevanje metod dela z umetnostjo (slikanje, film, ustvarjalno branje in pisanje, glasba) ter metod participativnega raziskovanja in občanske znanosti.