Socialno delo
Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Liljana Rihter
Sodelavci: Tamara Rape Žiberna
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 65 | 125 | 5 |
Cilji:
Razumevanje pomena ter praks medsektorskega, medinstitucionalnega in medpoklicnega sodelovanja pri naslavljanju kompleksnih problemov uporabnikov.
Poznavanje prispevka znanosti socialnega dela v procesih podpore in pomoči pri sodelovanju z drugimi strokami in znanostmi.
Sposobnosti za etično prakso, ravnanje z razmerji moči in delitvijo odgovornosti ter pristojnosti v praksi.
Znanje in sposobnosti za delovanje v kontekstih medpoklicnega sodelovanja – uspešno komuniciranje, krepitev strokovne samozavesti in razvidnost strokovne identitete socialnih delavk in delavcev.
Sposobnost prepoznavanja lastnega razmejevalnega dela, lastnih prispevkov in pristojnosti v procesih podpore in pomoči.
Znanje o vlogah uporabnikov v medpoklicnem sodelovanju ter sposobnosti za krepitev njihove moči, zagovorništvo in etično ravnanje z zgodbami uporabnikov.
Znanje o metodah raziskovanja medpoklicnega in medinstitucionalnega sodelovanja.
Vsebina predmeta:
- Pomen medsektorskega in medinstitucionalnega sodelovanja pri naslavljanju kompleksnih problemov uporabnikov in uporabniških skupin
- Vloge in delovne naloge socialnih delavk in delavcev ter prispevek znanosti socialnega dela v kontekstih medpoklicnega in medinstitucionalnega sodelovanja
- Pomen strokovne identitete in strokovne samozavesti v medpoklicnem sodelovanju
- Razmejevalno delo in procesi razmejevanja v praksi medpoklicnega in medinstitucionalnega sodelovanja
- Izbrane teme medpoklicnega sodelovanja (etika in vrednote, komunikacija, delitev dela in odgovornosti, razmerja moči)
- Vloge uporabnikov v praksi medpoklicnega sodelovanja in soustvarjanje skupnega znanja
- Metode raziskovanja praks medpoklicnega sodelovanja
Temeljna literatura:
Best, S., & Williams, S. (2019). Professional identity in interprofessional teams: Findings from a scoping review. Journal of Interprofessional Care, 33(2), 170–181.
Juhila, K., Dall, T., Hall, C., & Koprowska, J. (ur.). (2021). Interprofessional collaboration and service user participation: Analysing meetings in social welfare. Bristol: Policy Press.
Pahor, M. (ur.) (2014). Zavezniki za zdravje: medpoklicno sodelovanje v zdravstvenih timih. Ljubljana: ZF.
Slembrouck, S., & Hall, C. (2014). Boundary Work. V C. Hall, K. Juhila, M. Matarese, & C. van Nijnatten (ur.), Analysing Social Work Communication (str. 61–78). London in New York: Routledge.
Thomas, J., Pollard, K., & Selman, D. (ur.) (2014). Interprofessional Working in Health and Social care: Professional Perspectives. 2nd ed. London: Macmillan Education UK.
Tong, R., Brewer, M., Flavell, H., & Roberts, L. D. (2020). Professional and interprofessional identities: A scoping review. Journal of Interprofessional Care, 1–9. https://doi.org/10.1080/13561820.2020.1713063
Webb, S. A. (ur.). (2017). Professional identity and social work. London in New York: Routledge.
World Health Organization (WHO) (2010). Framework for action on interprofessional education and collaborative practice. New York: United Nations.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v tekoči letnik
Metode ocenjevanja:
Opravljeno terensko delo s poročilom 30,00 %
Pisni izpit 70,00 %
Delež v %:Opravljeno terensko delo s poročilom (30,00 %), Pisni izpit (70,00 %)