Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Vito Flaker
Sodelavci: Anamarija Kejžar
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 0 | 20 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
- razumevanje procesov dezinstitucionalizacije in pomena organizacije oskrbe v skupnosti
- prepoznavanje doprinosa starih ljudi k načrtovanju in vzpostavljanju oskrbe v skupnosti
- razumevanje konceptov in metode osebnega načrtovanja in izvajanja storitev
- sposobnost izdelati osebni načrt
- sposobnost organizirati in koordinirati oskrbo v skupnosti
- razumevanje krepitve moči
sposobnost organizirati timsko konferenco in delovati v timu
Vsebina predmeta:
- Duševno zdravje, intelektualna oviranost in starost
- Dezinstitucionalizacija in premik oskrbe v skupnost
- Personalizacija, individualizacija in sodelovanje pri zagotavljanju oskrbe
- Pomen uporabniškega vpliva pri zagotavljanju oskrbe
- Viri moči starih ljudi in njihova aktivna vloga pri načrtovanju, izvajanju in ocenjevanju procesa pomoči in zagotavljanja oskrbe
- Osebno načrtovanje in zapisovanje osebnega načrta
- Timsko delo in timske konference
- Izvajanje osebnega načrta in koordinacija oskrbe v skupnosti
- Izdelovanje revizije
Temeljna literatura:
Flaker, V., Mali, J., Kodele, T., Grebenc, V., Škerjanc, J., Urek, M. (2008), Dolgotrajna oskrba: očrt potreb in odgovorov nanje. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Flaker, V., Mali, J., Rafaelič, A., Ratajc, S (2013), Osebno načrtovanje in izvajanje storitev. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Brandon, D., Brandon, A. (1994), Yin in Yang načrtovanja skrbi. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Flaker, V., Nagode, M., Rafaelič, A., Udovič, N. (2011), Nastajanje dolgotrajne oskrbe: ljudje in procesi, eksperiment in sistem. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Škerjanc J. (2006), Individualno načrtovanje z udejanjanjem ciljev. Ljubljana: Center za poklicno izobraževanje in usposabljanja.
Šugman Bohinc, L., Rapoša Tajnšek, P., Škerjanc, J. (2007), Življenjski svet uporabnika: raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov (Zbirka Katalog socialnega dela). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Zaviršek, D., Zorn, J., & Videmšek, P. (2002), Inovativne metode v socialnem delu: Opolnomočenje ljudi, ki potrebujejo podporo za samostojno življenje. Ljubljana: Študentska založba (Scripta).
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v tekoči letnik študija.
Metode ocenjevanja:
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)
Pogoj za pristop k izpitu je izdelan osebni načrt.
Izpit je pisni, ocenjen pozitivno z oceno od 6 do 10.
Delež v %:pisni izpit 100%