Raziskovanje v socialnem delu

Socialno delo


Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Liljana Rihter
Sodelavci: Tadeja Kodele, Primož Rakovec, Darja Zaviršek

3020000751255


Cilji:
  • Poznavanje in razumevanje raziskovalnih postopkov in metod na področju socialnega dela in socialne politike.
  • Naučiti se metod kvalitativnega raziskovanja in akcijskega raziskovanja
  • Sposobnost sinteze različnih raziskovalnih metod in uporaba metod pri oblikovanju raziskovalnih načrtov.
  • Seznanitev z metodami pridobivanja in krepitve uporabniškega znanja.
  • Kritična refleksija vloge raziskovalca in dosledna uporaba etike udeleženosti in krepitve moči uporabnikov pri raziskovanju.
  • Sposobnost kritične refleksije lastnih raziskovalnih postopkov.
  • Sposobnost inovativnih rešitev pri raziskovanju in uporabe raziskovalnih izsledkov za inovacije v praksi.
  • Zmožnost argumentiranega razpravljanja in soustvarjanja želenih razpletov (npr. rešitev problemov) na konkretnem področju SD z uporabo znanja o raziskovanju v socialnem delu

Vsebina predmeta:

Vloga raziskovanja v socialnem delu in socialni politiki
Epistemologija raziskovanja
Raziskovanje ljudi v kontekstih, ki povzročajo ranljivost: zahtevne raziskovalne situacije
Zgodovinska perspektiva v družboslovnem raziskovanju
Načrtovanje kvalitativne in kvantitativne raziskave
Obdelava in interpretacija empiričnih podatkov
Evalvacija
Akcijsko raziskovanje
Kritična diskurzivna analiza in analiza medijev
Etnografsko raziskovanje
Narativne metode
Diseminacija rezultatov raziskovanja

 


Temeljna literatura:

Temeljna literatura/Obligatory

Bulmer, M., & Solomon, J. (eds.) (2004). Researching race and racism. London and New York: Routledge,.

Flaker, V., Ficko, K., Grebenc, V., Mali, J., Nagode, M., & Rafaelič, A. (2019). Hitra ocena potreb in storitev. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo

Flick, U. (2015). Introducing Research Methodology (str. 2-29). Los Angeles, London, New Delhi: Sage.Fraser, S., Lewis, V., Ding, S., Kellett, M., & Robinson, C. (eds.) (2004). Doing Research with Children and Young People. London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage, The Open University

Jamieson A., & Victor C. (2002). Researching Ageing and Later Life. Buckingham: Open University Press (33-96, 226-259).

Kavadias, D., Dehertogh, B., Rihter, L., Schubert, H., & Spieckermann, H. (2011). Evaluation as learning : the collaboration between social work and research in cross-agency evaluation in Germany and Slovenia. European journal of social work, 14( 1), 89-107.

Kordeš, U., & Klauser, F. (2019). Inclusion and empirical research – un uneasy relationship. V: Zgaga, P. (ur.). Inclusion in Education: Reconsidering Limits, Identifying Possibilities (str. 205-225). Berlin: Peter Lang.

Mali J., & Grebenc V. (2021). Strategije raziskovanja in razvoja dolgotrajne oskrbe starih ljudi v Ljubljani. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

Mesec, B. (2023). Kvalitativno raziskovanje v teoriji in praksi. Ljubljana: IRSA, Inštitut za razvojne in strateške analize.

Nagy Hesse-Biber, Yaiser, M. L. (2004). Feminist Perspectives on Social Research. New York, Oxford: Oxford University Press,.

Rode, N., Rihter, L., & Kobal Tomc, B. (2006). Evalvacija programov v socialnem varstvu : model in postopek izvedbe. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo: Inštitut RS za socialno varstvo.

Rubin, A. & Babbie. E. (1993). Research methods for social work. Belmont: Wadsworth Publishing.

