Metodologija raziskovanja v socialnem delu s statistiko II



Nosilci: Izr. prof. dr. Rihter Liljana
Sodelavci:As. dr. Rape Žiberna Tamara

Cilji
Študent/ka pridobi nadaljevalna znanja, potrebna za razumevanje in kritično vrednotenje empiričnih raziskav na področju socialnega dela. Spozna osnove statističnega sklepanja in analize numeričnih podatkov. Pridobi pregled nad raziskovalnimi pristopi, uporabnimi v socalnem delu. Pridobi osnovne sposobnosti za izvajanje raziskav.

Vsebina
Uvod: Znanstvene paradigme v družboslovju in veda o socialnem delu. Raziskovalni pristopi v socialnem delu: kvalitativne raziskave (epistemologija, osnovna načela), kvalitativna analiza (zbiranje in analiza kvalitativnega gradiva), študija primera, etnografski pristop, eksperimentalne raziskave, eksperimenti z enim subjektom, analiza neeksperimentalnih podatkov, evalvacijske raziskave, akcijske raziskave. Statistično sklepanje: ocenjevanje parametrov z velikimi in malimi vzorci, preizkušanje hipotez o razlikah med parametri pri velikih in malih vzorcih, neparametrični preizkusi: hi-kvadrat preizkus. Poročanje o raziskavi

Temeljni viri
  • Ackoff R., Načrt sociološke raziskave (prev. M. Lužnik), Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Ljubljana 1966.

  • Adam F., Kvalitativna metodologija in akcijsko raziskovanje v sociologiji, Časopis za kritiko znanosti, 1972, str. 133–246.

  • Mesec, B., Akcijsko raziskovanje med socialnim inženirstvom in revolucionarnim aktivizmom. Socialno delo, 32, (1993), 1–2, 61–90.

  • Mesec B., Metodologija raziskovanja v socialnem delu II. Visoka šola za socialno delo, Ljubljana 1997 (skripta).

  • Mesec, B., Prispevek kvalitativnih metod k empiričnemu raziskovanju v socialnem delu. Socialno delo, 39, 2000, 1: 33–37.

  • Mesec B., Uvod v kvalitativno raziskovanje v socialnem delu. Visoka šola za socialno delo, Ljubljana 1998.

  • Mesec, B., S. Kaube. Doživljanje bolnikov s kolostomo z vidika teorije Corbinove in Straussa o urejanju kronične bolezni: Poskusna teorija na osnovi kvalitativne analize. Socialno delo 40 (2001), 2–4.

  • Mesec, B., M. Poštrak, N. Rode, B. Kern, N. Cigoj Kuzma. Evalvacija preventivnih programov centrov za socialno delo 1995–1998. Socialno delo 38, (1999), 3: 135–149.

  • Mesec, B., N. Rode, L. Rihter (ured.). Primeri raziskovalnih nalog študentov. Druga izdaja. Univerza v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo, Ljubljana 2004 (dostopno tudi na medmrežju).

  • Petz B., Osnovne statističke metode za nematematičare, Učbenici sveučilišta u Zagrebu, SNL, 1981

  • Reid, W. J., Smith, D., Research in social work, 2nd ed. Columbia University Press, New York 1989

  • Rubin, A., Babbie. E., Research methods for social work. Wadsworth Publishing, Belmont 1993

  • Sagadin, J., Osnovne statistične metode za pedagoge, Obzorja, Maribor 2003.

  • Snidikor, Dž. V., Kohren V. G. (Snedecor, G. W., Cochran W.G.), Statistički metodi, Vuk Karadžić, Beograd 1971

  • Toš N., Metode družboslovnega raziskovanja. DZS, Ljubljana 1988 (in kasnejše izdaje), str. 126–151.

  • Ule A., Sodobne teorije znanosti, Znanstveno in publicistično središče, Ljubljana 1992 (predvsem poglavja 1, 2 in 4)


  • Obveznosti

    Pozitivno ocenjeni izdelki pri vajah.
    Pisni izpit.
    Gradiva:Statistika:
    1 Merjenje
    2 Mere srednje vrednosti in razpršenosti
    3 Povezanost med pojavi
    4 Regresijska analiza: problemi in primeri
    5 Korelacija rangov
    6 Pojem teoretične porazdelitve
    7 Verjetnost in vzorčenje
    8 Statistično sklepanje: testiranje hipotez
    9 Statistično sklepanje na podlagi malih vzorcev
    11 Neparametrični testi: Hi-kvadrat
    12 Enosmerna analiza variance

    Oblike raziskovanja:
    13 Eksperiment
    14 Študija primera
    15 Kvalitativna analiza: vrste in problemi
    16 Evalvacija v socialnem delu
    17 Akcijsko raziskovanje