Urek, M. (2005). Zgodbe na delu: pripovedovanje, zapisovanje in poročanje v socialnem delu. Ljubljana:*cf (str. 249-288).

Sandberg, L. (2013), Backward, Dumb, and Violent Hillbillies? Rural Geographies and Intersectional Studies on Intimate Partner Violence. Affilia, 28, 4. https://journals.sagepub.com/doi/epub/10.1177/0886109913504153?

Zaviršek, D. (2022). Profesionalizacija socialnega dela v Sloveniji : med entuziazmom žensk in zahtevami oblasti. Družboslovne razprave, 38(101), 49-72.

Zaviršek, D. (2023). Otroški kolektiv kot metoda dela, odnosi med spoloma in sledovi Makarenkovega dela v pisnih in memoarskih virih socialnega dela v Sloveniji. Socialno delo, 62(2-3), 89-110.

 

Priporočena literatura /Recommended

Bulmer, M., & Solomon, J. (eds.) (2004). Researching race and racism. Routledge, London and New York.

Delamo skupaj: kako vključiti otroke v raziskovanje o nasilju nad otroki; materiali za delo Working Together: Including children in research on violence against children - A Resource Pack for Research Practitioners | Resource Centre (savethechildren.net)

Flaker, V., & Schmid, T. (ur.) (2006). Von der Idee zur Forschungsarbeit: Forschen in Sozialarbeit und Sozialwissenschaft. Wien: Böhlau Verlag.

Fife, W. (2005). Doing Fieldwork. Ethnographic Methods for research in Developing Countries and Beyond. Macmillan, New York, Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave,.

Fraser, S., Lewis, V., Ding, S., Kellett, M., & Robinson, C. (eds.) (2004),. Doing Research with Children and Young People. London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage, The Open University,.

Grebenc V, & Šabić A. (2013). Ljubljanske zgodbe: biografije navadnih ljudi. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.

Liamputtong, P, (2007). Researching the Vulnerable A Guide to Sensitive Research Methods. London:Sage.

Mesec B. (1997). Metodologija raziskovanja v socialnem delu II. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo (skripta).

Mesec B. (1998). Uvod v kvalitativno raziskovanje v socialnem delu. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo.

Mesec, B, Rape, T. (ur.), & Rihter, L. (ur.) (2009). Načrtovanje raziskave : študijsko gradivo za interno uporabo, Metodologija raziskovanja v socialnem delu 1. Ljubljana: Univ. v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo

Ramon, S. (ed) (2003),.Users Researching Health and Social Care: An Empowering Agenda? Birmingham: Venture Press.

Ramon, S., & Zavirsek, D. (ed) (2009). Critical edge issues in social work and social policy: Comparative Research Perspectives. Ljubljana: University of Ljubljana Press.

Reinhartz, S. (1992. Feminist Methods in Social Research. Oxford University Press. New York, Oxford.

Riessman Kohler, C. (2008). Narrative Methods for the Human Sciences. CA, USA: SAGE Publications.

Rokkum, N.A., & Kojan, B.H., (2019). Exploring normative complexity: (How) does the life history interview work in child welfare research? Qualitative Social Work, 0 (0),1–18.

Toš N. (1988 in kasnejše izdaje), Metode družboslovnega raziskovanja. Ljubljana: DZS, str. 126–151.

Van der Weele, S. &  Bredewold, F.  (2021). Shadowing as a qualitative research method for intellectual disability research: Opportunities and challenges.

Journal of Intellectual and developmental Disability. https://doi.org/10.3109/13668250.2021.1873752

Zgodovina socialnega dela in socialnega v Sloveniji. https://sodelo.fsd.uni-lj.si/main/


Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v tekoči letnik študija. Pričakovano predznanje iz raziskovanja v družboslovju.


Metode ocenjevanja:

Izpitne naloge 50,00 %
Izdelan načrt raziskave 50,00 %


Delež v %:Izpitne naloge (50,00 % ),​Izdelan načrt raziskave (50,00 %)